AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Den pisser støtt og stadig opp over trekket på grillen vår! Det er en sterilisert hun-katt. Vi har en kastrert han-katt. De er ok venner. Det er ellers mange katter som kommer en tur innom hagen og altanen vår, så kan godt hende det er flere som pisser, men det er kun nabokatten vi har fersket to ganger. Er det noe vi kan gjøre?? Lite delikat med pisseflekker i nærheten av mat..Anonymous poster hash: dae4f...30c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #2 Skrevet 5. juli 2015 Prøv å legge ut appelsinskall eller kjøp en sitrus-spray. Katter misliker sterkt lukten av sitrus. Anonymous poster hash: a631f...37e 1
Minya Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 Prøv å legge ut appelsinskall eller kjøp en sitrus-spray. Katter misliker sterkt lukten av sitrus. Anonymous poster hash: a631f...37e Mange katter misliker lukten av sitrus, like jævlig så får jeg ikke ha grapefrukten min i fred for den ene katta vår simpelthen ELSKER sitrus Vask trekket med en konsentrert blanding av omo color (eller lignende vaskepulver) og varmt vann. Ca en dl pulver til fire-fem dl vann, ha det gjerne i en tom flaske for lettere å kunne blande det. Rist flasken til pulveret er nesten oppløst. Hell blandingen på trekket, skrubb med en myk børste eller skuresvamp, skyll av og la tørke. Gjenta om nødvendig. Enzymene i vaskemiddelet vil ta knekken på kattepisset til den grad at katten ikke lenger lukter den forlokkende beskjeden "Tiss HER". 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 fang inn katta og lever til vetrinær. Så får eier hente ut for egen regning. Anonymous poster hash: 742c4...172 2
Kontormus Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 fang inn katta og lever til vetrinær. Så får eier hente ut for egen regning. Anonymous poster hash: 742c4...172 Og hva skulle det løse? Og hva skulle veterinæren gjøre? Holde den som gissel? Veterinærer driver ikke med slikt. 3
Pinkee Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Som Minya sier, vask trekket så grundig at "Piss her" beskjeden blir borte. Spray gjerne med sitronvann etterpå, så finner kattene seg forhåpentligvis en ny oppslagstavle. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #7 Skrevet 5. juli 2015 Takk for tips. Skal prøve å vaske trekket. Har en sånn sitrusspray som skulle hjelpe mot biting og kloring på møbler. Kanskje jeg skal blande inn litt av den i vaskemiddelet også. Vi bor vegg i vegg med eierne av nabokatten. Tviler på det er noe de kan gjøre. Jeg har hvertfall null kontroll over hvor min egen katt pisser. Dessuten skal de snart flytte, så da får vi se om det er noen av de andre kattene som fortsatt pisser der.Anonymous poster hash: dae4f...30c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå