Gå til innhold

Bør denne hunden avlives?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hunden bør nok avlives ja. For voldsom reaksjon. Fordi den forbanna kjærringa av en mor er totalt udugelig. Hunden har nok vært plaget lenge av barnet og fått nok.

Anonymous poster hash: d6083...8a4
Gjest Belle âme
Skrevet

Kva skjer med babyen? 😧 Tør ikkje å sjå

AnonymBruker
Skrevet

Hunden bør nok avlives ja. For voldsom reaksjon. Fordi den forbanna kjærringa av en mor er totalt udugelig. Hunden har nok vært plaget lenge av barnet og fått nok.

Med forbehold om at jeg har sett uten lyd, det ser da ut som om hunden bare kaster seg på bena og går?

Anonymous poster hash: d4c39...a4d

Skrevet

Hvor er foreldrene? Hunden har garantert fått nok, jeg synes ikke så små barn skal drive å ta i halen på hunden osv slik som på videoen. Min mening altså! Har en hund selv som er redd unger, den lar jeg ikke barn komme i nærheten av i frykt for at de plutselig skal forsvare seg med å bite f.eks. Pass på!

AnonymBruker
Skrevet

http://www.liveleak.com/view?i=f5a_1435844516

Er dette hunden sin feil, eller kan man forvente slik fra en hun, og det er moren sin feil? Bør den avlives?

Anonymous poster hash: 2f68e...0d9

Beklageligvis må nok hunden avlives, selv om det egentlig ikke er hunden sin feil. Vi ser jo tydelig at hunden er ukomfertabel, med hevet hodet og ørene legger seg bakover. Her burde ikke eieren la barnet sitt holdt på sånn. Eieren er jo ansvarlig for hundenes oppdragelse og hva hun tillater at barnet gjør med hunden. Synd , for hunden er av en grei rase -

Anonymous poster hash: f0da7...186

AnonymBruker
Skrevet

dette er IKKE hunden sin feil!! 

Hunden er klemt opp i et hjørnet! Den er tydelig irritert. Den snur seg vekk, og viser null interesse i å bli rørt og plaget! 

Slike foreldre fortjener et kakk i hodet! Barn skal ikke klatre, rive og slå en hund, ALDRI! 

Anonymous poster hash: 9c409...c27
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Syns det var litt vanskelig å se om hunden gjorde et utfall mot babyen eller bare reiste seg fort opp og babyen var i veien.

Anonymous poster hash: 00c36...452
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg høres teit ut nå, men jeg er litt imot at vi bare skal avlive dyr når noe skjer. Man skal aldri plassere et lite barn sammen med en hund, uansett hvor trygg man er på hunden. Dyr er dyr, og de har instinkter. De kan ikke si fra med ord når de er drittlei av at ungen drar i halen, så da kan ting som dette skje. Men jeg ville ha observert hunden, veldig trasig å ha en hund som biter..Men synest det er en lettvint løsning å avlive.

Jeg hadde en hund en gang som ble stukket med en pinne i ansiktet av en unge. Etter dette glefsa den alltid etter barn når de nærma seg. Aldri vokse. Den bet aldri, men det virka selvfølgelig skremmende. Jeg avliva den ikke, men ga alltid beskjed til voksne/barn at den kunne glefse. Den var ellers en snill hund, og døde av hjerteproblemer 14 år gammel.

Anonymous poster hash: d6225...39e
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg høres teit ut nå, men jeg er litt imot at vi bare skal avlive dyr når noe skjer. Man skal aldri plassere et lite barn sammen med en hund, uansett hvor trygg man er på hunden. Dyr er dyr, og de har instinkter. De kan ikke si fra med ord når de er drittlei av at ungen drar i halen, så da kan ting som dette skje. Men jeg ville ha observert hunden, veldig trasig å ha en hund som biter..Men synest det er en lettvint løsning å avlive.

Jeg hadde en hund en gang som ble stukket med en pinne i ansiktet av en unge. Etter dette glefsa den alltid etter barn når de nærma seg. Aldri vokse. Den bet aldri, men det virka selvfølgelig skremmende. Jeg avliva den ikke, men ga alltid beskjed til voksne/barn at den kunne glefse. Den var ellers en snill hund, og døde av hjerteproblemer 14 år gammel.

Mente selvfølgelig at avlivning var en for lettvint løsning, og at folk tyr ofte til det en å prøve å løse problemet :)

AnonymBruker
Skrevet

Syns det var litt vanskelig å se om hunden gjorde et utfall mot babyen eller bare reiste seg fort opp og babyen var i veien.

Anonymous poster hash: 00c36...452

Jeg hørte tydelig at den angrep og bet barnet. Rart eieren ikke leser hundenes kroppsspråk og så at den var ukomfertabel, man skal aldri la barn klarte og rive i en hund. Hunden var jo usikker, og da er set naturlig for den å utagere. I det hele drev de å filmen. Syntes kanskje det var morsomt ar barnet drev å plagde hunden?

Denne eieren skulle aldri hatt hund. Lær barna at de skal la hunden være i fred når den ligger å slapper av. Ser også tydelig at dette er en litt eldre hund

AnonymBruker
Skrevet

Lydene til hunden tilsier agresiv adferd. En veldig voldsom en også. Dessverre.

Antagelig har eierene latt den holde ut plaging for lenge, og så hadde den fått nok.

• Liker 1
Skrevet

Beklageligvis må nok hunden avlives, selv om det egentlig ikke er hunden sin feil. Vi ser jo tydelig at hunden er ukomfertabel, med hevet hodet og ørene legger seg bakover. Her burde ikke eieren la barnet sitt holdt på sånn. Eieren er jo ansvarlig for hundenes oppdragelse og hva hun tillater at barnet gjør med hunden. Synd , for hunden er av en grei rase -

Akkurat det er vel litt selvmotsigende?

-------------------------

Dessverre er det mange hunder som blir avlivet fordi den har inkompetente eiere. Denne hunden reagerer helt naturlig i hundeverden. Den har prøvd så godt den kan å fortelle at dette er ikke ok og den føler seg truet.

Den bør selvfølgelig ikke avlives, men evt. omplasseres til noen som har bedre kunnskap om hund.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det mange hunder som blir avlivet fordi den har inkompetente eiere. Denne hunden reagerer helt naturlig i hundeverden. Den har prøvd så godt den kan å fortelle at dette er ikke ok og den føler seg truet.

Den bør selvfølgelig ikke avlives, men evt. omplasseres til noen som har bedre kunnskap om hund.

Ja, jeg er enig om at hunden egentlig ikke skal avlives og at det er naturlig for hunden å reagere sånn. Men de har jo vært så dumme å lagt ut på nett, og når en hund biter ett barn blir det oftest bestemt at hunden skal avlives. Men det er jo selvfølgelig ikke etisk riktig. Også spørs det jo på landets regler i forhold til dette

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er enig om at hunden egentlig ikke skal avlives og at det er naturlig for hunden å reagere sånn. Men de har jo vært så dumme å lagt ut på nett, og når en hund biter ett barn blir det oftest bestemt at hunden skal avlives. Men det er jo selvfølgelig ikke etisk riktig. Også spørs det jo på landets regler i forhold til dette

Skrevet

Men bet den? Eller glefset den?

Skrevet

Nei, sannsynligvis er det ikke nødvendig at denne hunden avlives - men det er riktig nok litt vanskelig å vurdere ut i fra én video.

Likevel, jeg er ikke enig i at hunden gjorde ''alt den kunne'' for å signalisere misnøye. Jo da, den snudde seg litt vekk og hadde et stivt kroppspråk, men jeg kan nesten garantere at min egen hund hadde gjort så veldig, veldig mye mer før han eventuelt tydde til noe slikt. Det skal ikke så mye til før han viser dempende signaler i bøtter og spann, er ubehaget for stort forlater han situasjonen, og dersom den følte seg presset til å bli der er det å advare ved å f.eks. knurre er også et alternativ.

Det er sannsynligvis ikke hundens feil det heller - ikke misforstå - om den gang på gang blir oversett og ikke forstått er det fort gjort å miste noe av språket og heller gå mer direkte over i angrep. Men det er en jobb å ha en hund som har kommet til det punktet, man må være svært oppmerksom og forsøke å forebygge slike situasjoner - altså ikke noe ''hvermansen'' gjør. Sånn sett er avliving et tryggere alternativ enn å holde på slik de sannsynligvis har gjort frem til nå, dersom eier ikke plutselig blir ekstremt lærevillig eller klarer å få den omplassert til erfarne hundefolk.

Skrevet

Men bet den? Eller glefset den?

Man hørte definitivt glefsing, muligens bitt - litt vanskelig å se.

AnonymBruker
Skrevet

http://www.liveleak.com/view?i=f5a_1435844516 Er dette hunden sin feil, eller kan man forvente slik fra en hun, og det er moren sin feil? Bør den avlives? Anonymous poster hash: 2f68e...0d9

Det er eieren sin feil.noen idioter burde verken hatt hund eller barn. Er enig i at hunden viste få dempende signaler, men den snudde hodet bort, og det er jo et dempende signal. Man lar ikke en liten baby leke med en hund som er tydelig ukomfortabel på den måten.

Når det er sagt, er nok det beste at hunden omplasseres til hundevante eiereuten små barn.

Anonymous poster hash: f0691...e0b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, sannsynligvis er det ikke nødvendig at denne hunden avlives - men det er riktig nok litt vanskelig å vurdere ut i fra én video.

Likevel, jeg er ikke enig i at hunden gjorde ''alt den kunne'' for å signalisere misnøye. Jo da, den snudde seg litt vekk og hadde et stivt kroppspråk, men jeg kan nesten garantere at min egen hund hadde gjort så veldig, veldig mye mer før han eventuelt tydde til noe slikt. Det skal ikke så mye til før han viser dempende signaler i bøtter og spann, er ubehaget for stort forlater han situasjonen, og dersom den følte seg presset til å bli der er det å advare ved å f.eks. knurre er også et alternativ.

Det er sannsynligvis ikke hundens feil det heller - ikke misforstå - om den gang på gang blir oversett og ikke forstått er det fort gjort å miste noe av språket og heller gå mer direkte over i angrep. Men det er en jobb å ha en hund som har kommet til det punktet, man må være svært oppmerksom og forsøke å forebygge slike situasjoner - altså ikke noe ''hvermansen'' gjør. Sånn sett er avliving et tryggere alternativ enn å holde på slik de sannsynligvis har gjort frem til nå, dersom eier ikke plutselig blir ekstremt lærevillig eller klarer å få den omplassert til erfarne hundefolk.

Itilegg drev de å filmet det, hunden var trengt inn i ett hjørne. Så ut som en eldre hund, og mest sannsynlig har den hatt helt feil oppdragelse hele veien - som sikkert har ført til at den lettere tyr til utagering i form av glefsing og biting. Ofte når hunder blir understimulert, og blir aggressive og eieren overser det - kan det føre til at utageringen går over på barn og mennesker. Denne hunden var nok svært usikker i situasjonen, og merkelig at eier ikke har lært seg hundenes kroppsspråk etter noen år som eier av den. Tydelig en eier som ikke er særlig hundemenneske og som ikke bruker nok tid på hunden - hadde eieren vært ordentlig interessert i hunden og trening av hund , hadde hun lett klart å lese hundenes kroppsspråk. Og som du sier, man skal aldri la ett lite barn holde på sånn med en hund som ligger i ro og slapper av. Da skal barna lære seg at hunden skal få være i fred.

En Rhodesian Ridgeback er kjent for å være en stri hunderase, og skaffer man seg en slik rase bør man ha erfaring med hund fra før. Trener du en slik rase riktig, blir de rolige og fine familievennlige som voksne. Men det spørs også for den kommer fra, stamtavle og gemyttene fra foreldre og eldre generasjoner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...