Charly Skrevet 6. september 2004 #1 Skrevet 6. september 2004 Vi venter vårt første barn, en stor gutt i november. Ser for meg at dette blir en aktiv krabat, for både han og jeg er og har alltid vært det. Mannen min vil helst ha 3 hjuling, så jeg har sagt at vi kan se om vi får kjøpt en brukt til våren, sommeren. Han er veldig opptatt av størrelsen, fordi vi har cabriolett som vi gjerne bruker om sommeren. Dessuten vil han ha brems, dempenere og sving på forhjulet og det er ikke grenser for hva man MÅ HA! Noen med erfaring, meninger eller lignende på dette med tre eller fire hjul på vognen? Vet om en undersøkelse? hvordan er trenden, utgående??? Jeg bare spør, for jeg har hørt så mye negativt! Er det noe å ha ??? Takker for alle tilbakemeldinger!
alisia4 Skrevet 6. september 2004 #2 Skrevet 6. september 2004 Jeg har hørt at 3 hjulinger er ustødig. Noen mer enn andre, men jeg har ingen erfaringer med det selv. Ikke ville jeg ha en slik og ikke liker jeg det heller.
zebb Skrevet 6. september 2004 #3 Skrevet 6. september 2004 3-hjulinger er tøffe, men jeg jobber i barnehage, og har erfaring med at de er veldig ustødige. Det skal ikke mye til før de mister balansen, f.eks. i ulendt terreng. Så jeg ville ha gått for en 4-hjuling. Det finnes noen triller som ikke er så store. mvh. zebb
Gjest Turi Skrevet 6. september 2004 #4 Skrevet 6. september 2004 Kjøp en skikkelig solid 4-hjuling først. Den kan du bruke om det blir mye snø i vinter, en med lufthjul går i litt "ulendt terreng" som det blir når snøen kommer. 3-hjulingene går fint på måkte fortau om vinteren, men er litt mer krøkkete å få frem der det er litt mer snø eller f.eks. i skogen. Dessuten er noen av de bredere bak enn 4-hjulingene, ikke særlig praktisk. Husk at det er DU som skal bruke vognen mest - om ikke mannen din skal ha ekstra mye pappa-perm. Du skal ut og trille HVER dag, i snø, og du skal være trygg på at gutten din sover trygt og stødig i vogna når du ikke ser på. Så kjøper dere en solid paraplytrille til våren/sommeren når cabrioleten kommer frem. Mange av dem har forhjul som svinger, og de blir små sammenslåtte. Forhjul som svinger, er forøvrig BARE en fordel på slett underlag, ellers blir det bare håpløst å kjøre, men vognene kommer ofte med hjul-lås. Disse vognene egner seg ikke i terreng eller i snø (egentlig egner de seg best på shopping-sentre ). Med brems, regner jeg med at han mener en sånn "hjul-lås", som gjør at vogna ikke triller sin vei når den er parkert, og det har nesten alle vogner i dag. Brems til å bruke når man triller er helt unødvendig. Igjen - det er DU som skal bruke denne vognen i 90% av tiden, velg noe du selv er komfortabel med. Mannen her hadde også noen ideer, men når jeg ser på bruken er jeg glad jeg trumfet gjennom mine meninger :-) .
Thomasine Skrevet 6. september 2004 #5 Skrevet 6. september 2004 Har heller ikke egen erfaring med 3-hjulingene, men vet om flere som sier de er mere vinglete og har lettere for å velte... :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå