cecily Skrevet 6. september 2004 #1 Skrevet 6. september 2004 Jeg vet ikke helt om jeg får til å sette inn bilder, får se hva det blir til, de fleste bildene jeg har forsøkt å laste opp er visst for store.... :-? http://album.kvinneguiden.no/showgallery.p...500&ppuser=5859 Men her er i alle fall et referat: Etter et års planlegging nærmet dagen seg med stormskritt. Mamma kom opp og bodde med meg (alene hjemme den siste uken) på tirsdag. Vi rullet vedlegg og brettet kirkeprogram, tok ut duker, pynt i kirken o.l. Jeg måtte også skrive på talen min, og jeg begynte å grue meg for å holde den :o , det var liksom ikke med i beregningen det da, at jeg skulle holde talen som jeg skrev Fredagsnatten fikk jeg sove sånn halvveis, talen kvernet rundt i hodet mitt, og jeg kunne bare ikke begripe at nå var dagen så utrolig nær... Jeg og forloveren min møtte opp hos frisøren kl 09.00 og var ferdig pyntet kl 12.00. Da ble vi hentet av brudgommen og forloveren hans og kjørte rett til fotografen. Det var først når jeg så meg selv stå der foran speilet med hvit kjole, slør og brudebuketten at jeg skjønte at jeg faktisk var brud... og det var en så utrolig deilig følelse, og det å bli tatt bilde av, som jeg ellers hater, var bare gøy. Vi sjekket inn på hotellet og leverte bagasjen. Jeg spankulerte rundt i brudestasen og mange av gjestene ble stående og kikke lenge, og et par småjenter ble helt målløse og bare stod og måpte. Kjempegøy! Regnet gav seg ikke i det hele tatt, men faktisk så ble det en god, hyggelig og intim stemning av det tette regnet som omhyllet oss. Jeg tror jeg rett og slett var ruset på glede, alt var bare så fint Da vi rullet opp mot kirken og jeg så at det faktisk var kommet folk dit og samtidig hørte kirkesklokkene slå kun for oss, ja da klarte jeg ikke å slutte å glise. Jeg bare gledet meg jeg. Dørene ble slått opp, jeg hørte knapt orgelet, for jeg ble helt overveldet av alle de glade smilende ansiktene som møtte oss. Vi var selve midtpunktet Hele vielsen gikk helt som smurt, forloveren min gråt en skvett, men jeg var bare glad. MEN da et vennepar av oss sang duett på "From this moment", da presset tårene på, det var bare så nydelig. Vi ankom feststedet ca kl 16.00, fikk tatt noen få bilder ute før regnet kom tilbake, resten av familiebildene tok vi inne. Og det var så flott inne! To etasjer med nydelige rom og et eget gaverom :o . Og det rommet var fullt :o av gaver til OSS :o Hele kvelden gled jeg rundt som på en sky, full av lykkerus. Alle koste seg, og da koste jeg meg enda mer. Kjolen jeg hadde vært litt usikker på for noen måneder siden var allikevel helt perfekt. Den satt som et skudd og jeg kunne ikke hatt en annen kjole, rett og slett. Toastmasteren var kjempeflink og ledet festen på en utmerket måte. Under middagen holdt jeg den første talen, videre var det brudgommen, min mor, hans mor, min forlover, hans forlover, herrenes tale og til slutt damenes tale. Og alle var kjempeflinke, ingen sentimentale taler, bare lette morsomme hyggelige taler, akkurat som vi ønsket å ha det. Kransekakesprettingen resulterte i fire ringer på toppen, vi får nå se da, om det blir fire barn... Brudevalsen kom noe overraskende på meg, jeg hadde det så gøy at jeg ikke fikk med meg at tiden gikk. Og så hadde vi glemt å øve :o og ikke visste vi hvilken melodi som ble vår brudevals :o . Men den var så nydelig! Tror den heter Annie's song, en mann som sang i blanding av valsetakt og sakte dans. Den dansen er noe av det mest romantiske jeg har hatt i mitt liv, og jeg håper jeg aldri glemmer den følelsen. Jeg klarte simpelthen ikke la være å smile. :hjerter2: Kl 02.00 var vi på hotellet, helt utkjørt. Vi hadde da danset, minglet og smilt i mange timer og var temmelig klar for sengen. Det var likevel litt vemodig at kvelden var over og pynten skulle tas av, for dette hadde vært dagen i mitt liv. Alle mine ønsker og forventninger til den hadde blitt til virkelighet. Det viktigste av alt, tror jeg, er at jeg ikke var nervøs i det hele tatt. Jeg var våken og bare lykkelig hele dagen. Alt som jeg skulle ordne var blitt ordnet på forhånd, og jeg visste at ble skjedde det noe uforutsett, så ville noen ta seg av det. Og det var en god følelse. Til de som har orket å lese hele dette innlegget, vil jeg si at jeg håper at alle får en like fantastisk dag som vi fikk. Vi fikk hverandre, og vi fikk oppleve den mest nydelige dagen som vi har hatt hittil i vårt liv, og det vil vi ha sammen uansett gode og onde dager. Lykke til alle sammen!
Cajsa Skrevet 6. september 2004 #2 Skrevet 6. september 2004 Gratulerer så mye! Høres ut som en herlig dag! Annie's song skal vi også ha som brudevals, det er John Denver som har den. Den er vanvittig nydelig, enig med deg! Tillykke som nygifte!
Gjest Tabby Skrevet 6. september 2004 #5 Skrevet 6. september 2004 Gratulerer så masse med vel overstått! Håper vi får en like flott dag som det høres ut som dere har hatt! Venter i spenning på bildene.
Gjest MrsL Skrevet 6. september 2004 #7 Skrevet 6. september 2004 Gratulerer så mye som mann og kone :-)
Bandula Skrevet 7. september 2004 #8 Skrevet 7. september 2004 Gratulerer så masse som nygifte! Nyt tiden og hverandre... Får bare enda mer lyst til å gifte meg når jeg hører sånne fine historier! Om bare samboer'n kunne fått ut finger'n... :cry:
Vendelin Skrevet 7. september 2004 #9 Skrevet 7. september 2004 Så flott du var. Nydelig bukett og kjempelekker kjole. Høres ut som dagen var helt super. Gratulerer :-)
Lullu Skrevet 7. september 2004 #12 Skrevet 7. september 2004 Hørtes ut som en utrolig flott dag! Fint bilde av deg. Nydelig bukett. Gratulerer så mye!
Måne Skrevet 7. september 2004 #14 Skrevet 7. september 2004 Gratulerer! Takk for referat! Buketten var tøff :-)
magnhild Skrevet 8. september 2004 #16 Skrevet 8. september 2004 Gratulerer så masse! Høres ut som en kjempefin dag!!!
Katrinemor Skrevet 8. september 2004 #17 Skrevet 8. september 2004 Gratulerer som nygifte og med vel overstått bryllup. Lykke til på ferden
Vivekke Skrevet 8. september 2004 #18 Skrevet 8. september 2004 Gratulerer så mye! Jeg får lyst til gifte meg allerede i morgen jeg når jeg leser om bryllupet ditt. Hørtes ut som om du hadde en fantastisk dag!
Smiley Skrevet 9. september 2004 #19 Skrevet 9. september 2004 GRATULERER KJEMPEMASSE!!!! Hærtes ut som en kjempeflott dag, tross litt regn. Du vet at regn i sløret betyr lykke!?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå