Gå til innhold

Flere som har "seinere" ungdom, og hva gjør man med de?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun kommer nok over det. Noen ganger må man lære the hard way. Jenta er 18 og skal mest sannsynlig snart flytte ut. På tide å lære litt grunnleggende kunnskap rydding og hygiene i huset.

Anonymous poster hash: 0851a...006

Nettopp det at hun er 18 og ikke barn lengre, er det dermed større fare for at hun kan hate dem. Om du ikke fikk det med deg, skrev ts at dette kun har vært tilfelle de 2 siste åra. Hun har ikke alltid vært sånn. Da er det grunn til å tro at noe mer ligger bak. Ts må kommunisere med dattera si her, ikke kaste tingene hennes...

Anonymous poster hash: 0a046...5b8

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ta all dritten hennes og hiv i sorte søppelsekker og sett i boden. Strikk, ladere, bøker, headset, klær, sminke osv. ALT.

Man har da ikke lov å kaste andres eiendeler. Ikke er det så lurt for forholdet videre heller...

Edit: Leste innlegget jeg svarte på feil.

Endret av Jade
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp det at hun er 18 og ikke barn lengre, er det dermed større fare for at hun kan hate dem. Om du ikke fikk det med deg, skrev ts at dette kun har vært tilfelle de 2 siste åra. Hun har ikke alltid vært sånn. Da er det grunn til å tro at noe mer ligger bak. Ts må kommunisere med dattera si her, ikke kaste tingene hennes...

Anonymous poster hash: 0a046...5b8

Herregud, det trenger da ikke å være en diagnose bare fordi man ikke rydder etter seg. Det heter LATSKAP.

Man har da ikke lov å kaste andres eiendeler. Ikke er det så lurt for forholdet videre heller...

Sa jeg at hun skulle kaste det? Jeg sa hun skulle kaste det oppi søppelsekkene og sette de (altså søppelsekkene) i boden. Ikke kaste søppelsekkene. Så får hun gå der og lete om det er noe hun finner ut at hun trenger.

• Liker 2
Skrevet

Sa jeg at hun skulle kaste det? Jeg sa hun skulle kaste det oppi søppelsekkene og sette de (altså søppelsekkene) i boden. Ikke kaste søppelsekkene. Så får hun gå der og lete om det er noe hun finner ut at hun trenger.

Nei, her var jeg litt kjapp da jeg leste innlegget ditt, så jeg leste feil. Beklager det :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg hadde satt inn på rommet hennes jeg.. Glass, asjetter med matrester etc...

AnonymBruker
Skrevet

Idag når hun var ferdig på jobb så ryddet hun faktisk på loftstuen. Det var visst kjedelig å komme hjem å ikke ha hverken TV eller pc. Også ikveld da, som hun ikke skulle ut med venner ;) 

Nå gjenstår rommet hennes, men der er døren lukket og vi ser ikke det rotet. 

Anonymous poster hash: 5c34a...273
  • Liker 2
Skrevet

Prøv å si at det er fare for rotter og mus om det ligger matrester og brukt bestikk og tallerken ovs. Det hjalp her

AnonymBruker
Skrevet

Enkelt: Ta fra henne goder (mobilabonnement, internet, lommepenger o.l.) dersom hun ikke rydder. Og konsekvent. Ikke bare tomme trusler, men helt reellt. 

Anonymous poster hash: 3c855...e4c

Det dreier seg om en 18 åring, ikke en 3-åring. Jeg tror ikke at slike ting har samme effekt nevnte aldersgrupper.

Anonymous poster hash: 9e614...465

• Liker 1
Skrevet

Det dreier seg om en 18 åring, ikke en 3-åring. Jeg tror ikke at slike ting har samme effekt nevnte aldersgrupper.

Nå er det vel ikke så vanlig at 3-åringer har mobilabonnement, lommepenger og internett? Ellers så virket det nå som om at det fungerte å fjerne TV-PC-tilgang i følge TS :D

Men jeg ville krevd rydding på rommet også. Litt kjedelig om dere må pusse opp rommet når hun flytter ut pga dårlig renhold og ting som ligger og råtner/mygler. Kanskje hun ikke lufter heller? Hun må uansett lære seg å holde rent til hun skal flytte for seg selv, og da er rommet og loftstuen en fin plass å begynne.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel ikke så vanlig at 3-åringer har mobilabonnement, lommepenger og internett? Ellers så virket det nå som om at det fungerte å fjerne TV-PC-tilgang i følge TS :D

Men jeg ville krevd rydding på rommet også. Litt kjedelig om dere må pusse opp rommet når hun flytter ut pga dårlig renhold og ting som ligger og råtner/mygler. Kanskje hun ikke lufter heller? Hun må uansett lære seg å holde rent til hun skal flytte for seg selv, og da er rommet og loftstuen en fin plass å begynne.

Du har kanskje rett angående de materielle tingene, men tenkte mer på prinsippet. Slike typer trusler mot en så godt som voksen person, er kanskje litt barnslig. Og en ringvirkning av den type handlinger kan være at det som sagt ikke fungerer, eller at hele situasjonen bare blir verre. Hvis det funket på denne 18-åringen, så er det en smule komisk, sett fra et bestemt perspektiv. Men hvis det hadde en virkning, så kan det jo være noe i det i forhold til denne saken.

Klart at det hadde vært kjedelig å måtte pusse opp rommet grunnet slike forhold. Det er fint om hun rydder rommet, absolutt. Hvis det er slik at det ligger råtten mat, tallerkener og poser med søppel strødd om på rommet, er ikke det koselig. Slik bør det ikke være. Såpass kan man forvente at hun gjør, er helt enig med deg der. Det kan da umulig være noe koselig for hun selv heller.

AnonymBruker
Skrevet

Kan opplyse om at hun nå holder på å rydde rommet sitt. Har lagt klær i den nye kommoden og sminkebordet og begynner å få system der. Sengtøy er tatt av, vasket og henger nå ute, så det går framover ;)

Får bare håpe at hun klarer å holde det sånn nogenlunde ryddig når hun er ferdig. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å si at det er fare for rotter og mus om det ligger matrester og brukt bestikk og tallerken ovs. Det hjalp her

Har tatt den her å, så nå er hun igang med rydding og vasking ;) 

Har også sagt at hun vil få problemer i et bofellesskap eller hybel når hun skal ut å studere. 

Skrevet

Har også sagt at hun vil få problemer i et bofellesskap eller hybel når hun skal ut å studere.

:-)

Skrevet

Det er overraskende mange i bofellesskap/studenthybler som er noen griser og som aldri gidder å vaske opp eller rydde etter seg :riste:

AnonymBruker
Skrevet

Det er overraskende mange i bofellesskap/studenthybler som er noen griser og som aldri gidder å vaske opp eller rydde etter seg :riste:

Får håpe hun blir litt mer kresen da, hvis hun må håndtere andres rot og gris ;) 

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Sier at det skal ryddes nå og at seinere ikke er aktuelt.

Å ta igjen med samme mynt virker umodent og dere gir jo inntrykk av at det er akseptabelt å si "seinere" til alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...