Gå til innhold

Fryst kjøttdeig, holdbarhet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en pakke kyllingkjøttdeig i fryseren, som gikk ut på dato for lenge siden. Dersom jeg tar den opp, tiner den, og steker hele, kan jeg da oppbevare ca. halvparten i en boks i kjøleskapet (spiser bare halve om gangen)? Eller holder den seg ikke siden den er gått ut på dato? 

Kanskje dumt spørsmål, men jeg har ikke greie på sånt selv… 

Anonymous poster hash: f8155...8c8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

??

AnonymBruker
Skrevet

Når gikk den ut? Og hvor lenge har du planer om la den stå i kjøleskapet?

Anonymous poster hash: e4fbb...4d5

AnonymBruker
Skrevet

Når gikk den ut? Og hvor lenge har du planer om la den stå i kjøleskapet?

Den gikk ut i mars. Maks to dager :) 

AnonymBruker
Skrevet

Den gikk ut i mars. Maks to dager :)  Anonymous poster hash: f8155...8c8

Vil tro det går fint. Men ville latt den stå lenge i kjøleskapet er steking :)

Gjest Margit Spat
Skrevet

Da du kjøpte den: var den dypfrossen eller var den ferskvare?

Hvis den var kjøpt som ferskvare og ble lagt i fryseren før utløpsdato (som i så fall gjelder i kjøleskaptemperatur) så er jo holdbarheten blitt forlenget og det skulle være lite å bekymre seg for.

Generelt synes jeg kyllingkjøttdeig blir ganske fort sur enten den er fersk eller stekt, så hvis jeg var deg ville jeg stekt opp hele kjøttdeigen, og deretter puttet halvparten av den i fryseren igjen. Den holder seg nok et par døgn i kjøleskapet, men legger du den tilbake i fryseren så er du sikrere på at den holder. Da har du i alle fall noen uker ekstra holdbarhet å gå på.

AnonymBruker
Skrevet

Da du kjøpte den: var den dypfrossen eller var den ferskvare?

Hvis den var kjøpt som ferskvare og ble lagt i fryseren før utløpsdato (som i så fall gjelder i kjøleskaptemperatur) så er jo holdbarheten blitt forlenget og det skulle være lite å bekymre seg for.

Generelt synes jeg kyllingkjøttdeig blir ganske fort sur enten den er fersk eller stekt, så hvis jeg var deg ville jeg stekt opp hele kjøttdeigen, og deretter puttet halvparten av den i fryseren igjen. Den holder seg nok et par døgn i kjøleskapet, men legger du den tilbake i fryseren så er du sikrere på at den holder. Da har du i alle fall noen uker ekstra holdbarhet å gå på.

Den var ferskvare da jeg kjøpte den, men fryste den ned noen dager før den gikk ut på dato. Siden har den vært fryst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...