AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 Jeg skal få meg valp. Har 3 valper (gutter og ei jente) å velge mellom Papillon blanding. De er fortsatt ganske ung, og kan hentes i August. Snakket en god del med eierne. Men, så dukket det opp en søt hund til! Kleinspitz og papillon blanding! What to do?! Hvem skal jeg velge? Har null erfaring med kleinspitz, vet de er i slekt med Pomeranian, som er en bjeffe-hund med store krav til pelsstell og umulig å trene - en hund jeg aldri ville ha gått for. Vet om to pommer, og de er umulige, høylytte pelsdotter med 4 føtter. Anonymous poster hash: 865d2...663
Tabris Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 Hva kan du tilby en hund? Hva ønsker du i en hund? Jeg ville vært skeptisk til slike søte blandinger. Det er 13 på dusinet av dem for tiden, fordi de er så "in". Hvor mye har oppdretter sjekket på forhånd av helse og mentalitet før de parret? "Tispa er så snill", holder ikke. 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Hva kan du tilby en hund? Hva ønsker du i en hund? Jeg ville vært skeptisk til slike søte blandinger. Det er 13 på dusinet av dem for tiden, fordi de er så "in". Hvor mye har oppdretter sjekket på forhånd av helse og mentalitet før de parret? "Tispa er så snill", holder ikke. De første er seriøse oppdrettere som vet hva de holder på med. Holdt på i flere år med alle de tre rasene, et uhell skjedde og folk elsket blandingen som oppsto. Den andre vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 865d2...663
Sugerøret Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 De første er seriøse oppdrettere som vet hva de holder på med. Holdt på i flere år med alle de tre rasene, et uhell skjedde og folk elsket blandingen som oppsto. Den andre vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 865d2...663 svar : Ikke skaff deg hund før du kan svare ! 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 Har sagt nei til den 4. Nå er det tre det står i mellom Jeg kjenner noen som har valp fra de, med den blandingen, og det er en frisk og fin hund. Anonymous poster hash: 865d2...663
Gjest Earth Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Pomeranian umulig å trene? Det stemmer ikke, du har lite kunnskaper om den rasen, også klein. Ikke kjøp raser du ikke har peiling på er et godt råd.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #7 Skrevet 5. juli 2015 Pomeranian umulig å trene? Det stemmer ikke, du har lite kunnskaper om den rasen, også klein. Ikke kjøp raser du ikke har peiling på er et godt råd. har lest meg opp på pomeranian, og de er sta og kan være vanskelig å trene. De tar til seg mye negativt og det er vanskelig å rette på, for eksempel bjeffing. Anonymous poster hash: 865d2...663
Gjest Earth Skrevet 5. juli 2015 #8 Skrevet 5. juli 2015 har lest meg opp på pomeranian, og de er sta og kan være vanskelig å trene. De tar til seg mye negativt og det er vanskelig å rette på, for eksempel bjeffing. Anonymous poster hash: 865d2...663 Nei det stemmer ikke, den ene min går spor, brukes til agility og utstilling. Hunden formes stort sett etter hva slags eier de har. Lat og kunnskapsløs eier, overføres til bikkja. Noe du tydeligvis ikke kan noe om.
Tabris Skrevet 5. juli 2015 #9 Skrevet 5. juli 2015 har lest meg opp på pomeranian, og de er sta og kan være vanskelig å trene. De tar til seg mye negativt og det er vanskelig å rette på, for eksempel bjeffing. Anonymous poster hash: 865d2...663 Jeg ville ikke gått inn i et hundehold med tanke om at hunden er "sta". Det kan være lurt å lese litt om hundeatferd og -trening før du skaffer deg hund. F.eks er boken "100% positiv hverdagslydighet" av Arne Arrestead veldig bra. 3
xinnia Skrevet 6. juli 2015 #10 Skrevet 6. juli 2015 Hva er "papillon blanding? Om oppdretter er seriøs, så bør den ha kunnskap nok til å klare å fortelle deg hvem av valpene som passer best til deg...
Skywise Skrevet 6. juli 2015 #11 Skrevet 6. juli 2015 Seriøse oppdrettere avler ikke blandingshunder fordi "folk elsket blandingen". Er nok litt et fett hvem av disse du kjøper fra, rent sjansespill uansett. Angående stahet ser jeg ikke problemet? Har ikke hatt spesielt mye med pommer å gjøre så kan ikke si om de er spesielt stae eller ikke, men generelt burde man tenke over at man kjøper en hund med egne meninger og ikke en medgjørlig border collie om man kjøper en sta hund. De er ikke umulige eller vanskelige å trene, de gjør bare ikke en døyt uten riktig motivasjon. 2
Ruccula Skrevet 6. juli 2015 #12 Skrevet 6. juli 2015 Jeg skal få meg valp. Har 3 valper (gutter og ei jente) å velge mellom Papillon blanding. De er fortsatt ganske ung, og kan hentes i August. Snakket en god del med eierne. Men, så dukket det opp en søt hund til! Kleinspitz og papillon blanding! What to do?! Hvem skal jeg velge? Har null erfaring med kleinspitz, vet de er i slekt med Pomeranian, som er en bjeffe-hund med store krav til pelsstell og umulig å trene - en hund jeg aldri ville ha gått for. Vet om to pommer, og de er umulige, høylytte pelsdotter med 4 føtter. Anonymous poster hash: 865d2...663 Først og fremst ang kleinspitz. Jeg kjenner tre stk, de er svært lettlærte, de går agility og gjør det bra i konkurranser.. Den ene deltok i Nm i agility i år. Det er ikke noe problem å trene disse hundene! Pelsen er også lett å stelle. Ellers vil jeg si at alle disse rasene du nevner er hunder som det finnes mye patella problemer hos, og dette problemet blir overhode ikke borte kun fordi det er en blanding. Hvis du ikke har lyst på en hund med masse smerter og dyre operasjoner så hadde jeg kun kjøpt valp fra patella testede foreldre. Og sist men ikke minst: er dette kjøpet gjennomtenkt??? Er du klar for å påta deg dette store ansvaret i de neste 15 årene??? Ansvaret er myyye større enn du kanskje tror nå. Det er som å ha en liten baby. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå