Gå til innhold

desperat

Fremhevede innlegg

Gjest gjesten som aldri går..
Skrevet

Hei! Intresant dette her for jeg skal til legen neste mandag,akkurat for å spørre om en resept på akkurat reductil,etter to tette svangerskap har det blitt en del kilo for mye (les 30). Har prøvd mye for å gå ned men ikke noen ting har fungert,begynner nå å bli rimelig desperat!! Vet noen om det er andre kriterier enn at man er veeeldig overvektig og ikke klarer å gå ned som blir vurdert om man kan få reductil? Må også nevne at jeg lever helt normalt sunt,har gått på GR kurs uten om å miste et gram,skal også sjekke stoffskiftet og insulinresistens(?) Har vel aldri gått ned noe nevneverdig,oppi gjennom tiden. Har hele tiden mistet motet når ingenting har skjedd. Men nå begynner jeg å bli desperat!!!¨

Håper på svar fra likesinnede :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant følgende info om Reductil på Slankenett:

Beskrivelse : Reductil er et vektreduserende medikament mot helseskadelig overvekt. Det påvirker appetitt-senteret i hjernen og "lurer" kroppen din så du fortere føler deg mett. Foreløpig er legemiddelet ikke godkjent i Norge, men kan fåes på registreringsfritak, dvs at legen din kan bestille det til deg fra utlandet. Reductil fåes på resept og skrives kun ut til pasienter med en bmi på over 30 eller pasienter med BMI over 28, men som i tillegg har minst en risikofaktor for sykdom,

Varighet : Avtales med legen din.

Bivirkninger : De vanligst rapportere bivirkningene av Reductil er: munntørrhet, forstoppelse og søvnproblemer.

Andre bivirkninger som kan oppstå er: hodepine, økt svettetendens, høyere blodtrykk, raskere puls. Disse bivirkningene er vanligvis såpass milde at de ikke fører til at personen trenger å slutte med medisinen. Det er allikevel viktig at du forteller legen din om det dersom du får symptomer som du tror kan være bivirkning til medisinen,slik at dere sammen kan ta stilling til om du skal fortsette med medisinen og på samme dose. .

Pris : Doseres 1 tablett daglig. 28 tabletter koster 850-900 kroner.

Lykke til!

Gjest gjesten som aldri går...
Skrevet

Takker for opplysningene!¨

Er det noen her som har erfaring med disse tablettene? Isåfall hva syns dere? Etter det jeg har sjønt er de veldig dyre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...