AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Hei! Førstegangsgravid, kjenner lette dult i magen i snitt omtrent 5-10 ganger i løpet av dagen. Tipper det er babyen, men er jo litt i tvil. Kjenner det særlig når jeg ligger og jeg trykker hånden inn mot magen. Er nå 22+3 og har morkake foran. Når kan jeg forvente at sparkene kjennes som skikkelig spark, og ikke bare lette dult? Anonymous poster hash: 55196...a3e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #2 Skrevet 5. juli 2015 no er mine barn i 20 åra husker ikke når de ble spark istedet for dult men husker at styrken på sparka og mengden på de var ulike med alle tre vet ikke om dette var betryggende for deg Anonymous poster hash: feb00...27d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 Hos meg ble de skikkelig sterke rundt uke 28:)Anonymous poster hash: 59bc2...a48
Gjest Solstråla88 Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 Alt for fort! Han var veldig sterk allerede i uke 25, i uke 35 var hver eneste spark ganske vondt.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 Ble aldri kraftig her men ungen min var veldig rolig som baby, også inni magen. Han strakk seg litt inni magen men aldri noen spark eller noe romstering. Hadde et par venninner som var gravid samtidig og deres "mager" var kjempe aktive så man kunne se det på avstand. Jeg var misunnelig fordi det skjedde aldri her. Nå er ungen snart 2 år og hyper! Anonymous poster hash: f1b03...f52
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Ble aldri kraftig her men ungen min var veldig rolig som baby, også inni magen. Han strakk seg litt inni magen men aldri noen spark eller noe romstering. Hadde et par venninner som var gravid samtidig og deres "mager" var kjempe aktive så man kunne se det på avstand. Jeg var misunnelig fordi det skjedde aldri her. Nå er ungen snart 2 år og hyper! Anonymous poster hash: f1b03...f52 Hadde forresten morkaken foran men ungen hadde nok vært like rolig uandett hvor morkaken lå. Første lille dult var i uke 17, og første som jeg kunne kjenne med hånden på utsiden var i uke 23, men var ikke kraftig som sagt. Morkaken dempet sikkert noe og. Håper jeg får oppleve mer liv med neste uke. Anonymous poster hash: f1b03...f52
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #7 Skrevet 5. juli 2015 Hadde forresten morkaken foran men ungen hadde nok vært like rolig uandett hvor morkaken lå. Første lille dult var i uke 17, og første som jeg kunne kjenne med hånden på utsiden var i uke 23, men var ikke kraftig som sagt. Morkaken dempet sikkert noe og. Håper jeg får oppleve mer liv med neste uke. Anonymous poster hash: f1b03...f52 Neste unge Anonymous poster hash: f1b03...f52
Gjest me2u Skrevet 5. juli 2015 #8 Skrevet 5. juli 2015 Her var det sterke spark allerede i uke 22ish. Kjente bevegelse fra uke 14 pg dult i uke 16. Han er veldig sterk og mistenker en kickboxer for jeg kjenner og ser godt både albue, knytteneve og hæl. Fet er til tider så hardt at keg ruller til og på grensen til vondt. Han er lang og sterk som pappa
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #9 Skrevet 5. juli 2015 Jeg husker ikke akkurat når det begynte, men er nå i uke 29, og har ihvertfall i tre uker kjent kraftige spark. Andre kan også kjenne dem, og det vises utenpå. Anonymous poster hash: 916f6...ad2
Hønsa Skrevet 6. juli 2015 #10 Skrevet 6. juli 2015 Kjente dult fra uke 19 (mulig før). De ble kraftigere rundt uke 24. Kjenner veldig godt når småen er aktiv. Jeg har også morkaka foran
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #11 Skrevet 6. juli 2015 Ble aldri kraftig her men ungen min var veldig rolig som baby, også inni magen. Han strakk seg litt inni magen men aldri noen spark eller noe romstering. Hadde et par venninner som var gravid samtidig og deres "mager" var kjempe aktive så man kunne se det på avstand. Jeg var misunnelig fordi det skjedde aldri her. Nå er ungen snart 2 år og hyper! Anonymous poster hash: f1b03...f52 Slik var (og er) det her også. Skulle gjerne hatt litt mer spark og bevegelse, for jeg ble litt smånervøs noen ganger. Men jeg var også ganske glad for at jeg ikke var en av dem som omtrent hadde kun brukne ribben ved fødsel. Anonymous poster hash: 09ac8...c05
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #12 Skrevet 6. juli 2015 Er selg 26+2 i dag, og både jeg og ander ser tydelig utenpå at baby sparker, slår, snur seg. og jeg er ei dundre på 106 fordelt på 167 cm. I og med at magen var stor fra før, trodde jeg ikke det kom til å vises før jeg var nermere høygravid. når jeg var rundt uke 18, kjente jeg det bare "innvendig", og var i utgangspunktet usikker på hva jeg egentlig kjente. Det kjentes ut som bobler som stadig ble flere av, og "større". 2-2 1/2 uke etterpå fikk pappaen kjenne baby fra utsiden for første gang, altså ca 20-21. Men det er først de siste 4 ukene at jeg virkelig har kjent det. Og det vises så tydelig utenpå magen at det kan lett filmes o.l. Kjenner tydelig forskjell på boblene i uke 18, til baby i uke 26. Husk at jeg er ei kraftig dame, så å kjenne det innvendig tok ikke så lang tid, men å se det utenpå trodde jeg ville ta litt lengre tid. Kos deg. Det er lite som er så flatterende som å se, kose, og ikke minst kjenne baby snu, vri og kose seg i magen. Anonymous poster hash: bdc53...97d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå