Gå til innhold

CMV - en slags kyssesyke

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med Cytomegalovirus (CMV) ?

Anonymous poster hash: 2e42e...8b4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboer hadde det for noen år siden. Han ble skikkelig syk, ble helt utmattet av bare å stå opp og kle på seg. Hadde ganske høy feber over en lengre periode. Tok ca 6-8 mnd før han hadde normalt energinivå.

Skrevet (endret)

Dobbelposting..

Endret av C-girl
Skrevet

Jeg har hatt både det og kyssesyken, og ble mer slått ut energimessing av CMV, men var i verre form når jeg hadde kyssesyken (høyere feber, mer smerter).

AnonymBruker
Skrevet

Samboer hadde det for noen år siden. Han ble skikkelig syk, ble helt utmattet av bare å stå opp og kle på seg. Hadde ganske høy feber over en lengre periode. Tok ca 6-8 mnd før han hadde normalt energinivå.

Jeg har hatt både det og kyssesyken, og ble mer slått ut energimessing av CMV, men var i verre form når jeg hadde kyssesyken (høyere feber, mer smerter).

Det er ikke 100 % bekreftet av legen, men det er det de mistenker at jeg har. Det begynte med vanlig sterk forskjørelse for 4 uker siden. Dette ga seg fort, men jeg var fortsatt helt utmattet. Dro etterhvert til legen som fant for lave blodplater og hvite blodlegmer.  og deretter kom feberen på kvelden. Tok paracet, og svettet hjel om natta. Jeg har ingen smerter av dette, men er totalt utmattet, og orker såvidt å klippe plen (1 gang i uka) på dagtid. På kveldstid orker jeg nesten ikke se på tv engang, og legger meg meg ved 10 tiden. Så passer veldig bra med beskrivelsen deres angående energimessig lik null. Har vel ikke så mye feber lengre, men kan lett fryse. Dette gir seg fort når jeg legger meg under dyna, og jeg sovner fort. 

Igår fikk jeg høre at jeg sannsynligvis har CMV, men at blodplatene mine er på vei opp igjen, så det setter jeg pris på. Merker dog ikke noe på formen av den grunn. Neste uke skal jeg inn på Ahus og ta nye tester. Vil sårt være frisk til da, for hvis ikke kan de ta en full scann av meg som de helst ikke anbefaler. 

Kjenner dere dere igjen i min beskrivelse? Jeg har lest at det skal vare mellom 1 og 5 uker, og at det skal bli bedre etter 4. Med den teorien vil jo jeg være på bedringens vei nå. Når du skriver 6-8 måneder synes jeg det er litt vel tøft.. Isåfall husker du hvordan han hadde det etter uke 4? og hva legene sa?

Auri= Jeg fikk beskjed om at jeg også har hatt kyssesyken tidligere, men det var jeg ikke klar over. Må vel ha hatt det da jeg var veldig liten tydligvis. Hvor lenge varte cmv på deg?

Skrevet

Det er noen år siden han hadde dette, men husker det tok en stund før de fant ut av hva det var. (mye hans egen skyld fordi han ikke gikk til legen.) Men han var syk lenger enn 4 uker. Tror feberen slapp taket etter 5-6 uker. Slapphet og stort behov for søvn hang i ca 6-8 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen år siden han hadde dette, men husker det tok en stund før de fant ut av hva det var. (mye hans egen skyld fordi han ikke gikk til legen.) Men han var syk lenger enn 4 uker. Tror feberen slapp taket etter 5-6 uker. Slapphet og stort behov for søvn hang i ca 6-8 mnd.

Det hørtes ikke godt ut akkurat. Godt han er 100 prosent frisk nå. Man danner seg jo alle mulig tanker av dette her.. Jeg hadde 39 i feber hver dag i det 3 første ukene. Men etterhvert ble jeg skeptisk til det jeg brukte. Er en sånn som man skal ta på panna og føre mot tinningen. Gjorde jeg det så ble det 39, men etterhvert så prøvde jeg kun på tinningen og da ble det 38. Kjøpte til slutt en til å ta under armen, og nå har jeg ikke så høy feber lengre, men som sagt..kaldsvetter iblant. Takk for raske responsen ;)

Skrevet

Auri= Jeg fikk beskjed om at jeg også har hatt kyssesyken tidligere, men det var jeg ikke klar over. Må vel ha hatt det da jeg var veldig liten tydligvis. Hvor lenge varte cmv på deg?

Er vanskelig å si nøyaktig hvor lenge det varte på meg, siden jeg har energiproblemer til vanlig og har ingen normal å komme tilbake til :P Jeg var sånn at jeg følte meg sjuk i 3-4 uker tipper jeg. Igjen er vanskelig å si pga dårlig almenntilstand ellers; jeg dro til legen fordi jeg hadde feber, og det får jeg ekstremt sjeldent, da vet jeg at jeg må ta en tur til legen.

• 11 måneder senere...
Skrevet (endret)

*

Endret av haze
  • 9 år senere...
Skrevet

Noen flere som ha erfaringer? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...