AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 Hei! Har kjøpt bil brukt. Bilen har vært på NAF-test der den fikk påpekt noen feil. Selger sa han skulle fikse dette og jeg snakket med verkstedet som henviste til selger da jeg ville ha bekreftet derfra at dette ble gjort. Jeg møtte selger da jeg skulle hente bilen hvor han fortalte meg at feilene NAF påpekte hadde blitt utbedret. Nå, to dager senere, viser det seg at feilene ikke har blitt utbedret. I tillegg jeg har jeg støtdemper som er gåen - og det burde han visst om, for det er ganske tydelig. Jeg har tatt kontakt med selger, men han verken svarer på meldinger eller svarer når jeg ringer. Beklageligvis står det ingenting i kontrakten om at feilene NAF påpekte er utbedret. Hvilke rettigheter har jeg nå? Anonymous poster hash: 939df...5c0
Amable Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 (endret) Tja, ikke godt å si. Du har noen rettigheter. Se på denne:http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bruktbil/kjoepe-bruktbil-del-4-slik-klager-du-paa-bruktbilen/a/10083022/ Hvilke feil er det snakk om? Endret 4. juli 2015 av Amable
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Nå stiller du svakt, fordi du har handlet med enmprivatperson, og ikke fått med i kontrakten vesentlige ting om utbedring fra selgers side. Du får ta kontakt med NAF advokat/melde deg inn i NAF, eller finne deg en advokat på det åpne markedet. Er redd du har fått deg en kostbar lærepenge, særlig dersom selger ikke eier noen og dermed helle rikke er søkegod. Anonymous poster hash: 146c7...889
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 TS her: Takk for svar. Feilene er: - 30% bremsekraft høyre/venstre - Lyktespylere spyler ikke - Ikke varme i passasjersetet - Svak xenon-pære Det er ikke de store kostnadene, men det kan fort bli 10.000,- med feilsøking og eventuelt nye deler. Anonymous poster hash: 939df...5c0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 TS her: Jeg har det skriftlig at han har bedt verkstedet utbedre mangler NAF påpekte. Muntlig sa han også til meg at feilene var utbedret. Anonymous poster hash: 939df...5c0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #6 Skrevet 4. juli 2015 TS her:Jeg har det skriftlig at han har bedt verkstedet utbedre mangler NAF påpekte. Muntlig sa han også til meg at feilene var utbedret. Anonymous poster hash: 939df...5c0 Skaff deg seriøs juridisk hjelp. Anonymous poster hash: 146c7...889 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #7 Skrevet 4. juli 2015 Skaff deg seriøs juridisk hjelp.Anonymous poster hash: 146c7...889 TS her: Hvor mye tid skal jeg gi selger til å svare? Hentet bil på torsdag. Tok kontakt fredag kveld. Han kan naturligvis være bortreist, men en liten melding er ikke vanskelig, spesielt ikke etter noen ubesvarte anrop og meldinger. Anonymous poster hash: 939df...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå