Gå til innhold

Tips til aktivitet med 3 åring fredag kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal passe nevøen min på 2,5 på fredag. Vil gjerne ta han med på noe(teater, underholdning av noe slag) på ettermiddagen/kvelden. Noen tips til hva jeg kan ta han med på?

Bor i Oslo

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke akkurat noe "ut på tur"-tips, men vi har med stort hell satt små nevøer til å tegne fine tegninger/male malerier som har blitt rammet inn eller laminert og gitt til foreldrene.

Mulig din nevø tegner/maler mye til vanlig, men hos min svigerfamilie hang det faktisk ingen barnetegninger på veggene fra før så de ble kjempeglade for dette.

Det kan jo hende det blir regn...

Skrevet

Det går et dukketeater på Trikkestallen som har fått gode kritikker. Det er Ali Baba eller Sinbad eller et annet av Tusen og en natt eventyrene.

Ellers tror jeg en så liten gutt ville få masse glede av en ettermiddag på lekeplassen, gå og se på de store maskinene på en byggeplass, opplevelsestur i skogkanten el.l. Hva med å se utvalgte bilder på Nasjonalgalleriet og fortelle historier om dem? (Du kan selvsagt bare finne på disse!) Så små barn er ganske lette å glede!

Skrevet

Barnebondegården på Kampen er en god ide...

Ta med niste og vær der en stund.

Det er også koselig å dra i barnebassenget på Tøyenbadet.

Noen barn i den alderen synes det er kjempestas å gå på kino. Andre greier ikke å sitte stille så lenge. Det spørs helt på personligheten hans.

Men egentlig så er det ikke nødvendig med store greier for en så liten gutt. Om han kommer rett fra barnehagen er han nok sliten og ikke nødvendigvis klar for store aktiviteter. For ham kan det dessuten være like morsomt å gå på en lekeplass eller mate ender som noe veldig organisert. Ta med pølse på termos. Det er alltid stas....

Skrevet

Tror som de andre sier her at å "underholde ham" med lek og aktiviteter kanskje er det beste. Han er ganske liten og jeg tror faktisk ikke så små barn setter så innmari pris på teater etc (dukketeater kanskje ja men...) Sønnen min er snart 5 og syns ikke sånne ting er moro i det hele tatt...det tok lang tid før han syns det var gerit å gå på kino feks. Han vil heller se film hjemme. Det blir litt avd et samme på teater...det er mørkt i salen og lydene er ganske høye og kan virke skremmende på små barn....

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde med våre tantebarn på Sirkus Merano forrige helg. De storkoste seg. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...