Donnie Darko Skrevet 6. september 2004 #1 Skrevet 6. september 2004 Ser med vanntro øyne at det florerer diskusjoner på div. fora rundtomkring med dette som tema. Det er også spesielt trist at kreasjonisme ser ut til å være på en opptur blandt de kristne her i landet også. Hvordan kan man være så respektløs at man forkaster flere livsverk med nitidig forskning på området til fordel for en tro?
Gjest TomKrus Skrevet 6. september 2004 #3 Skrevet 6. september 2004 Evolusjon er fortsatt en teori Nei, det er det ikke, men å forvente kunnskap om slikt fra deg er vel for mye å forlange vel, eller?
ivanka Skrevet 6. september 2004 #4 Skrevet 6. september 2004 kreasjonistene har ikke ett godt argument. kreasjonisme er ikke engang en teori, det er dyrkelse av en intellektuell blindflekk.
Gjest TomKrus Skrevet 6. september 2004 #5 Skrevet 6. september 2004 Ser med vanntro øyne at det florerer diskusjoner på div. fora rundtomkring med dette som tema. Det er også spesielt trist at kreasjonisme ser ut til å være på en opptur blandt de kristne her i landet også. Hvordan kan man være så respektløs at man forkaster flere livsverk med nitidig forskning på området til fordel for en tro? For dem er det enten å forkaste vitenskapen, eller forkaste Guds ord (for dem). Ikke et vanskelig valg vil jeg tro.
Gjest Valhalla Skrevet 6. september 2004 #6 Skrevet 6. september 2004 Det har ett argument. Hva gjorde at livet begynte. Hva satte det i gang. Hvilke krefter spilte inn,vet du det? Jeg tror ikke på det,forsøker bare å skape debatt
Gjest TomKrus Skrevet 6. september 2004 #7 Skrevet 6. september 2004 Det har ett argument. Hva gjorde at livet begynte. Hva satte det i gang. Hvilke krefter spilte inn' date='vet du det? Jeg tror ikke på det,forsøker bare å skape debatt [/quote'] Der sliter vi alle, da ingen var til stede, så det blir spekulasjoner. Kreasjonister derimot, mener de sitter på sannheten, og vet hvordan alt liv ble til.
ivanka Skrevet 6. september 2004 #8 Skrevet 6. september 2004 v: det er et spørsmål, ikke et argument som går i noens favør. du er bare så smart ass.
Gjest Valhalla Skrevet 6. september 2004 #9 Skrevet 6. september 2004 v: du er bare så smart Takk : )
ivanka Skrevet 6. september 2004 #10 Skrevet 6. september 2004 wow. du ER smart. hvorfor finnes det ikke noen 'ruller rundt på gulvet og holder meg på magen mens jeg ler så jeg gråter'-smiley?
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2004 #11 Skrevet 6. september 2004 Leste i Ill. vitenskap for noen dager siden angående "hvordan startet det hele - hva var før the big bang og hva fikk det til å smelle....". Teoriene der er også nokså vage og intetsigende, så det ene kan vel være like bra som det andre. Greit at man ikke nødvendigvis tror på skapelsen, men jeg finner det minst like vanskelig å tro på utvikling - for det må ha startet et sted, og hva var før starten???? Og hvorfor finner de aldri vesener som er i en mellomfase i utviklingen sin? hvorfor finner de ikke dyr med halvveis utvokste lemmer f.eks., lemmer som det vil ta millioner av år før de kan bruke... i mellomtiden er de bare unyttige utvekster som ikke kan brukes til noe annet enn å være i veien.... De finner dyr med rester av lemmer, som slanger f.eks., eller kanskje den er i ferd med å utvikle lemmer? Men hvorfor er det ikke dyr i lenger fremskreden fase og spore noen steder? Jeg synes det er lettere å tro på en skapelse, men jeg tror ikke at historien er så enkel som det bibelen skal ha det til..
ivanka Skrevet 6. september 2004 #12 Skrevet 6. september 2004 illustrert vitenskap er jo en ganske vag og intetsigende kilde...
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #13 Skrevet 6. september 2004 Jeg ser at kreasjonisme og evolusjon står i motsetning, men troen på en skaper og evolusjon kan da umulig stå i motsetning til hverandre. Evolusjonisme forklarer ikke hvordan det første oppstod. Det forklarer bare hvordan partikler har blitt til den verden vi har nå. Det i seg selv er jo en tanke med nesten religiøse dimensjoner.
Gjest TomKrus Skrevet 6. september 2004 #14 Skrevet 6. september 2004 Leste i Ill. vitenskap for noen dager siden angående "hvordan startet det hele - hva var før the big bang og hva fikk det til å smelle....". Teoriene der er også nokså vage og intetsigende' date=' så det ene kan vel være like bra som det andre.[/quote'] Big Bang har ikke noe med evolusjon å gjøre. Hvorfor skal det være vanskelig å tro på utvikling selv om man ikke kjenner til starten? Og hvorfor finner vi ikke andre dyr som sikkert har levd, men som vi ikke finner? Hvorfor har gud lagt ut slike rare skapninger? Det er som regel det.
Gjest TomKrus Skrevet 6. september 2004 #15 Skrevet 6. september 2004 Det i seg selv er jo en tanke med nesten religiøse dimensjoner. Mye uforståelig kan oppfattes som noe religiøst, ja. Tror det var slik religionene oppstod, jeg.
ivanka Skrevet 6. september 2004 #16 Skrevet 6. september 2004 tom, jeg begynner nesten å bli litt glad i deg, jeg.
lampeskjerm Skrevet 6. september 2004 #17 Skrevet 6. september 2004 Jeg tror både på en skapende Gud og på evolusjon. Jeg ser ingen motsetning der. Tom Krus. Selvsagt kan du tro på utvikling uten å kjenne starten Det er jo to forskjellige ting. Jeg skulle likt å se en statistikk som viser at kreasjonisme er på frammarsj i Norge. Jeg vet at kreasjonistene skriker høyt, men at de er så mange, har jeg vanskelig for å tro på.
ivanka Skrevet 6. september 2004 #18 Skrevet 6. september 2004 hm. kreasjonistene har en gruppe blant legestudentene. litt skummelt. de krever at deres syn blir tatt seriøst på forelesninger og tror ikke på evolusjon.
Gjest Valhalla Skrevet 6. september 2004 #20 Skrevet 6. september 2004 Er du en fundamentalist ivanka? Tillater du ikke andre syn og meninger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå