AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er ei jente på 21 år, 160 cm og 51 kg. I hverdagen er jeg ikke mye i bevegelse utenom planlagte treninger. Kun gå til/fra butikken og bussen etc. Jeg trener imidlertid en del. Her er et eksempel på ei uke: Mandag: Jogge 6 km, styrketrening 40 minutter Tirsdag: Jogge 10 km Onsdag: Ellipse 30 minutter, styrketime på senteret 30 minutter Torsdag: Jogge 8 km, styrketrening 30 minutter Fredag: Jogge 6 km, tabata gruppetime 55 minutter Lørdag: Jogge 10 km Søndag: Ellipse 30 minutter, styrketrening 30 minutter Hvor mange kalorier trenger jeg i gjennomsnitt per dag?? Hvis målet er å holde vekten, i alle fall ikke gå ned, vil ikke se ut som et skjelett. Anonymous poster hash: ca647...912
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #2 Skrevet 5. juli 2015 Jeg veier 7 kg mindre enn deg, men er noe lavere og jeg trener mindre enn deg (løper ca 40km i uka, og går kanskje to turer i uka på en time hver) og jeg må ha 2200 kalorier for å opprettholde vekta. Så tenker du trenger 2500kcal. Vet du ca hvor mye du får i deg nå? Hvordan ser en gjennomsnittlig dag ut matmessig? Anonymous poster hash: c507a...feb
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 Jeg veier 7 kg mindre enn deg, men er noe lavere og jeg trener mindre enn deg (løper ca 40km i uka, og går kanskje to turer i uka på en time hver) og jeg må ha 2200 kalorier for å opprettholde vekta. Så tenker du trenger 2500kcal. Vet du ca hvor mye du får i deg nå? Hvordan ser en gjennomsnittlig dag ut matmessig?Anonymous poster hash: c507a...feb Løper du 40 mil i uka + to gåturer trener du jo ikke så mye mindre enn meg! Aner ikke hvor mye jeg får i meg nå. Spiser når jeg vil, hva jeg vil, og så mye jeg vil. Spiser meg ordentlig mett omtrent fire ganger om dagen, pluss at jeg spiser ett-to mellommåltider på ca. 300 kalorier. Anonymous poster hash: ca647...912
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 Hvorfor, hvorfor, HVORFOR klarer du ikke å google deg frem til dette, TS? Anonymous poster hash: a8cc3...ad8 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 Du trener jo fire timer mer (med elipse, styrketrening og tabata) og de gåturene mine er type rolige søndagsturer. Men skjønner ikke helt problemet hvis du spiser deg mett og spiser mellommåltider. Hvor mange kalorier du trenger er jo bare et estimat, og noe man må teste ut selv. Men vet du ikke hvor mange kalorier du får i deg nå så hjelper det jo lite å få vite hvor mye du ca forbrenner. Anonymous poster hash: c507a...feb
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Hvis man ser bort fra kaloriene du forbrenner fra trening trenger du ca 1600 kalorier, så du kan sikkert spise 1800 kalorier om dagen caAnonymous poster hash: aad34...858
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #7 Skrevet 5. juli 2015 Med tanke på hvor mye du trener og at du vil holde vekten vil jeg si fra 2200-2400 kcal. 1800 kcal er for lite. Anonymous poster hash: 3893f...834 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #8 Skrevet 5. juli 2015 Rundt 2000. Du merker jo fort om du går opp eller ned, så e det bare å øke/minke underveisAnonymous poster hash: efe06...cd2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #9 Skrevet 5. juli 2015 Du er mye mer aktiv enn gjennomsnittet, derfor bør du få i deg minst 2000kalorier for å holde vekta, men jeg vil tippe du trygt kan ligge på 2200-2600. Det spørs hvor mye hverdagsaktivitet du har i tillegg til treninga så du må se det an selv over tid. Om du går ned i vekt kan du øke inntak av kaloririke matvarer for å slippe å føle du spiser hele tiden eller veldig store mengder, altså ikke mager-produkter og annen kalorifattig mat siden du ikke skal tenke på å slanke deg. Anonymous poster hash: dc387...041
Jacuzzi Skrevet 6. juli 2015 #10 Skrevet 6. juli 2015 Men hvis du har en fin vekt som du holder uten problemer, og spiser hva du vil uten å gå opp i vekt, hvorfor begynne med det der kalori-styret? Hvorfor gjøre deg besatt av mat når du ikke trenger det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå