AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #21 Skrevet 4. juli 2015 Jeg vasker føttene 2 ganger i løpet av dusjingen, hver gang jeg dusjser Anonymous poster hash: 75a4f...9b7
Antlers Skrevet 5. juli 2015 #22 Skrevet 5. juli 2015 Jeg gikk nok ganske mange år uten å vaske føttene regelmessig. Ingen hadde lært meg å gjøre det, og jeg så heller ingen som gjorde det i offentlige dusjer, så det falt meg liksom aldri inn at det var noe man burde gjøre - bortsett fra hvis de var veldig skitne etter jeg hadde gått barbeint utendørs, da. En dag, for kanskje 15 år siden, begynte jeg å fundere på dette mens jeg stod i dusjen. "Hvorfor vasker jeg ikke føttene? De er jo blant de kroppsdelene man svetter mest fra". Og siden den gang har jeg alltid vasket føttene nøye hver gang jeg dusjer ^^ 1
skreppamedleppa Skrevet 5. juli 2015 #23 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er ikke en av de her på kg som bytter på sengen 2 ganger for uken, eller som dusjer minst 2 ganger for dagen, eller smører hendene med antibac bare jeg ser på er dørhåndtak eller vasker huset mitt med klorin 4 ganger for uken. Jo vist har jeg "normal" hygiene (og hva vi legger i det er veldig forskjellig her på kg har jeg merket), men jeg er ikke over hysterisk, ei heller noe "slabedask". Men akkurat når det kommer til beina, føttene våre synes jeg det er veldig rart at så mange velger å ikke vasker de. Det er en av få plasser på kroppen hvor hud ligger tett inntil hud (samme med armhuler og underliv) og vi er jo alle opptatt av å vaske disse plassene regelmessig og vi svetter minst like mye på føttene som armhulene. Huden på føttene puster lite gjennom en dag og gjennomgår ganske tøff behandling når en tenker på at de bærer oss hele dagen igjennom så for meg har det alltid vært en selvfølge å vaske føttene på lik linje som med armhuler og underliv. De er en del av kroppen min og jeg vasker hele kroppen når jeg er i dusjen jeg føler neppe det kan være noe over hysterisk å gjøre det. Tar av og til fotbad, da files det og smøres etterpå, dog er det litt mer velvære og gjøres ikke regelmessig. 2
Gjest imperio Skrevet 5. juli 2015 #24 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er skyldig i å overse føttene mine. Men, jeg SKAL ta meg et langt fotbad i morgen! Etter å ha lest denne tråden, så må jeg bare vaske føttene mine
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #25 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er skyldig i å overse føttene mine. Men, jeg SKAL ta meg et langt fotbad i morgen! Etter å ha lest denne tråden, så må jeg bare vaske føttene mine Egentlig kanskje det ikke er meningen at føttene skal skrubbes og styres så mye med. Leste om ei som fikk sopp med en gang når hun begynte med å vaske grundig mellom tærne. Kroppen vår er vel kanskje også selvrensende på en måte, og i hvertfall er det ikke bestandig bra for huden å vaskes for mye. Svært trøtt. Beklager eventuelle tankefeil og skrivefeil som følge av dete. Sov godt! Ps jeg vasker føttene ved hver dusj. Men ikke like grundig som hendene. Men beina mine har det fint, de. Går mye i ullsokker fordi det liker de Anonymous poster hash: 75a4f...9b7 1
Gjest imperio Skrevet 5. juli 2015 #26 Skrevet 5. juli 2015 Egentlig kanskje det ikke er meningen at føttene skal skrubbes og styres så mye med. Leste om ei som fikk sopp med en gang når hun begynte med å vaske grundig mellom tærne. Kroppen vår er vel kanskje også selvrensende på en måte, og i hvertfall er det ikke bestandig bra for huden å vaskes for mye. Svært trøtt. Beklager eventuelle tankefeil og skrivefeil som følge av dete. Sov godt! Ps jeg vasker føttene ved hver dusj. Men ikke like grundig som hendene. Men beina mine har det fint, de. Går mye i ullsokker fordi det liker de Anonymous poster hash: 75a4f...9b7 Tar jo en fotbad i ny og ne (ned?), og spyler jo over føttene i dusjen. Men skrubbing og polering det blir det ikke noe av. Rett og slett fordi jeg ikke vil sitte på doen med bløt rumpe, og orker ikke å bøye meg ned Lenge leve latskapen!
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #27 Skrevet 5. juli 2015 Tar jo en fotbad i ny og ne (ned?), og spyler jo over føttene i dusjen. Men skrubbing og polering det blir det ikke noe av. Rett og slett fordi jeg ikke vil sitte på doen med bløt rumpe, og orker ikke å bøye meg ned Lenge leve latskapen! Det høres ut som at du steller mer enn godt nok med føttene dine Fotbad (føttene mine vil også ha det) Anonymous poster hash: 75a4f...9b7
Gjest imperio Skrevet 5. juli 2015 #28 Skrevet 5. juli 2015 Det høres ut som at du steller mer enn godt nok med føttene dine Fotbad (føttene mine vil også ha det) Anonymous poster hash: 75a4f...9b7 og jeg har ikke hatt sopp i hele mitt liv. Aldri noe problemer med føttene, annet en hard hud som sikkert er helt normalt. Stygt, men ikke "farlig" og noe jeg bryr meg stort om. Så klart filer jeg føttene når det trengs, men noe stort mer er ikke nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #29 Skrevet 5. juli 2015 og jeg har ikke hatt sopp i hele mitt liv. Aldri noe problemer med føttene, annet en hard hud som sikkert er helt normalt. Stygt, men ikke "farlig" og noe jeg bryr meg stort om. Så klart filer jeg føttene når det trengs, men noe stort mer er ikke nødvendig. Det høres veldig bra ut! Anonymous poster hash: 75a4f...9b7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #30 Skrevet 5. juli 2015 "beina".. da tenker jeg på skjelettet.. altså de beina... Men "Bena" er føttene... er det helt feil? Anonymous poster hash: d0d96...7d7 1
skreppamedleppa Skrevet 5. juli 2015 #31 Skrevet 5. juli 2015 (endret) "beina".. da tenker jeg på skjelettet.. altså de beina... Men "Bena" er føttene... er det helt feil? Anonymous poster hash: d0d96...7d7 Du kan si og skrive begge deler. Det er valgfri form som f.eks "sort/svart". Sjelden jeg hører folk si ben/a eller skriver det og jeg har heller aldri brukt det, men er vel forskjellig etter hvor vi kommer fra i landet. Endret 5. juli 2015 av skreppamedleppa 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #32 Skrevet 5. juli 2015 å vaske føttene er bare tull!! Anonymous poster hash: 3dad4...48b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #33 Skrevet 5. juli 2015 å vaske føttene er bare tull!! Anonymous poster hash: 3dad4...48b Fordi? Anonymous poster hash: 75a4f...9b7 1
skreppamedleppa Skrevet 5. juli 2015 #34 Skrevet 5. juli 2015 å vaske føttene er bare tull!! Anonymous poster hash: 3dad4...48b Mener du det samme om underlivet eller armhulene? Du vasker deg aldri der fordi det er tull? Du har flere svettekjertler under føttene enn du har under armene så om du mener det er tull hadde det vært intresangt å vite hvorfor du mener det. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #35 Skrevet 5. juli 2015 Mener du det samme om underlivet eller armhulene? Du vasker deg aldri der fordi det er tull? Du har flere svettekjertler under føttene enn du har under armene så om du mener det er tull hadde det vært intresangt å vite hvorfor du mener det. Er da ingen som skal lukte under føttene mine vel?? men om jeg ikke vasker underlivet eller armhulene så kommer folk til å lukte det. Anonymous poster hash: 3dad4...48b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #36 Skrevet 5. juli 2015 Fordi? Anonymous poster hash: 75a4f...9b7 Fordi du skal ha noe å lure på Anonymous poster hash: 3dad4...48b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #37 Skrevet 5. juli 2015 Er da ingen som skal lukte under føttene mine vel?? men om jeg ikke vasker underlivet eller armhulene så kommer folk til å lukte det. Anonymous poster hash: 3dad4...48b Mener du virkelig dette? Tror du ikke at det lukter? (ofte på lange avstander) Anonymous poster hash: 75a4f...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #38 Skrevet 5. juli 2015 Ps Sure tær/ føtter på et menneske kan plage en hel forsamling i et lokale eller f.eks på en buss :s Anonymous poster hash: 75a4f...9b7 4
skreppamedleppa Skrevet 5. juli 2015 #39 Skrevet 5. juli 2015 (endret) Er da ingen som skal lukte under føttene mine vel?? men om jeg ikke vasker underlivet eller armhulene så kommer folk til å lukte det. Anonymous poster hash: 3dad4...48b Æææ, det gir ingen mening med mindre folk står med nesen sin under armen din men at du til en hver tid går med sjøstøvler på beina som du teiper igjen med gaffa teip øverst.. Selvsagt lukter beina dine på lik linje som med svette i armhulene. Og jeg vil jo tro at selv om du bare var inne i ditt eget hjem alene at du valgte å vaske deg både under armene, underlivet og ellers ha en ok hygiene for din egen skyld og ikke bare for andres. Endret 5. juli 2015 av skreppamedleppa 2
Kjibba Skrevet 5. juli 2015 #40 Skrevet 5. juli 2015 (endret) Er det berre eg som reagerer på at folk vasker føttene med salmiakk? 😳 On topic: Vasker føttene kvar gong eg er i dusjen og ellers når det er naudsynt. Endret 19. juli 2015 av Kjibba 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå