Gå til innhold

Musikkvideoen til Rihanna "Bitch Better Have My Money" Hva handler den egentlig om?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et par dager siden, så kom den nye musikkvideoen til Rihanna ut. Jeg har sett den 2 ganger, men skjønner ikke helt hva som er meningen. Jeg vet jo at det er noen som skylder henne penger (om det er mannen eller dama er jeg litt usikker på) men hva vil hun få frem? At det er greit å kidnappe noen og torturere de hvis de skylder deg penger?

Den har i alle fall fått massive reaksjoner! Både gode og dårlige.

Noen som vet?

https://youtu.be/B3eAMGXFw1o

Anonymous poster hash: 7d9be...3bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er underholdning, hun har laget en kortfilm. Det finnes neppe noe budskap hun skal fram med. 

Gjest Hofmann
Skrevet

Eg trur det ho prøvjer å få fram er at "niggers gonna nigg".

AnonymBruker
Skrevet

bare typisk underutvikla gettomusikk. ikke veldig gjennomtenkt eller noe å tenke over. ignorer det så det ikke selger.

Anonymous poster hash: eb442...bed
AnonymBruker
Skrevet

Han mannen er regnskapsføreren hennes, og har svindlet henne for mange (alle?) pengene hennes. Hun torturerer kona hans som hevn, dreper han og får pengene tilbake.

Anonymous poster hash: db4a9...fe8

AnonymBruker
Skrevet

Man må lese mellom linjene. Sangen tar opp debatten om tortur. Når er det greit å torturere, hvem er det greit å torturere og hvor langt kan man gå.

Den sikter spesielt til situasjonen rundt krigen mot terror og hvorfor det Obama ikke bare kan slippe fri de på Guantanamo.

Anonymous poster hash: 3e8a6...493
AnonymBruker
Skrevet

Leste en plass at manageren (er det sånn man skriver det?) skyldte henne flere penger og hun fikk 11 mill tilbake i retten. Tror ikke det var så lenge siden. Kanskje det er det hun fikk ideen fra? :fnise:

Uansett, det er mannen som skylder henne penger og hun hevner seg ved å drepe kona, At de er hvite, er vel ikke tilfeldig!

Anonymous poster hash: 9733a...e08
AnonymBruker
Skrevet

Det er underholdning, hun har laget en kortfilm. Det finnes neppe noe budskap hun skal fram med. 

Det er en historie bak det. Ikke bare random shit

AnonymBruker
Skrevet

Eg trur det ho prøvjer å få fram er at "niggers gonna nigg".

Hva betyr det?

Gjest Blue Ivy.
Skrevet

Verste er at jeg har fått den sangen på hjernen 24/7 nå :kjefte:

Gjest Hofmann
Skrevet (endret)

Hva betyr det?

"Niggers gonna nigg" betyr at svarte menneske vil gjere det svarte menneske gjer. I pop-samanheng vil det seie: vere sjukeleg opptatt av pengar og bling-bling, og helst løyse alle problem med vold. Nihilisme og egosentrisme på neandartal-nivå, det er dette artistar som Rihanna formidlar. Heile rap- og RNB - kulturen er igjennomsyra av den patetiske dritten.

Endret av Veslefrikk
AnonymBruker
Skrevet

At de er hvite, er vel ikke tilfeldig! Anonymous poster hash: 9733a...e08

Mest sannsynlig ikke.

Anonymous poster hash: 6d3bc...0e3

AnonymBruker
Skrevet

Veldig rasistisk video :(

Anonymous poster hash: f49f2...f31

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker mange sanger av Rihanna, men fy faen så dårlig den sangen der er. Elendig.

Anonymous poster hash: 34ed1...6d5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rasistisk video :(Anonymous poster hash: f49f2...f31

Enig. Tipper folk hadde eksplodert hvis det var motsatt. At det var en black women som ble kidnappet og torturert av en hvit dame.

Anonymous poster hash: 6d3bc...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...