AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Vi var to stykker som løp et godt stykke tidligere i dag. En som løper nesten annenhver dag (5-10 km, som vi også løp i dag) og en som ikke har trent noe som helst på flere år. Sistnevnte veier 15-20 kg mindre. Hvem burde egentlig være best på løping, hvis vi bare ser på denne informasjonen? Omtrent like høye. Anonymous poster hash: 35005...fe1
FruHudson Skrevet 5. juli 2015 #2 Skrevet 5. juli 2015 Hva legger du i "best"? Å kunne løpe fortest, lengst, med best teknikk?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 Hva legger du i "best"? Å kunne løpe fortest, lengst, med best teknikk? Ikke lengst i hvert fall, men for eksempel hvem av oss som klarer å løpe en avtalt lengre strekning raskest. Anonymous poster hash: 35005...fe1
FruHudson Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 Ikke lengst i hvert fall, men for eksempel hvem av oss som klarer å løpe en avtalt lengre strekning raskest. Anonymous poster hash: 35005...fe1 Jeg ville tippet på den tunge men trente. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #5 Skrevet 6. juli 2015 Jeg ville tippet på den tunge men trente. Trodde at du ville tippe på den lette og utrente, som er meg. Parkerte den tunge og trente da jeg speedet opp mot slutten (bare for å se hva jeg er god for, løp ellers resten av turen sammen). Anonymous poster hash: 35005...fe1
Silfen Skrevet 6. juli 2015 #6 Skrevet 6. juli 2015 Ah, skjult skryting. Du er såååååå flink, best ass. 10
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #7 Skrevet 6. juli 2015 Ah, skjult skryting. Du er såååååå flink, best ass. Tror de aller fleste på KG gikk lei din negativitet for flere år siden. Aner ikke hvorfor du fortsatt henger her inne. Anonymous poster hash: 35005...fe1 2
FantasDick Skrevet 6. juli 2015 #8 Skrevet 6. juli 2015 Om en person som løper 25-40 km i uka blir "parkert" av en person som ikke har trent i det hele tatt, på mange år, fordi han er 15 kg tyngre er det noe galt med treningen hans, vil jeg påstå. 11
FruHudson Skrevet 6. juli 2015 #9 Skrevet 6. juli 2015 Trodde at du ville tippe på den lette og utrente, som er meg. Parkerte den tunge og trente da jeg speedet opp mot slutten (bare for å se hva jeg er god for, løp ellers resten av turen sammen). Anonymous poster hash: 35005...fe1 Nei, jeg vil jo selvfølgelig ikke tippe at en som ikke trener er best til å løpe. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #10 Skrevet 6. juli 2015 Om en person som løper 25-40 km i uka blir "parkert" av en person som ikke har trent i det hele tatt, på mange år, fordi han er 15 kg tyngre er det noe galt med treningen hans, vil jeg påstå. Takk for seriøst svar. Han sier at han løper nesten annenhver dag, og at det er denne strekningen han løper. Jeg synes også at dette er veldig rart, selv om jeg har en ålreit "løpekropp" (men trener absolutt ingenting, verken utholdenhet, styrke eller noe som helst). Anonymous poster hash: 35005...fe1
goldenchanel Skrevet 6. juli 2015 #11 Skrevet 6. juli 2015 Tror det er MANGE faktorer som spiller inn her... tidligere treningsgrunnlag på den utrente, hvordan kiloene på den trente er fordelt, hva den trente faktisk trener. Selvom man løper den samme distansen flere ganger i uken er man jo ikke nødvendigvis noe god til å løpe. Om du aldri presser eller utfordrer deg selv til å løpe fortere så blir man jo heller ikke bedre. Ville vært mer interessant å vite hvor langt dere løp og på hvilken tid
Atrix Skrevet 6. juli 2015 #12 Skrevet 6. juli 2015 Ikke lengst i hvert fall, men for eksempel hvem av oss som klarer å løpe en avtalt lengre strekning raskest. Anonymous poster hash: 35005...fe1 Jo, men altså har dere løpt om kapp i 100 meter, eller 5 km? Hvis du bare løp raskere enn han på en kortere distanse er du kanskje en bedre sprinter enn han, mens han knuser deg muligens på lengre distanser, hvis han er bedre trent enn deg?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #13 Skrevet 7. juli 2015 Tror det er MANGE faktorer som spiller inn her... tidligere treningsgrunnlag på den utrente, hvordan kiloene på den trente er fordelt, hva den trente faktisk trener. Selvom man løper den samme distansen flere ganger i uken er man jo ikke nødvendigvis noe god til å løpe. Om du aldri presser eller utfordrer deg selv til å løpe fortere så blir man jo heller ikke bedre. Ville vært mer interessant å vite hvor langt dere løp og på hvilken tid Jeg spilte fotball for mange år siden (mer enn ti år siden). Aner ikke hvor mye av det som "sitter i kroppen" nå. Den trente løper og trener styrke, mer enn at det er snakk om 5-10 km løping vet jeg ikke. Er antagelig rundt 8 km, men jeg sier bare 5-10 fordi jeg er usikker. Jo, men altså har dere løpt om kapp i 100 meter, eller 5 km? Hvis du bare løp raskere enn han på en kortere distanse er du kanskje en bedre sprinter enn han, mens han knuser deg muligens på lengre distanser, hvis han er bedre trent enn deg? Det er ingen tvil om at jeg er en bedre sprinter, både uthvilt og etter å ha løpt langt. Jeg tror også at jeg hadde vunnet hvis vi skulle konkurrere og løpe 8 km (antagelse etter denne løpeturen, uten denne erfaringen ville jeg ikke vært så sikker på det). Anonymous poster hash: 35005...fe1
Atrix Skrevet 7. juli 2015 #14 Skrevet 7. juli 2015 Jeg spilte fotball for mange år siden (mer enn ti år siden). Aner ikke hvor mye av det som "sitter i kroppen" nå. Den trente løper og trener styrke, mer enn at det er snakk om 5-10 km løping vet jeg ikke. Er antagelig rundt 8 km, men jeg sier bare 5-10 fordi jeg er usikker. Det er ingen tvil om at jeg er en bedre sprinter, både uthvilt og etter å ha løpt langt. Jeg tror også at jeg hadde vunnet hvis vi skulle konkurrere og løpe 8 km (antagelse etter denne løpeturen, uten denne erfaringen ville jeg ikke vært så sikker på det). Anonymous poster hash: 35005...fe1 Hvis du lurer på om du er i bedre form enn han, er det jo bare å konkurrere på en lengre distanse, så får du se . Kondis kan trenes mer enn sprint. Det er jo ikke sikkert at han hverken er eller kan bli noen god sprinter, samme hvor mye han trener eller hvor mye han veier.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #15 Skrevet 7. juli 2015 Jeg er godt trent og løper også en del. Jeg blir grusa big time av utrente folk på 100 meter (jeg har en eksplosiv akselerasjon men den varer bare noen få meter ). Men så fort vi er over 1000 meter, så gruser jeg de igjen Og gi meg en mil, så har jeg tatt rotta på spurterene så det synger etter. Anonymous poster hash: 21371...dad
Viktualia Skrevet 7. juli 2015 #16 Skrevet 7. juli 2015 Men tror du at du ville vunnet hvis du hadde like mye å bære som treningspartneren din? Eks en ryggsekk med 20 kilo.
Basun Skrevet 9. juli 2015 #17 Skrevet 9. juli 2015 Det kommer an på genetisk O2 opptak, teknikk og mye, mye mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå