lene24 Skrevet 6. september 2004 #1 Del Skrevet 6. september 2004 Hei! Planlegger så smått en bryllupsreise, og lurte på om det er noen her som har vært på azorene? ER VELDIG NYSGJERRIG PÅ DETTE STEDET Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2004 #2 Del Skrevet 7. september 2004 Ikke store turistmålet og ikke den store varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lene24 Skrevet 8. september 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 8. september 2004 nei, vet at det ikke er det støste feriemålet akkurat....men det er visst helt utrolig vakkert der!!! Skal reise august/ september neste år, så er litt usikker på hvordan temperaturen er akkurat da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 8. september 2004 #4 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg har hørt at det er kjempeflott, men man kan aldri helt vite hvordan været blir. Det ligger jo langt uti havgapet, så du kan vel ikke regne med en uke med bare sol. Er man heldig blir det fint, er man uheldig blir det bare regn;) Temperaturoversikten og antall gjennomsnittelig regndager finner du vel på reiseselskapene på web tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 8. november 2004 #5 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg lurer på akkurat det samme, så jeg flytter denne tråden helt fremst!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zim-zum Skrevet 8. november 2004 #6 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg har vært på Azorene! Det største minuset er været. Du vet ikke om det blir regn eller sol. Men i august-september er det stor sannsynlighet for at det blir sol, med gj.snittstemp. på 25-26 grader. Og luftfuktigheten er veldig høy. Dere bør velge øya Sao Miguel, som er den største og har flest attraksjoner. Her ligger også hovedstaden Ponta Delgada, og dere bør velge et hotell her. Acores Atlantico og Hotel Talisman er begge bra. Sistnevnte har også kanskje den beste restauranten i byen. Maten er mer krydret enn på fastlandet, men de har mye godt. En gryterett lagd i de varme kildene er et "must" Det er så godt som null natteliv, men leter dere med lys og lykte kan dere finne et sted. Østsiden av øya har flest severdigheter. Det er rimelig og greit å leie en drosje for en dag, da får dere en sightseeing til alle stedene som bør besøkes. Mange sjåfører er dårlige i engelsk, men noen er gode, så finn fram til en som snakker brukbart engelsk. Da får dere en fin guidet tur. Severdigheter: Tefabrikken (som noen kinesere grunnla), fiskemarkedet i Ponta Delgada, Ungdommens kilde (varm kilde å bade i), Caldeiras (boblende varme kilder),badeanlegget Atlantico Splash i byen Vila Franca do Campo (koselig by på østkysten), hvalsafari, dypvannsfiske, hesteridning m.m. Må nevne at mens vi satt på en utekafé, hørte vi plutselig Espen Linds "When Susanna Cries" ljome fra kaféens radio. Til slutt vil jeg ønske dere en god tur, er sikker på at dere vil trives! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestekimmi Skrevet 9. november 2004 #7 Del Skrevet 9. november 2004 ikke vært der selv, men familiemedlemmer har. de sier det var fint- men ikke spektakulært. de hadde regn og noe sol, (reiste på høsten). det var heller lite som skjedde der, så det blir neppe noe fremtidig reisemål igjen. men det kommer jo ann på hva man søker, selvsagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zim-zum Skrevet 9. november 2004 #8 Del Skrevet 9. november 2004 Det kan være lurt å undersøke på forhånd hva som skjer der, slik at man får med seg mest mulig. 1.-2. søndag i august feires f.eks. havets uke. Siste søndag i august og en uke frem feires hvalfangerfesten. Vinhøstfesten feires andre uke i september. Vi var der rundt sankthans, og fikk med oss en unik feiring av st. Johannes og Den Hellige Ånd. Dere kan også spørre reiseselskapet om aktiviteter og severdigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 9. november 2004 #9 Del Skrevet 9. november 2004 Har ikke vært der selv - men kjenner flere som har vært der .. og alle sier at det er det vakreste stedet de har vært. Noen vurderer sågar å flytte ned for lengre perioder.. så noe må det være med stedet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå