AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Hei. I fjor ble jeg tatt for å naske i en matbutikk. Dette ble anmeldt og jeg fikk en bot på 3000kr. Nå er jeg blitt invitert til å besøke slekninger i USA i juleferien, men jeg lurer da på. Kan jeg i det hele tatt reise til usa nå? Og hvis ikke, kan jeg noengang reise dit? Anonymous poster hash: 67c91...ac7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 Nei.Anonymous poster hash: 41984...123 Kan jeg ALDRI reise til Usa? Anonymous poster hash: 67c91...ac7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 Kan jeg ALDRI reise til Usa? Anonymous poster hash: 67c91...ac7 Ta deg en twlefon til den Amerikanske Ambasaden og spør der. Da får du svar su ikke får på kg! Anonymous poster hash: 872f3...4de
Florence Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 Ta kontakt med ambassaden i Oslo, de kan svare deg på det.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Ta kontakt med ambassaden i Oslo, de kan svare deg på det. Ekko! Anonymous poster hash: 872f3...4de
Gjest pellepirat Skrevet 5. juli 2015 #7 Skrevet 5. juli 2015 Det ser ut til å gå greit: http://www.ung.no/lovbrudd/2907-Jeg-har-noe-p%C3%A5-rullebladet-kan-jeg-reise-til-USA.html
Florence Skrevet 5. juli 2015 #8 Skrevet 5. juli 2015 Ekko!Anonymous poster hash: 872f3...4de Ekko! (fort gjort)
Gjest Angry Man Skrevet 5. juli 2015 #9 Skrevet 5. juli 2015 Ja det går sannsynligvis greit. Er så fryktelig mange som påstår noe hardnakket uten egentlig å ha peiling. Vattnisser.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #10 Skrevet 5. juli 2015 Kan jeg ALDRI reise til Usa?Anonymous poster hash: 67c91...ac7 De som ikke har noe på rullebladet søker om esta når du skal til USA. De som har noe på rullebladet må søke om visum. Du vil da bli innkalt til intervju. Du må i tillegg til lege og ta diverse prøver (ikke spør meg hvorfor). I tillegg kan du ikke bruke din egen fastlege, men en lege som den amerikanske ambassaden bruker. Hvis jeg ikke husker helt feil koster dette mellom 3-5000 kroner. Søk i god tid før du skal reise. De viser ikke noe hensyn til at du har bestilt billetter. Samboeren min ble tatt for noe lignende for mange år siden. Han søkte visum fem måneder før vi skulle reise, men endte med at vi måtte avbestille turen. Fikk selvfølgelig innvilget visum to uker senere. Når du først får innvilget visum har du det for et år. Vi reiste til USA før visumet gikk ut. Var nok litt ubehagelig for samboeren min å gå gjennom sikkerhetskontrollen med visum og ikke esta. Han måtte svare på mange spørsmål om hvorfor han hadde visum og ikke esta, men vi kom oss ihvertfall til USA😊 Dessverre må du gjennom samme prosess hvis du skal tilbake til USA nå visumet har gått ut😒Anonymous poster hash: 0a103...faa 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #11 Skrevet 5. juli 2015 Ta deg en twlefon til den Amerikanske Ambasaden og spør der. Da får du svar su ikke får på kg! Anonymous poster hash: 872f3...4de Skal du kontakte den amerikaske ambassade må du sende Mail. De har ikke telefontid😒 Been there, done that. Anonymous poster hash: 0a103...faa
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #12 Skrevet 6. juli 2015 Herregud, for noen teite svar! Nasking, kjøring for fort med påfølgende fengselsstraff, fyllekjøring etc har ikke noe innvirkning på om man får innvilget elektronisk visum eller ikke. Det er veldig enkelt, man går inn på denne linken her https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ og følger instruksjonene og svarer på spørsmålene. Anonymous poster hash: fd327...c15
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #13 Skrevet 6. juli 2015 Hei. I fjor ble jeg tatt for å naske i en matbutikk. Dette ble anmeldt og jeg fikk en bot på 3000kr. Nå er jeg blitt invitert til å besøke slekninger i USA i juleferien, men jeg lurer da på. Kan jeg i det hele tatt reise til usa nå? Og hvis ikke, kan jeg noengang reise dit? Anonymous poster hash: 67c91...ac7 Ble det soning da? Har ikke det noe å si om det ble soning eller ikke? Anonymous poster hash: 4c3cd...248
Gjest Morello Skrevet 6. juli 2015 #14 Skrevet 6. juli 2015 Trur det skal gå fint om det bare er litt nasking med en bot til følge du. Men send en mail til ambassaden så er du på den sikre siden! ^^
Neket Skrevet 6. juli 2015 #15 Skrevet 6. juli 2015 (endret) Hvorfor mase unødig på ambassaden når svaret finnes på siden linket til i tidligere svar? Greier man svare nei på følgende spørsmål, får man elektronisk visum på minuttet dersom man har pass og kredittkort klart. Do any of the following apply to you? (Answer Yes or No) Please select if you need additional help on any of these questions. 1) Do you have a physical or mental disorder; or are you a drug abuser or addict; or do you currently have any of the following diseases: * Yes No Chancroid Gonorrhea Granuloma Inguinale Leprosy, infectious Lymphogranuloma venereum Syphilis, infectious Active Tuberculosis 2) Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority? * Yes No 3) Have you ever violated any law related to possessing, using, or distributing illegal drugs? * Yes No 4) Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide? * Yes No 5) Have you ever committed fraud or misrepresented yourself or others to obtain, or assist others to obtain, a visa or entry into the United States? * Yes No 6) Are you currently seeking employment in the United States or were you previously employed in the United States without prior permission from the U.S. government? * Yes No 7) Have you ever been denied a U.S. visa you applied for with your current or previous passport, or have you ever been refused admission to the United States or withdrawn your application for admission at a U.S. port of entry? * Yes No If yes: when where 8) Have you ever stayed in the United States longer than the admission period granted to you by the U.S. government? * Yes No Endret 6. juli 2015 av Blånd
Zyzz Skrevet 6. juli 2015 #16 Skrevet 6. juli 2015 (endret) Bare til å pakke beggen og reise du. Ikke vits å stresse med visumet. Bare å krysse NEI på ESTA greiene om du er tidligerr dømt og alt går greit. Selv gjort dette og har en god del venner som gjorde det samme. God tur Usa har ikke tilgang på ditt rulleblad så de får ikke vite noe med mindre du sier ifra. Endret 6. juli 2015 av Zyzz
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #17 Skrevet 6. juli 2015 Some travelers may not be eligible to enter the U.S. visa free under the VWP. These include people who have been arrested, even if the arrest did not result in a criminal conviction, those with criminal records (even if subject of a pardon, amnesty, or other act of clemency), certain serious communicable illnesses, those who have been refused admission into, or have been deported from, the United States or have previously overstayed on the visa waiver program. Such travelers must apply for a visa. If they attempt to travel without a visa, they may be refused entry into the United States. http://www.ustraveldocs.com/no/no-niv-visawaiverinfo.asp Mener å huske at en anmeldelse fås på rullebladet..Anonymous poster hash: 88626...eb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå