AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 Hei. Rundt kl. 16 var jeg på butikken, og la merke til en hund som stod knytta til et tre kanskje 50 m. unna. Da lå han og sov/slappet av i skyggen. Av en eller annen grunn klarte jeg ikke slutte å tenke på han, og gikk bort for å se om han lå der ennå, og det gjorde han. Han har riktignok en vannskål (av typen tomt salatbeger), men syns det er ganske merkelig at noen vil etterlate seg i hunden sin i tre timer eller mer. Noen synspunkter på hva jeg bør gjøre, eller noen som vet om et nummer jeg kan ringe? Det er ganske varmt i dag, og hunden så litt fortvila ut stakkar. Rasen så ut til å være en dogo canario eller noe lignende, om det skulle være informativt for noen. Anonymous poster hash: 32343...4ea
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 Ville ringt politiet. Anonymous poster hash: 39d65...767 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Politiet kan ringes. Ikke nød nr selvsagt. Anonymous poster hash: 81975...c83 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 Det gjør ingenting så lenge den har vann. Anonymous poster hash: 91680...9e7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 Takk for svar! Akkurat i det jeg gikk bort til han for å fylle opp vannskåla og sjekke ståa kom eierne og hentet han. De hadde en veldig god grunn til at han stått så lenge ute alene Så var bare jeg som overreagerte en smule! Anonymous poster hash: 32343...4ea 3
MissPierce Skrevet 6. juli 2015 #6 Skrevet 6. juli 2015 Synes ikke at du overreagerte. For under normale omstendigheter ville den ikke stått alene sånn så lenge. Heldigvis få som går i fra hunden sin sånn i mange timer. Selv om de også dessverre finner 😕 Opplevde selv å finne en hund sånn som deg. Snakket med de i butikken den sto ved, og de hadde ikke sett han. Men de hadde hatt en kunde som kollapset i butikken, og ble hentet av ambulanse. Så i alt kaoset ble hunden glemt. Avtalte med politiet og de i butikken, at jeg skulle ta han med meg hjem i mens. Å så tok politiet og butikken adressen og nummer mitt, sånn at eieren/familien kunne kontakte meg for å hente han. De ble kjempe glade for at jeg hadde brydd meg, og tatt vare på han i mens. Å at han ikke hadde blitt stående der til de fant ut at han hadde vært med på butikken😃 6
Teardrop Skrevet 6. juli 2015 #7 Skrevet 6. juli 2015 Jah, god grunn?! Fortell... Hva var grunnen til at den hadde stått så lenge aleine?
Svampebob1 Skrevet 7. juli 2015 #8 Skrevet 7. juli 2015 Nå står min hund ofte ute lengre enn 3 timer alene. Setter han ut i bånd, og der kan han stå, hele dagen. Med ei skål med vann. Synes ikke synd på han
PaperFlower Skrevet 7. juli 2015 #9 Skrevet 7. juli 2015 Jah, god grunn?! Fortell... Hva var grunnen til at den hadde stått så lenge aleine? Synes ikke vi har noe med det å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #10 Skrevet 7. juli 2015 Takk for svar! Akkurat i det jeg gikk bort til han for å fylle opp vannskåla og sjekke ståa kom eierne og hentet han. De hadde en veldig god grunn til at han stått så lenge ute alene Så var bare jeg som overreagerte en smule! Anonymous poster hash: 32343...4ea Kjempebra at du brydde deg! Anonymous poster hash: 0fef6...147 2
dillyduzit Skrevet 7. juli 2015 #11 Skrevet 7. juli 2015 Nå står min hund ofte ute lengre enn 3 timer alene. Setter han ut i bånd, og der kan han stå, hele dagen. Med ei skål med vann. Synes ikke synd på han Hvorfor ikke bare putte hunden i et bur?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #12 Skrevet 7. juli 2015 Det er forbudt i henhold til Dyreloven å etterlate dyr bundet på offentlig sted uten oppsyn. Anonymous poster hash: 3e238...72f 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #13 Skrevet 7. juli 2015 Synes ikke vi har noe med det å gjøre? Jo, det har vi noe med!! Når h*n først lager så mye styr med å skrive et innlegg om det, kan h*n også fortelle grunnen til at en idiotisk hund sto bundet til et tre midt i byen i så mange timer!!! Eieren skulle vært fratatt hunden, jeg hadde ringt dyreværnet tvert!! T vet svaret så da kan h*n fortelle oss det også. Med mindre dette var et sosialt ekpriment? Anonymous poster hash: 615fc...d4c 2
Arabella Skrevet 7. juli 2015 #14 Skrevet 7. juli 2015 Nå står min hund ofte ute lengre enn 3 timer alene. Setter han ut i bånd, og der kan han stå, hele dagen. Med ei skål med vann. Synes ikke synd på han Det gjør jeg. Hvor mye vann rommer en skål? En halv desiliter? Du kunne i alle fall la hunden ha tilgang til vann i et stort kar, en stor bolle eller lignende. 4
PaperFlower Skrevet 7. juli 2015 #15 Skrevet 7. juli 2015 Jo, det har vi noe med!! Når h*n først lager så mye styr med å skrive et innlegg om det, kan h*n også fortelle grunnen til at en idiotisk hund sto bundet til et tre midt i byen i så mange timer!!! Eieren skulle vært fratatt hunden, jeg hadde ringt dyreværnet tvert!! T vet svaret så da kan h*n fortelle oss det også. Med mindre dette var et sosialt ekpriment? Anonymous poster hash: 615fc...d4c Nei nå får du gi deg. Nå vet jeg ikke om du er samme person som jeg svarte til, men du høres ut som et lite barn som ikke får viljen sin. Du får stole på at TS fikk høre en god grunn, og at den grunnen var såpass god at det ikke trengs å verken utdypes her på et forum for nysgjerrige eller kontakte politiet. 3
Svampebob1 Skrevet 7. juli 2015 #16 Skrevet 7. juli 2015 Det gjør jeg. Hvor mye vann rommer en skål? En halv desiliter? Du kunne i alle fall la hunden ha tilgang til vann i et stort kar, en stor bolle eller lignende. Åja, for du har oversikt over hvor mye vann skåla til hunden min tar? Hvis du vil ha eksakt mål så tar den 0,7 liter. Stor og fin skål. I rustfritt stål. Det eneste jeg synes synd på hunden her for er at den er satt på en plass hvor det er masse mennesker og trafikk forbi. Den skulle vært på en trygg og rolig plass hvor ingen kan skade den eller andre dyr kan komme bort til den.
Arabella Skrevet 7. juli 2015 #17 Skrevet 7. juli 2015 Jo, det har vi noe med!! Når h*n først lager så mye styr med å skrive et innlegg om det, kan h*n også fortelle grunnen til at en idiotisk hund sto bundet til et tre midt i byen i så mange timer!!! Eieren skulle vært fratatt hunden, jeg hadde ringt dyreværnet tvert!! T vet svaret så da kan h*n fortelle oss det også. Med mindre dette var et sosialt ekpriment? Anonymous poster hash: 615fc...d4c Hvordan kan du si at hunden var idiotisk? Eller at den var bundet til et tre midt i byen? Det skriver TS ingenting om. 2
Svampebob1 Skrevet 7. juli 2015 #18 Skrevet 7. juli 2015 (endret) Hvorfor ikke bare putte hunden i et bur? Fordi han trives med å stå ute? Det er en polarhund. Og han synes det er mye kjekkere å stå utendørs året rundt enn å være inne. Spesielt om vinteren. Han har et hundehus han aldri bruker, han ligger heller og sover på snøen/bakken. Så står han der i båndet sitt og "vokter" tomta og følger med på alle dyrene rundt og luktene som kommer med vinden. Det må da være tusen ganger bedre enn å være stengt inne i et bur? Endret 7. juli 2015 av Svampebob1 3
Pawn Hearts Skrevet 7. juli 2015 #19 Skrevet 7. juli 2015 Hvordan kan du si at hunden var idiotisk? Eller at den var bundet til et tre midt i byen? Det skriver TS ingenting om. Du kom meg i forkjøpet. Dessuten finnes det ingen instans som heter Dyrevernet, så jeg lurer litt på hvem AB hadde tenkt å kontakte.
dillyduzit Skrevet 7. juli 2015 #20 Skrevet 7. juli 2015 Fordi han trives med å stå ute? Det er en polarhund. Og han synes det er mye kjekkere å stå utendørs året rundt enn å være inne. Spesielt om vinteren. Han har et hundehus han aldri bruker, han ligger heller og sover på snøen/bakken. Så står han der i båndet sitt og "vokter" tomta og følger med på alle dyrene rundt og luktene som kommer med vinden. Det må da være tusen ganger bedre enn å være stengt inne i et bur? Du så deg blind på ironiflagget, du? Poenget er, får denne hunden mental stimulering i form av å stå fastbundet i et bånd hele dagen med en liten skål med vann? Jeg håper dette er et engangstilfelle. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå