AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 Jeg og en kompis har en liten diskusjon gående, han mener bestemt at nei, man blir ikke noe mindre av å jogge, men av å trene styrke og å spise sunt. Jeg er uenig, da jeg mener at om man har sittet på ræva i ett år, så er jogging veldig bra, mht at man får vært i aktivitet, og at det er bedre enn ingen aktivitet. Selvfølgelig skal man spise sunt i tillegg. Nå lurer jeg rett og slett på hva som er riktig? Går man ned i vekt av jogging eller ikke? Hva vil vise resultater raskest, jogging + sunt kosthold, eller styrke + sunt kosthold? Anonymous poster hash: 51c98...547
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 Man blir tynnere av å bruke mer kcal enn man inntar. Anonymous poster hash: 0fb17...5be 8
Mr Don Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Man vil gå ned i vekt når man jogger og spise sunt. Det optimale er dog styrke og jogging, samt sunt kosthold.
grrwaffmjau Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 Man må jo ikke engang trene i det hele tatt for å gå ned i vekt, sålenge man passer på matinntaket 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 Jeg og en kompis har en liten diskusjon gående, han mener bestemt at nei, man blir ikke noe mindre av å jogge, men av å trene styrke og å spise sunt. Jeg er uenig, da jeg mener at om man har sittet på ræva i ett år, så er jogging veldig bra, mht at man får vært i aktivitet, og at det er bedre enn ingen aktivitet. Selvfølgelig skal man spise sunt i tillegg. Nå lurer jeg rett og slett på hva som er riktig? Går man ned i vekt av jogging eller ikke? Hva vil vise resultater raskest, jogging + sunt kosthold, eller styrke + sunt kosthold? Anonymous poster hash: 51c98...547 Det rette svaret er ja, og nei, på begge punkter. Jogging forbrenner mye kalorier, og så lenge man ikke kompenserer med å spise mer, går man ned i vekt. Styrketrening bygger muskulatur, og muskulatur øker hvileforbrenningen, noe som igjen fører til vektnedgang dersom man ikke spiser mer enn man forbrenner. Så begge deler er riktig, og begge deler er feil, siden det hele koker ned til energiforbruk og energiinntak. Anonymous poster hash: 77d2d...747 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #6 Skrevet 4. juli 2015 Dere har begge rett Anonymous poster hash: 07699...dd0
infectedsopp Skrevet 4. juli 2015 #7 Skrevet 4. juli 2015 Jeg har gått ned i vekt da jeg begynte å jogge og spise sunnere. Som en annen her sier, forbrenn mer kcal enn du spiser, så går du ned. Altså du kan gå ned i vekt bare ved å gå turer, så lenge du er i kaloriunderskudd i løpet av dagen
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #8 Skrevet 6. juli 2015 Man vil gå ned i vekt når man jogger og spise sunt. Det optimale er dog styrke og jogging, samt sunt kosthold. Feil. Man kan spise sunt og jogge, men fremdeles ligge i kalorioverskudd. Anonymous poster hash: 00ee6...01f 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #9 Skrevet 6. juli 2015 Kosthold tar kiloene, trening tar grammene. Energien du trener bort ønsker kroppen å tilføre igjen, så du blir sultnere jo mer du trener. Tren slik at du kan spise mer og dermed får i deg mer vitaminer og mineraler. Anonymous poster hash: 591b5...ae0 2
Gjest me2u Skrevet 6. juli 2015 #10 Skrevet 6. juli 2015 Som andre nevner så går fettprosenten ned om du inntar mindre kalorier enn du forbrenner. Jogging er ekstremt effektivt for fettforbrenningen og om du ikke kompenserer med å spise mer enn du spiser i dag og i tillegg jogger så vil da fettprosenten gå ned og du vil blir slankere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå