Gjest Myumi Skrevet 6. september 2004 #1 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg har problemer med å vise sympati i saker som dette. Hvem er det som drar på "ferie" til Irak i disse tider? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselilja Skrevet 6. september 2004 #2 Del Skrevet 6. september 2004 Mannen var jo fra Irak da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #3 Del Skrevet 6. september 2004 Skønte faktisk at det var han da jeg lste avisen. Så kom det på radioen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 6. september 2004 #4 Del Skrevet 6. september 2004 du har problemer med å sympatisere med en kvinne som blir drept av sin mann, som de fleste drepte kvinner blir. hva pokker spiller det for rolle HVOR hun blir drept? litt problemer med å sympatisere med trådstarter jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 6. september 2004 #5 Del Skrevet 6. september 2004 Hvorfor blir slike saker omtalt som "familietragedie, mann, 40 år arrestert" , mens når det er "utlendinger" smekkes det opp både navn, alder, nasjonalitet....?? Bare lurer jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjellebassen Skrevet 6. september 2004 #6 Del Skrevet 6. september 2004 Hvorfor blir slike saker omtalt som "familietragedie, mann, 40 år arrestert" , mens når det er "utlendinger" smekkes det opp både navn, alder, nasjonalitet....?? Bare lurer jeg.. Denne saken ble kanskje slått opp slik fordi det ikke var snakk om noen slåsskamp o.l. som gjorde at situasjonen tilspisset seg og til slutt endte med et drap. Her var det snakk om et kaldblodig mord hvor mannen mer eller mindre uprovosert bare skjøt sin kone kaldblodig 2 ganger i brystet. Saken hadde blitt slått opp på akkurat samme måte dersom det samme hadde skjedd i Norge med et par bestående av 2 etniske nordmenn. Slike mord uten noen form for bevist provokasjon er svært sjelden i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 6. september 2004 #7 Del Skrevet 6. september 2004 Denne saken ble kanskje slått opp slik fordi det ikke var snakk om noen slåsskamp o.l. som gjorde at situasjonen tilspisset seg og til slutt endte med et drap. Her var det snakk om et kaldblodig mord hvor mannen mer eller mindre uprovosert bare skjøt sin kone kaldblodig 2 ganger i brystet. Saken hadde blitt slått opp på akkurat samme måte dersom det samme hadde skjedd i Norge med et par bestående av 2 etniske nordmenn. Slike mord uten noen form for bevist provokasjon er svært sjelden i Norge. Mannen har vært anmeldt før av sin kone - antagligvis for "kone-vold". Slike tragedier har definitivt skjedd i Norge også. En rettsak skal opp snart, der en mann skjøt tidligere (?) kone, i Drammen for noen år siden stakk mannen ned sin kone, mor til to barn. En annen skjøt sin kone pluss deres barn med AG3 for noen år siden. I Bergen (eller stavanger..?) skjøt en mann ned sin fraseparerte hustru i ett parkeringshus. Dette skjer i alle kulturer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest På besøk! Skrevet 6. september 2004 #8 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg har problemer med å vise sympati i saker som dette. Hvem er det som drar på "ferie" til Irak i disse tider? Hva er det med deg a? :o Håper du ikke har problemer med å vise sympati for de morløse barna da! :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2004 #9 Del Skrevet 7. september 2004 Hallo? I skrivende stund har vi kun irakisk politis ord på at han drepte henne - dessuten har hun aldri anmeldt ham for vold i følge familien. Men sannsynligheten for at han har gjort det er jo meget stor - som det blir sagt her blir over 80% av alle drap på kvinner begått av nåværende eller tidligere partner. Irak er dessuten liksom trygt nå - bare spør Erna Solberg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå