Gå til innhold

Få fine føtter og tånegler.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lenge egentlig ikke brydd meg særlig om føttene mine,men nå begynner jeg å synes at det er flaut å gå med sandaler og vise dem fram.

Jeg har ikke særlig fine føtter inn utgangspunktet. De er skjeve og rare,men litt bedre kan det vel bli :)

Er også plaget med innfridde tånegler,men det holder jeg på å prøve og gjøre noe med.

Men jeg lurer på hva dere som har fine føtter gjør med dem? Jeg har begynt å smøre med fotkrem,og det hjelper litt.Men de er fortsatt ganske stygge.

Jeg har ikke råd til å gå til fotpleier nå. Noe jeg sikkert skulle gjort på grunn av tåneglene,men det må jo være noe jeg kan gjøre selv :)

Anonymous poster hash: 176fe...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Inngrodde tånegler skal det selvsagt være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inngrodde tånegler skal det selvsagt være :)

Det er vondt. Hvordan retter du opp i dette?

Anonymous poster hash: cd005...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fine føtter får du ikke over natten.

Første bud er å ikke trykke føttene ned i sko der skoene klemmer tær og føtter skjeve.

Neste bud er neglepleie og fjerning av hard hud med fil.

Synes Salisylvasselin 5 % myker opp og gjør huden bedre enn noen andre fotkremmer jeg har prøvd. Smører og rundt neglesengene, og tar bomullsokker på føtten som jeg sover med over natten ca 1 gang pr. Uke.

Anonymous poster hash: a8e47...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vondt. Hvordan retter du opp i dette? Anonymous poster hash: cd005...ab8

Fil neglen midt opp på neglen, forsiktig litt ned. Det må ikke gå hull på neglen. En tynnere negl på toppen minsker trykket i fotsengen. Neglene skal klippes rett over of rå unngå nedgroing.

Bittelitt bomull dyppet i sårsalve dyttet inn under den nedgrodde neglen hjelper og. Må byttes daglig på nyvaskede føtter.

Anonymous poster hash: a8e47...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vondt. Hvordan retter du opp i dette?

Anonymous poster hash: cd005...ab8

Ja,det er veldig vondt.

Jeg har hatt litt bomull under kanten på neglen slik at den ikke vokser ned. Renser med sårende og bytter bomullen 1 gang om dagen.

Nå går jeg uten,for neglene har blitt såpass lange at de vokser ned,men de ser ganske fæle ut enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja,det er veldig vondt.

Jeg har hatt litt bomull under kanten på neglen slik at den ikke vokser ned. Renser med sårende og bytter bomullen 1 gang om dagen.

Nå går jeg uten,for neglene har blitt såpass lange at de vokser ned,men de ser ganske fæle ut enda.

Sårrens. Har ny mobil og autocorrecten er litt annerledes på denne mobilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inngrodde negler kan fikses hos fastlege, sannsynligvis betydelig billigere og bedre (de har bedøvelse) enn hos en fotterapeaut. Jeg har ganske stygge negler selv, de vokser på en måte oppover, men det er genetisk og ikke noe jeg for endre på. Ellers er jeg nøye på stell av føtter, spesielt som sommeren, for jeg syns det ser fælt ut med tørre, sprukne hæler og skitne negler i sandaler... Jeg har føttene i fotbad minst en gang i uken og bløtgjør skikkelig. Deretter filer jeg bort hard hud med fil (evt scholl sin elektriske fil) og polerer med kalkstein. Så smører jeg inn føttene med en god og fet krem, gjerne på kveldstid før jeg skal se på tv så føttene kan lufte seg og kremen får tid til å trekke inn. Neglene klippe og files korte, neglebånd og rusk fjernes med en neglebåndskyver, og så lakkerer jeg med base, neglelakk og overlakk. Har kjøpt et utrolig bra sett fra Dior, milevis forskjell fra det som selges på h&m. 

Når det gjøres regelmessig er det fort gjort å ta en runde en gang i uken. Trenger heller ikke koste allverden, det meste du trenger kan kjøpes på vita, body shop, apoteket e.l. for en grei penge. Den enkleste er å investere i en fotfil først, koster ca 50 kr på Body Shop, og har en grov og en fin side. 

Anonymous poster hash: 05046...030
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med AB over.

Fotbad så tørr, tykk hud og neglebånd blir myke.

File, file, file og dytte de nå mye neglebåndene ned.

Klippe neglene rett over, og så neglefil spesielt på kantene/'hjørnene' hvor neglene møte tåen.

Da gnager de ikke like mye.

Smøre så føttene inn med en god, fuktbevarende krem (valgfritt hvilken du foretrekker).

Ikke gå i de samme skoene hver dag, ha minst 2 par som du bytter på. Det er best for skoene, men også for føttene.

Gå barbent inne hjemme, føttene har godt av det.

Anonymous poster hash: 85be8...e8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar :)

Mange bra tips her.

Jeg har vært hos lege,men legen gå bare råd om at jeg skulle la dem vokse ut og hvordan jeg skulle behandle dem.

Har inn likhet med deg ab over her negler som vokser oppover. Noe som ikke ser særlig pent ut hvis de blir for lange. Er vel derfor jeg har klippet dem så korte før,og fått innfridde negler.

Prøver å kjøpe sko som ikke er trange og klemmer. Jeg har i tillegg litt brede føtter,så ikke alle sko jeg kan gå med dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inngrodde negler kan fikses hos fastlege, sannsynligvis betydelig billigere og bedre (de har bedøvelse) enn hos en fotterapeaut. Jeg har ganske stygge negler selv, de vokser på en måte oppover, men det er genetisk og ikke noe jeg for endre på. Ellers er jeg nøye på stell av føtter, spesielt som sommeren, for jeg syns det ser fælt ut med tørre, sprukne hæler og skitne negler i sandaler... Jeg har føttene i fotbad minst en gang i uken og bløtgjør skikkelig. Deretter filer jeg bort hard hud med fil (evt scholl sin elektriske fil) og polerer med kalkstein. Så smører jeg inn føttene med en god og fet krem, gjerne på kveldstid før jeg skal se på tv så føttene kan lufte seg og kremen får tid til å trekke inn. Neglene klippe og files korte, neglebånd og rusk fjernes med en neglebåndskyver, og så lakkerer jeg med base, neglelakk og overlakk. Har kjøpt et utrolig bra sett fra Dior, milevis forskjell fra det som selges på h&m. 

Når det gjøres regelmessig er det fort gjort å ta en runde en gang i uken. Trenger heller ikke koste allverden, det meste du trenger kan kjøpes på vita, body shop, apoteket e.l. for en grei penge. Den enkleste er å investere i en fotfil først, koster ca 50 kr på Body Shop, og har en grov og en fin side. 

Anonymous poster hash: 05046...030

Hvilket sett er det du har kjøpt fra Dior?

Har mistet tåneglen min flere ganger, og nå vokser den rett og slett ikke lengre. Det virker kun som at den vokser seg tykkere. Noen tips? Siden det virket som at det var litt folk med peiling her, haha. 

Anonymous poster hash: b9da0...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Babyfoot, den tar tørr hud men ikke inngrodde negler. Mye av gul tykk hud som bygger seg opp over neglene forsvinner.

Et fotbad før en bruker Babyfoot gjør behandlingen mer effektiv. Men nå om sommeren er det ikke fristende å gå med føtter som flasser, og man blir lett solbrent nå ny hud kommer fram. Solfaktor 50 anbefales om en reiser til syden etterpå.

Edit: Vita har alltid dette inne og det er ofte rimeligere enn apoteket. http://www.klikk.no/mote/kamille/skjonnhet/article704551.ece

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sverger til Babyfoot, den tar tørr hud men ikke inngrodde negler. Mye av gul tykk hud som bygger seg opp over neglene forsvinner.

Et fotbad før en bruker Babyfoot gjør behandlingen mer effektiv. Men nå om sommeren er det ikke fristende å gå med føtter som flasser, og man blir lett solbrent nå ny hud kommer fram. Solfaktor 50 anbefales om en reiser til syden etterpå.

Edit: Vita har alltid dette inne og det er ofte rimeligere enn apoteket. http://www.klikk.no/mote/kamille/skjonnhet/article704551.ece

Takk,skal prøve det til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...