AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #41 Del Skrevet 14. februar 2016 Dytterrrr Anonymkode: 16ffe...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 20. februar 2016 #42 Del Skrevet 20. februar 2016 Jeg er ufrivillig barnløs og akupunktur hjalp ikke meg, jeg tok behandling over flere mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #43 Del Skrevet 21. februar 2016 2 timer siden, bettsa skrev: Jeg er ufrivillig barnløs og akupunktur hjalp ikke meg, jeg tok behandling over flere mnd. Ble du gravid tilslutt? Anonymkode: 16ffe...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 21. februar 2016 #44 Del Skrevet 21. februar 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble du gravid tilslutt? Anonymkode: 16ffe...8ca Ja, et år etter at jeg sluttet med aku behandling gjennom prøverør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #45 Del Skrevet 21. februar 2016 Selvfølgelig fungerer ikke akupunktur på alle, men det er det ingen metoder som gjør. Jeg hadde vært prøver i 2 år, og fikk påvist ved ul at jeg hadde tynne slimhinner, og de mente egget hadde vanskleig med å feste seg. Jeg fikk noen medisiner som ikke hjalp. Gyn ville henvise meg til prøverør, men jeg ville prøve akupunktur først og se om det hjalp. Jeg hadde selvfølgelig ingen garantier på at det skulle virke, men akupunktur har heller ingen bivirkninger, så for meg ga det mening å prøve det først. Akupunktøren mente jeg skulle se bedring på ul i løpet av 3 måneder. 1 uke etter el den første måneden målte gyn på ul slimhinnen til å være tykkere, andre måneden med akupunktur målte gyn den til å være enda tykkere. Da ble jeg gravid. Man kan godt si at det var tilfeldig at jeg ble gravid i den måneden, men nå gikk jeg til ul sjekk for å se resultater. Og det så vi helt tydelig. Men det er ikke alle problemer i forhold til ufrivillig barnløshet en akupunktør kan hjelpe med. Anonymkode: 42f3c...47c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara90 Skrevet 21. februar 2016 #46 Del Skrevet 21. februar 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig fungerer ikke akupunktur på alle, men det er det ingen metoder som gjør. Jeg hadde vært prøver i 2 år, og fikk påvist ved ul at jeg hadde tynne slimhinner, og de mente egget hadde vanskleig med å feste seg. Jeg fikk noen medisiner som ikke hjalp. Gyn ville henvise meg til prøverør, men jeg ville prøve akupunktur først og se om det hjalp. Jeg hadde selvfølgelig ingen garantier på at det skulle virke, men akupunktur har heller ingen bivirkninger, så for meg ga det mening å prøve det først. Akupunktøren mente jeg skulle se bedring på ul i løpet av 3 måneder. 1 uke etter el den første måneden målte gyn på ul slimhinnen til å være tykkere, andre måneden med akupunktur målte gyn den til å være enda tykkere. Da ble jeg gravid. Man kan godt si at det var tilfeldig at jeg ble gravid i den måneden, men nå gikk jeg til ul sjekk for å se resultater. Og det så vi helt tydelig. Men det er ikke alle problemer i forhold til ufrivillig barnløshet en akupunktør kan hjelpe med. Anonymkode: 42f3c...47c Det hjelper ikke på noen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #47 Del Skrevet 22. februar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig fungerer ikke akupunktur på alle, men det er det ingen metoder som gjør. Jeg hadde vært prøver i 2 år, og fikk påvist ved ul at jeg hadde tynne slimhinner, og de mente egget hadde vanskleig med å feste seg. Jeg fikk noen medisiner som ikke hjalp. Gyn ville henvise meg til prøverør, men jeg ville prøve akupunktur først og se om det hjalp. Jeg hadde selvfølgelig ingen garantier på at det skulle virke, men akupunktur har heller ingen bivirkninger, så for meg ga det mening å prøve det først. Akupunktøren mente jeg skulle se bedring på ul i løpet av 3 måneder. 1 uke etter el den første måneden målte gyn på ul slimhinnen til å være tykkere, andre måneden med akupunktur målte gyn den til å være enda tykkere. Da ble jeg gravid. Man kan godt si at det var tilfeldig at jeg ble gravid i den måneden, men nå gikk jeg til ul sjekk for å se resultater. Og det så vi helt tydelig. Men det er ikke alle problemer i forhold til ufrivillig barnløshet en akupunktør kan hjelpe med. Anonymkode: 42f3c...47c Så fint at du ble gravid. Jeg tror akupunktur er en fin form for velvære. Som massasje, boblebad, for noen en kveld med rødvin og jentene.. Det gir avkobling.Det kan også gi bedre humør, og kanskje også håp? Alt som er positivt, men du kan ikke si at dette fungerte på deg, til tross for ukentlig UL. Fordi du vet kun at slimhinnen økte i tykkelse. Du vet ikke om det er fordi du fikk akupunktur, om det er helt tilfeldig, om det er styrt pga en ny type te du drakk, eller kanskje dere hadde bedre sex i perioden du fikk akupunktur, som førte til hyppig godt med blodtilførsel i underlivet og gav tykkere slimhinne? Kanskje sexen var bedre fordi du følte akupunktur hjalp? Om jeg tar nesespray og deretter drikker vann, så løsner ikke tett nese opp fordi jeg drikker vann. Men vannet skader jo aldeles ikke. Det kan til og med fjerne ekkel smak fra svelget. Så ta akupunktur. Anbefal det gjerne. Men anbefal det på riktig grunnlag. Ikke lat som om det er vitenskapelig. Ikke tro det er beviselig. Anonymkode: cc028...df9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #48 Del Skrevet 23. februar 2016 Grua meg litt for å lese i denne tråden, for det fleste opplyste mennesker har fått med seg at akupunktur er dyr bullshit, men jeg er så glad for at mange her har påpekt det -TAKK! Gå heller på spa og kos deg Anonymkode: df71f...4bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #49 Del Skrevet 11. august 2016 Skal ha forsøk om ikke så lenge og prøvde meg på akupunktur og fotsoneterapi den uken. Fotsoneterapi føltes som en deilig og vond massasje. Det ble diagnosert at jeg har underskudd på energi og akupunktur vil hjelpe mot det. Jeg må si at jeg følte ingenting etter å ha ligget der i en time. Etter å ha lest denne tråden her, ser ut som flertallet er mot akupunktur og at det kanskje ikke har noen effekt på meg heller. Anonymkode: 54f30...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara90 Skrevet 11. august 2016 #50 Del Skrevet 11. august 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal ha forsøk om ikke så lenge og prøvde meg på akupunktur og fotsoneterapi den uken. Fotsoneterapi føltes som en deilig og vond massasje. Det ble diagnosert at jeg har underskudd på energi og akupunktur vil hjelpe mot det. Jeg må si at jeg følte ingenting etter å ha ligget der i en time. Etter å ha lest denne tråden her, ser ut som flertallet er mot akupunktur og at det kanskje ikke har noen effekt på meg heller. Anonymkode: 54f30...d2a Spurte du hva "diagnosen" betydde, dette "underskudd på energi"? På hvilken måte ble det hevdet at akupunktur kunne hjelpe deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #51 Del Skrevet 11. august 2016 På generelt grunnlag kan jeg anbefale Mette Neslein hos Klinikk 10a. Hun er også utdannet jordmor i tillegg til akupunktur og rett og slett en innmari behagelig og empatisk dame. Jeg følte meg alltid utrolig avslappet og vel etter å ha vært hos henne! Anonymkode: 1390b...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #52 Del Skrevet 12. august 2016 20 timer siden, sara90 skrev: Spurte du hva "diagnosen" betydde, dette "underskudd på energi"? På hvilken måte ble det hevdet at akupunktur kunne hjelpe deg? Hun undersøkte tunga. Så flere ganger under og over og kjente på pulsen. Hun mente jeg rett og slett var sliten og stressa noe jeg egentlig ikke føler jeg er da jeg har hatt 4 uker ferie. Hun mente akupunktur ville bedre blodsirkulasjonen og miljøet i livmor. Og fjerne blokkeringer i kroppen. Jeg hadde allerede fortalt henne om et mislykket forsøk hvor egget ikke festet seg. Anonymkode: 54f30...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara90 Skrevet 14. august 2016 #53 Del Skrevet 14. august 2016 Den 12.8.2016 at 16.53, AnonymBruker skrev: Hun undersøkte tunga. Så flere ganger under og over og kjente på pulsen. Hun mente jeg rett og slett var sliten og stressa noe jeg egentlig ikke føler jeg er da jeg har hatt 4 uker ferie. Hun mente akupunktur ville bedre blodsirkulasjonen og miljøet i livmor. Og fjerne blokkeringer i kroppen. Jeg hadde allerede fortalt henne om et mislykket forsøk hvor egget ikke festet seg. Anonymkode: 54f30...d2a ??? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrissy22 Skrevet 16. august 2016 #54 Del Skrevet 16. august 2016 Her var det masse synsing og feilinformasjon. Klart akupunktur kan hjelpe, det har det jo gjort for mange, men selvfølgelig ikke alle, det kommer jo helt an på hva som er problemet. Hvorfor tror dere både leger og fysioterapeuter tar i bruk akupunktur i større og større grad? For morro skyld? Les dere opp litt på kinesisk medisin dere som så bastant roper ut at dette ikke virker! For jo, det gjør det, i mange tilfeller, både når det gjelder barnløshet og andre problemer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 16. august 2016 #55 Del Skrevet 16. august 2016 https://www.sciencebasedmedicine.org/acupuncture-doesnt-work/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 16. august 2016 #56 Del Skrevet 16. august 2016 Vestlig medisin = medisin som det finnes bevis for at virker. Healing, akupunktur, fotsoneterapi, håndspåleggelse, bønn og alt mulig annet tøys = "medisin" som ingen noen gang har klart å bevise at virker, men som noen tjener seg styrtrike på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #57 Del Skrevet 16. august 2016 10 timer siden, Chrissy22 skrev: Her var det masse synsing og feilinformasjon. Klart akupunktur kan hjelpe, det har det jo gjort for mange, men selvfølgelig ikke alle, det kommer jo helt an på hva som er problemet. Hvorfor tror dere både leger og fysioterapeuter tar i bruk akupunktur i større og større grad? For morro skyld? Les dere opp litt på kinesisk medisin dere som så bastant roper ut at dette ikke virker! For jo, det gjør det, i mange tilfeller, både når det gjelder barnløshet og andre problemer! Tror heller at det er du som må lese deg opp. Anonymkode: 2176d...013 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #58 Del Skrevet 16. august 2016 11 timer siden, Chrissy22 skrev: Her var det masse synsing og feilinformasjon. Klart akupunktur kan hjelpe, det har det jo gjort for mange, men selvfølgelig ikke alle, det kommer jo helt an på hva som er problemet. Hvorfor tror dere både leger og fysioterapeuter tar i bruk akupunktur i større og større grad? For morro skyld? Les dere opp litt på kinesisk medisin dere som så bastant roper ut at dette ikke virker! For jo, det gjør det, i mange tilfeller, både når det gjelder barnløshet og andre problemer! Nei. Det har blitt forsket på akupunktur i evigheter. Det eneste man kan si, er at det ser ut til å kunne lindre noe når det gjelder smertetilstander og muskelvondt. Alt annet, inkludert barnløshet: nei. Anonymkode: be090...b3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #59 Del Skrevet 16. august 2016 Hvis ingen har delt den før, så tar denne episoden for seg akupunktur. Verdt å se https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/kmte61006510/sesong-1/episode-3 Anonymkode: be090...b3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrissy22 Skrevet 16. august 2016 #60 Del Skrevet 16. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror heller at det er du som må lese deg opp. Anonymkode: 2176d...013 Jeg har lest mye om det jeg. Og vet at det kan virke i mange tilfeller. Les hva jeg skriver en gang til, det har effekt på noe, men ikke på alt! Og jo, det kan og spille inn på barnløshet med tanke på blodgjennomstrømming i livmor. Hvorfor tror du mange får anbefalt dette i forbindelse med ivf? Det betyr ikke at det er dette som gjør en gravid, men at det bedrer forholdene og dermed sjansene gjør det så absolutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå