AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er hobbykonditor, og lager dåpskaker, bryllupskaker og bursdagskaker innimellom. Men jeg syns selve bakingen er styr og stress. Det eneste jeg syns er gøy er å lage pynten, og jeg har kjempemye utstyr, og kan lage proff pynt. Altfor ofte kaster jeg pynt som jeg har brukt mye tid på å lage. Marsipanroser, babyer, og mye mer. Jeg fikk en ide som jeg lurer på hva dere tenker om. Kan jeg lage pynt for å selge? Ser for meg at jeg kunne laget en pakke med pynt til f.eks dåp i de fargene man ønsker. Og lage f.eks. baby, blomster, sommerfugler, bamser, smokker. Nok til en dåpskake og noen muffins. Hva ville du gitt for noe slikt? Kommer snart med bilde, da jeg holder på å lage pynt akkurat nå.Anonymous poster hash: 712f5...430
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #2 Skrevet 5. juli 2015 Dette har jeg laget i dag, til en dåpskake. Skal også lage barnets navn og dåpsdato. Ser for meg at dette kunne bært en pakke, med navn og dato i tillegg. Har ikke helt fått dreisen på skyggelegging på babyen enda, men jobber med å lære meg det. Må kjøpe en mindre pensel, og pulverfarger. Har brukt kakao her, for det var det jeg hadde Anonymous poster hash: 712f5...430 Anonymous poster hash: 712f5...430
Batteri Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 Wow!! Aner ikke hva sånt koster, men du er i hvert fall dritflink! 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 Tusen takk Det er ikke så vanskelig som det ser ut som, når man har proft utstyr Men hva kan jeg ta betalt for noe sånt da? Og er det en grei ting å selge, eller høres det bare rart ut? Vurderer å legge ut på en facebookside for mitt område, men vet ikke om jeg tør....Anonymous poster hash: 712f5...430
Kira-delta Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 Jeg syns du kan prøve det verste som kan skje er jo at ingen kjøper, og da har du jo ikke tapt noe uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Jeg tror jeg må tenke litt på om jeg tør, men hyggelig med oppmuntringer. Tenker ikke å ta så mye for dette, da hovedmotivasjonen ikke er penger, men at det er gøy. Og skal spesifisere prisen, så folk tør å bestille. Tenker kanskje 150 kr for det på bildet + navn/dato. Er det en grei pris? Får stadig forespørsler om å bake for folk, men syns det er så mye jobb, at jeg helst ikke gjør det. Men koser meg så utrolig mye når jeg lager pynt. Om har veldig mye utstyr som jeg gjerne vil få brukt.Anonymous poster hash: 712f5...430
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #7 Skrevet 5. juli 2015 Jeg gjorde det! Danderte det litt fint på en tallerken, og la ut noen bilder. Spennende å se om noen tar kontakt Anonymous poster hash: 712f5...430 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #8 Skrevet 5. juli 2015 Jeg gjorde det! Danderte det litt fint på en tallerken, og la ut noen bilder. Spennende å se om noen tar kontakt Anonymous poster hash: 712f5...430 Lykke til! Anonymous poster hash: 229a9...c48 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #9 Skrevet 5. juli 2015 Så gøy, det er 7 stk som liker bildene mine Anonymous poster hash: 712f5...430
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #10 Skrevet 5. juli 2015 Så gøy, det er 7 stk som liker bildene mine Anonymous poster hash: 712f5...430 Så bra! Har du link, så vi også kan se, like, og evt dele? Anonymous poster hash: 229a9...c48
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #11 Skrevet 5. juli 2015 Jeg la ut dette bildet, og to varianter til med nærbilder. Har jo masse andre bilder, av kaker jeg har laget, men fant ikke de akkurat nå. Det er på en side på Facebook for de som bor her jeg har lagt det ut på. Men kan vurdere å legge det ut på finn også, og da kan du gjerne få dele Anonymous poster hash: 712f5...430 Anonymous poster hash: 712f5...430
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #12 Skrevet 5. juli 2015 image.jpg Jeg la ut dette bildet, og to varianter til med nærbilder. Har jo masse andre bilder, av kaker jeg har laget, men fant ikke de akkurat nå. Det er på en side på Facebook for de som bor her jeg har lagt det ut på. Men kan vurdere å legge det ut på finn også, og da kan du gjerne få dele Anonymous poster hash: 712f5...430 Anonymous poster hash: 712f5...430 Så fint! Tusen takk! Anonymous poster hash: 229a9...c48
Chizue Skrevet 5. juli 2015 #13 Skrevet 5. juli 2015 Woah! Ja, du er flink! :D Det nærmeste jeg kommer til en rose er vel noe som ligner mer på en ball med ting hengende ut (og ja, jeg har prøvd med utstyr, og vært på kurs Ikke noe for meg... x)
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #14 Skrevet 5. juli 2015 image.jpg Jeg la ut dette bildet, og to varianter til med nærbilder. Har jo masse andre bilder, av kaker jeg har laget, men fant ikke de akkurat nå. Det er på en side på Facebook for de som bor her jeg har lagt det ut på. Men kan vurdere å legge det ut på finn også, og da kan du gjerne få dele Anonymous poster hash: 712f5...430 Anonymous poster hash: 712f5...430 Kanskje du også kan annonsere med bilder av herlighetene på forum for gravide (som "Barn i magen" o.l.) ? Anonymous poster hash: 229a9...c48
Lulilelu Skrevet 5. juli 2015 #15 Skrevet 5. juli 2015 Du er veldig flink og dette er absolutt noe du kan selge. Det er mange som elsker å bake og lager nydelige kaker men som ikke er flink til å lage pynt så jeg vil tro at du vil få solgt. Tenkt når det blir konfirmasjonstid Et lite rosetips: Bruk en nyanse mørke farge på de innerste bladene så ser de med gang hakket mer ekte ut. Evt. kan også pudderfarge brukes
ymotana Skrevet 5. juli 2015 #16 Skrevet 5. juli 2015 Kanskje du kan ta kontakt med kakebutikken Cacas i Oslo? Vet ikke om de også selger kakepynt der. Du er veldig dyktig :-)
Chizue Skrevet 5. juli 2015 #17 Skrevet 5. juli 2015 Vel, om du ikke tør å annonsere tingene du selger via din egen profil, så lag en egen side for produktene dine, "Josefines kakepynt", legg bilder av produktene dine offentlig og del & inviter venner osv (om du ikke allerede har gjort det x)) 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 6. juli 2015 #18 Skrevet 6. juli 2015 (endret) Jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle gå an å selge slik kakepynt. I butikkene her får man jo allerede kjøpt enkel kakepynt (gulrøtter, blomster, zebraruller, bladverk osv. fra Dr. Oetker). Det du tilbyr derimot - hvis jeg har forstått deg riktig - er jo mer vidspektret og personlig. Og der tror jeg du har funnet en nisje. Kanskje du kan lage din egen blogg også for de som ikke er på Facebook. Og Instagram er nesten et must. Stå på, du er kjempeflink! Endret 6. juli 2015 av Zeitgeist
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #19 Skrevet 6. juli 2015 Du er veldig flink. Men jeg personlig ville ikke kjøpt det. Anonymous poster hash: 5ca43...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå