Gå til innhold

Body Pump i svangerskapet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid likt så godt å trent body pump, men lurer nå på om jeg kan fortsette med dette. Er 15 uker på vei, og har ikke trent body pump siden jeg var 4-5 uker på vei (pga. ferie på helsestudioet..)

Noen andre som trener body pump og som er gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg egentlig så veldig peiling, da jeg ikke er gravid ennå selv, men jeg trodde det var viktig å unngå tunge løft under svangerskapet...?

Skrevet

Hei. Jeg spurte på treningssenteret om akkurat det samme. Ene instruktøren som har bodypump sa at hun ga seg når hun var 5 måneder på vei.

Anbefaler at du spør på ditt treningssenter - for enkelte av øvelsene slik som utfall og når du ligger på stepen kan hvis være vanskelige og utføre etter en viss tid. Og slik som utfall er ikke bra dersom det er problem med bekkenet.

Jeg skjønte det også sånn på henne at du tar mindre vekter på enn hva du bruker.

Men som sagt, sjekk med instruktøren - de skal kunne råde deg på dette!

Jeg kommer til å savne pumpen - for den er en favoritt. Er litt usikker på hva jeg skal bytte den ut med. Nå er det kommet en egen time for gravide på treningssenteret så den skal jeg prøve på mandag. Går ut fra at jeg får en del tips og råd da.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...