Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Sekundær drukning

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste babyer som kan sitte og setter seg opp selv sitter da selv i badekaret. Hadde jeg satt min 11 mnd gamle jente i badestol nå hadde hun blitt skikkelig sint. Bruk sklimatte.

AnonymBruker
Skrevet

Dette var er skurrende innlegg...

Du får passe på din baby og bade den alene (og ikke deg selv samtidig...): konsentrer deg og pass på at ditt barn ikke kommer under vann!!!

Anonymous poster hash: 0e63e...0b0

Ingenting som skurrer. Vi har innebygd badekar, er derfor det er tryggere at jeg sitter oppi badekaret med babyen. Jeg sitter jo bare der for å passe på. Uhell kan skje uansett hvor mye en konsentrerer seg. Ansiktet kommer i vannet, hun får aldri hele hodet under vann. -TS

Anonymous poster hash: 28858...e4c

Skrevet

Vi går på babysvømming, og der legger de vekt på at babyen ikke skal være redd for å få ansiktet under vann eller vann i ansiktet. Så der heller vi vann over hodet og ansiktet, og smådukker en del under lek. Dette innebærer hosting til tider. Det er ikke farlig å hoste litt! Tenk så mange babyer som ville dødd av dette årlig hvis de ikke tålte såpass. De 60 000 barna som fødes årlig som bades ca en gang i uka, pluss alle babyer som hoster daglig av litt melk i feil hals under amming!

Tror løsningen er å ikke google så mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi går på babysvømming, og der legger de vekt på at babyen ikke skal være redd for å få ansiktet under vann eller vann i ansiktet. Så der heller vi vann over hodet og ansiktet, og smådukker en del under lek. Dette innebærer hosting til tider. Det er ikke farlig å hoste litt! Tenk så mange babyer som ville dødd av dette årlig hvis de ikke tålte såpass. De 60 000 barna som fødes årlig som bades ca en gang i uka, pluss alle babyer som hoster daglig av litt melk i feil hals under amming!

Tror løsningen er å ikke google så mye.

TS her. Takk for godt svar, Dynamikk! Googling er djevelen selv :P

AnonymBruker
Skrevet

Nå er kanskje jeg uforsiktig jeg da, men da vår var 11 måneder badet han fint alene, satt som en prest i badekaret og jeg satt ved siden av. Vi gikk på babysvømminga fra ungen var 2 måneder og der dukket de vel fra han var 3 måneder. nå er han 2 og som en villmannskjøringa når det kommer til vann og er mer under enn over vann, så nå tenker jeg mer på det enn jeg gjorde tidligere.. Det går nok bra TS, men du er klar over symptomene på sekundær drukning så følg godt med på kvelden om han viser tegn på å bli dårlig.

Anonymous poster hash: 004ef...ba9

AnonymBruker
Skrevet

Nå er kanskje jeg uforsiktig jeg da, men da vår var 11 måneder badet han fint alene, satt som en prest i badekaret og jeg satt ved siden av. Vi gikk på babysvømminga fra ungen var 2 måneder og der dukket de vel fra han var 3 måneder. nå er han 2 og som en villmannskjøringa når det kommer til vann og er mer under enn over vann, så nå tenker jeg mer på det enn jeg gjorde tidligere.. Det går nok bra TS, men du er klar over symptomene på sekundær drukning så følg godt med på kvelden om han viser tegn på å bli dårlig.

Anonymous poster hash: 004ef...ba9

De som på babysvømming fra de er ganske små, utvikler vel en helt annen ferdighet enn andre babyer som ikke er med på dette? (tenker på det med lukkerefleks ( el.l. - husker ikke helt hva det heter, men det er det samme som fungerer før barnet er født og ligger i fostervannet) som stenger for vannet slik at det ikke kommer i lungene.

Anonymous poster hash: acc74...dc2

Skrevet

Hvorfor er det riktig med truse og ikke badedrakt/bikini???

Har aldri sagt at det ene er riktigere enn det andre. Jeg fikk inntrykk av at TS som i utg.pkt fokuserer på sitt barns velvære ift bading og drukningsfare, nevner i forbifarten at hun hadde på badedrakt altså. Fikk inntrykk av at hun prøvde å rettferdiggjøre dette før noen i det hele tatt setter finger på dette, når det ikke har noe med saken å gjøre. Som mor kan du bade naken/dusje naken med din egen baby, uten at det har betydning. Men i kjent KG stil, hender det at folk kommenterer og henger seg opp i ting som en TS overhodet ikke lurer på. Min kommentar til TS var kun at du kan bade dusje med din baby, uten at du trenger å rettferdiggjøre deg ovenfor noen andre. Selvfølgelig når barna blir eldre, så må man sette visse grenser.

Skrevet

De som på babysvømming fra de er ganske små, utvikler vel en helt annen ferdighet enn andre babyer som ikke er med på dette? (tenker på det med lukkerefleks ( el.l. - husker ikke helt hva det heter, men det er det samme som fungerer før barnet er født og ligger i fostervannet) som stenger for vannet slik at det ikke kommer i lungene.

Anonymous poster hash: acc74...dc2

Man øver på det på babysvømming ved å telle til tre eller blåse på ansiktet før man dukker. Så de vil ikke klare det ved tilfeldig dykking under lek.

Skrevet

Ingenting som skurrer. Vi har innebygd badekar, er derfor det er tryggere at jeg sitter oppi badekaret med babyen. Jeg sitter jo bare der for å passe på. Uhell kan skje uansett hvor mye en konsentrerer seg. Ansiktet kommer i vannet, hun får aldri hele hodet under vann. -TS

Synes det er bra at du bader sammen med ungen din, med eller uten badedrakt. :-) Du høres ut som en ansvarlig og omsorgsfull mor.

Litt vann i ansiktet, litt hosting og harking hører vel med når små barn bader, enten man bader sammen eller hver for seg. Hvis det du beskriver skulle være farlig så tror jeg det hadde vært mange barn som hadde blitt skadet. Fortsett å bad sammen med ungen din, men skaff deg en sklimatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...