AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Situasjonen er at jeg har gått flere år på aap pga ryggen. Har vært i praksis ett år nå, men der finnes det ingen jobb. Jeg må ut på arbeidsmarkedet, i første omgang i 50% stilling. Arbeidernes ligger i dag på ca 50 %. Går gjennom avklaring ennå, orker ikke en ny praksis, føler det er nedverdigende. Så, jeg må finne en deltidsjobb. Hva gjør jeg, noen tips?? Det er veldig vanskelig å finne en jobb i min alder, når man ikke har jobbet på flere år. Og som alenemor med 4 barn må jeg ha inntekt. Begynner å bli oppgitt, så tips mottas med stor takk 😊Anonymous poster hash: 43708...ab5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #2 Skrevet 5. juli 2015 Alene mor til 4 i en alder av 48? det hender jo, men hvor gamle er barna da, de er vel store nok til å klare det meste selv? Anonymous poster hash: 7cc47...ee2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 Situasjonen er at jeg har gått flere år på aap pga ryggen. Har vært i praksis ett år nå, men der finnes det ingen jobb. Jeg må ut på arbeidsmarkedet, i første omgang i 50% stilling. Arbeidernes ligger i dag på ca 50 %. Går gjennom avklaring ennå, orker ikke en ny praksis, føler det er nedverdigende. Så, jeg må finne en deltidsjobb. Hva gjør jeg, noen tips?? Det er veldig vanskelig å finne en jobb i min alder, når man ikke har jobbet på flere år. Og som alenemor med 4 barn må jeg ha inntekt. Begynner å bli oppgitt, så tips mottas med stor takk Anonymous poster hash: 43708...ab5 Et år i praksis er lenge ja, men hvorfor sluttet du ikke og fant en ny praksis når du så det ikke var mulighet for jobb der? Og hva er det du føler er nedverdigende med en praksis? Man får jo erfaring og trenger det ettersom man ikke får jobb. Det er mange som jobber frivillig også, det er jo en type praksis. Anonymous poster hash: 7cc47...ee2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 Situasjonen er at jeg har gått flere år på aap pga ryggen. Har vært i praksis ett år nå, men der finnes det ingen jobb. Jeg må ut på arbeidsmarkedet, i første omgang i 50% stilling. Arbeidernes ligger i dag på ca 50 %. Går gjennom avklaring ennå, orker ikke en ny praksis, føler det er nedverdigende. Så, jeg må finne en deltidsjobb. Hva gjør jeg, noen tips?? Det er veldig vanskelig å finne en jobb i min alder, når man ikke har jobbet på flere år. Og som alenemor med 4 barn må jeg ha inntekt. Begynner å bli oppgitt, så tips mottas med stor takk Anonymous poster hash: 43708...ab5 Hva er det som gjør at du føler praksisplass (for å finne restarbeidsevnen din) er nedverdigende? Hvor gamle er barna, og er det noen typer jobb du ikke kan utføre pga. ryggen? Hvilken utdannelse har du, selv om det er noen år siden du fikk brukt den sist? Kan det være mulig å komme ut i en jobb hvor NAV dekker en del av lønnen i en periode (tidsbegrenset lønnstilskudd)? - dette er en løsning som typisk brukes i tilfeller hvor arbeidstager har vansker med å komme inn på arbeidsmarkedet. Tidsbegrenset lønnstilskudd har ingen krav om at stillingsprosenten må være 100%. Anonymous poster hash: d79d1...742
Luckiness Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 Med vond rygg er det jo dessverre flere jobber du ikke bør ta. Blant annet omsorgsjobber som sykehjem, bofellesskap, barnehage o.l. Dette er som regel arbeidsplasser man kan jobbe som ufaglært i. Ellers kan jo kontorjobber med sittende arbeid også være dumt for ryggen. Så hvilke ryggplager har du? Er det noen type arbeidsplasser du absolutt ikke kan jobbe på pga ryggen? Lettere å komme med tips da
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Skjønner godt det er nedverdigende å jobbe på praksisplass til aap-lønn i voksen alder. Har du meldt deg hos alle vikarbyrå? Virker som om det er de som har overtatt mye av deltidsmarkedet. Anonymous poster hash: b2051...96c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #7 Skrevet 7. juli 2015 Tja, hva med å forhøre deg med kommunen om støttekontakt-jobber? Mange brukere trenger bare "selskap" og innebærer ikke tunge løft el hjelp med rullestol osv. Det burde ryggen takle. Ellers må du bare tenke over hvilken utdanning og praksis du har, interesseområde, hva som begrenser seg selv ifht helsa og så sammenholde dette med hva som fins av næringsliv der du bor. Anonymous poster hash: 2a97e...f20 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå