AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #1 Skrevet 3. juli 2015 Kom til å tenke på noe nå som jeg ligger her å sendte akkurat inn meldekort. Jeg går på AAP, og går på gruppeterapi på DPS. Dette har nå sommerferie og starter ikke opp igjen før i august. Hvordan blir det på meldekortet. Skal jeg fortsatt krysse ja, for at jeg har deltatt på tiltak, eller skal jeg krysse av nei..? Hva skjer om man krysser nei på dette spørsmålet? Prøvde meg på google, men der kom bare spørsmål om ferie og utbetaling fram. Jeg ville jo deltatt på behandling i sommer om det var noe. Anonymous poster hash: 5eb8b...c27
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #2 Skrevet 3. juli 2015 Du skal krysse ja Anonymous poster hash: d187c...d7f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #3 Skrevet 3. juli 2015 Takk skal du ha :-) greit å vite til neste skal sendes inn ☺️Anonymous poster hash: 5eb8b...c27
Gjest imperio Skrevet 3. juli 2015 #4 Skrevet 3. juli 2015 (endret) Jeg tar nei på alt... selv om at jeg har gått til psykolog - fikk beskjed av nav om å gjøre det... "Har du gjennomført avtalt aktivitet eller deltatt på kurs/utdanning?" På den føler jeg at jeg skal trykke ja... Men fikk beskjed om å trykke nei... googlet det og andre trykker nei også, selv om at de er på tiltak og alt de får beskjed om. Og det av DPS har sommerferie er ikke din skyld. Det er når DU er syk og må avlyse og utsetter møtet i 4 måneder, 1 uker går greit (i følge min saksbehandler), eller om du har tatt deg "ulovlig" ferie (altså uten tilatelse fra nav), da skal du huke av "Ja" på "Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller gjennomføre avtalt aktivitet fordi du har vært for syk?" Men gjør det slik du pleier å gjøre det. for det at DPS har ferie er ikke din skyld, og det er ingenting du kan gjøre noe med. Og NAV forventer ikke at du skal gå i et randomt tiltak i de få ukene, bare for å gjøre noe. Endret 3. juli 2015 av imperio
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #5 Skrevet 3. juli 2015 Om man skal krysse ja eller nei kommer an på hvordan tiltakene er utformet. Jeg har en aktivitetsplan som er ganske vag, typ "behandling for xx lidelse", og da skal jeg krysse nei på om tiltak er utført selv om jeg går i behandling. Anonymous poster hash: 034ab...328
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #6 Skrevet 4. juli 2015 Jeg tar nei på alt... selv om at jeg har gått til psykolog - fikk beskjed av nav om å gjøre det... "Har du gjennomført avtalt aktivitet eller deltatt på kurs/utdanning?" På den føler jeg at jeg skal trykke ja... Men fikk beskjed om å trykke nei... googlet det og andre trykker nei også, selv om at de er på tiltak og alt de får beskjed om. Og det av DPS har sommerferie er ikke din skyld. Det er når DU er syk og må avlyse og utsetter møtet i 4 måneder, 1 uker går greit (i følge min saksbehandler), eller om du har tatt deg "ulovlig" ferie (altså uten tilatelse fra nav), da skal du huke av "Ja" på "Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller gjennomføre avtalt aktivitet fordi du har vært for syk?"Men gjør det slik du pleier å gjøre det. for det at DPS har ferie er ikke din skyld, og det er ingenting du kan gjøre noe med. Og NAV forventer ikke at du skal gå i et randomt tiltak i de få ukene, bare for å gjøre noe. Hmm så rart. Jeg har ikke spurt Nav da, men jeg har satt ja på deltat altivitet. For det har jeg jo. Og er det feil for nav, ja da får de heller si ifra 😝 Men takk for svar :-) da fortsetter jeg bare med det jeg har gjort hittils ☺️ TsAnonymous poster hash: 5eb8b...c27
Brimi Skrevet 4. juli 2015 #7 Skrevet 4. juli 2015 Om man skal krysse ja eller nei kommer an på hvordan tiltakene er utformet. Jeg har en aktivitetsplan som er ganske vag, typ "behandling for xx lidelse", og da skal jeg krysse nei på om tiltak er utført selv om jeg går i behandling. Anonymous poster hash: 034ab...328 Jeg har samme og jeg krysser av ja. Alltid gjort det og Nav har aldri sagt noe på det. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #8 Skrevet 4. juli 2015 Men man må oppgi dato? Jeg hadde noen møter jeg gikk på på dersom det var en periode der det ikke hadde vært møter, så svarte jeg nei på det meldekortet som gjaldt den måneden jeg ikke var på møte.. Syns det er ganske selvsagt? Lurer på hva de egentlig bruker med den informasjonen. Jeg gikk på AAP lenge og der var mange ganger det ikke var satt opp noe tiltak/ møter Anonymous poster hash: 05f0e...2ca
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #9 Skrevet 4. juli 2015 Jeg har fått beskjed om å krysse "nei, ja, nei, nei, ja" på meldekortet, selv om tiltaket/behandlingen har sommerferie. Anonymous poster hash: 3ccd7...ac3
Brimi Skrevet 4. juli 2015 #10 Skrevet 4. juli 2015 Men man må oppgi dato? Jeg hadde noen møter jeg gikk på på dersom det var en periode der det ikke hadde vært møter, så svarte jeg nei på det meldekortet som gjaldt den måneden jeg ikke var på møte.. Syns det er ganske selvsagt? Lurer på hva de egentlig bruker med den informasjonen. Jeg gikk på AAP lenge og der var mange ganger det ikke var satt opp noe tiltak/ møterAnonymous poster hash: 05f0e...2ca Fikk faktisk beskjed om å fylle ut meldekortet som normalt når jeg dro på ferie ifjor (hadde søkt). Men jeg vil tro at de bruker informasjonen for å se om du møter opp til de tiltakene som er satt.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #11 Skrevet 4. juli 2015 Du får ikke penger om du krysser nei, så ja til alt. Anonymous poster hash: ee792...70f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #12 Skrevet 4. juli 2015 Jeg tar nei på alt... selv om at jeg har gått til psykolog - fikk beskjed av nav om å gjøre det... "Har du gjennomført avtalt aktivitet eller deltatt på kurs/utdanning?" På den føler jeg at jeg skal trykke ja... Men fikk beskjed om å trykke nei... googlet det og andre trykker nei også, selv om at de er på tiltak og alt de får beskjed om. Og det av DPS har sommerferie er ikke din skyld. Det er når DU er syk og må avlyse og utsetter møtet i 4 måneder, 1 uker går greit (i følge min saksbehandler), eller om du har tatt deg "ulovlig" ferie (altså uten tilatelse fra nav), da skal du huke av "Ja" på "Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller gjennomføre avtalt aktivitet fordi du har vært for syk?" Men gjør det slik du pleier å gjøre det. for det at DPS har ferie er ikke din skyld, og det er ingenting du kan gjøre noe med. Og NAV forventer ikke at du skal gå i et randomt tiltak i de få ukene, bare for å gjøre noe. Hva i all verden? Det er behandlingstedet som har tatt ferie, ikke TS. Du må ikke gjøre dette TS. Anonymous poster hash: ee792...70f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #13 Skrevet 4. juli 2015 Du får ikke penger om du krysser nei, så ja til alt. Anonymous poster hash: ee792...70f hvor får du det i fra?! Jeg trykker nei på alt, utenom det siste, og jeg får penger! Anonymous poster hash: d026d...616
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #14 Skrevet 4. juli 2015 Hva i all verden? Det er behandlingstedet som har tatt ferie, ikke TS. Du må ikke gjøre dette TS. Anonymous poster hash: ee792...70f jeg har fått beskjed om å trykke nei, på alt utenom det siste spørsmålet! Er det feil? Må ringe NAV på mandag... for jeg fikk beskjed om å ta nei på alt, tok ja på på den nummer to, og da fikk jeg beskjed om at det var feil. Selv om at jeg var hos psykolog på den tiden! Anonymous poster hash: d026d...616
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #15 Skrevet 4. juli 2015 jeg har fått beskjed om å trykke nei, på alt utenom det siste spørsmålet! Er det feil? Må ringe NAV på mandag... for jeg fikk beskjed om å ta nei på alt, tok ja på på den nummer to, og da fikk jeg beskjed om at det var feil. Selv om at jeg var hos psykolog på den tiden! Anonymous poster hash: d026d...616 Hvis du går på dagpenger er dette riktig, men hvis du går på AAP må du krysse "ja" for at du har gjennomført tiltak/aktivitetsplan. Siste spørsmål (om du fortsatt vil være registrert hos NAV) må alle svare "ja" på. Anonymous poster hash: 3ccd7...ac3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #16 Skrevet 4. juli 2015 Hvis du går på dagpenger er dette riktig, men hvis du går på AAP må du krysse "ja" for at du har gjennomført tiltak/aktivitetsplan. Siste spørsmål (om du fortsatt vil være registrert hos NAV) må alle svare "ja" på. Anonymous poster hash: 3ccd7...ac3 får AAP. Jeg gjorde det første to gangene, fikk beskjed om at det var feil.... Fikk beskjed om å trykke nei etter det. Det var da jeg gikk hos psykolog, fastlege og gikk på medisiner. Samme da jeg gikk hos en fyr for vurdering ting.. husker ikke hva det heter, men er et tiltak. Anonymous poster hash: d026d...616
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #17 Skrevet 4. juli 2015 får AAP. Jeg gjorde det første to gangene, fikk beskjed om at det var feil.... Fikk beskjed om å trykke nei etter det. Det var da jeg gikk hos psykolog, fastlege og gikk på medisiner. Samme da jeg gikk hos en fyr for vurdering ting.. husker ikke hva det heter, men er et tiltak. Anonymous poster hash: d026d...616 Det er ingen som har sagt noe til meg om at det er feil, så jeg fortsetter bare som jeg har gjort. Så får dem heller si ifra om de bestemmer seg for at det er feil Nå ble det så mye forskjellig her i tråden, så man kan jo ikke vite hva som er "rett". Men synes det er interessant hvor noe så enkelt som et kryss på meldekort kan få så mange forskjellige svar når man spør TS Anonymous poster hash: 5eb8b...c27
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #18 Skrevet 4. juli 2015 får AAP. Jeg gjorde det første to gangene, fikk beskjed om at det var feil.... Fikk beskjed om å trykke nei etter det. Det var da jeg gikk hos psykolog, fastlege og gikk på medisiner. Samme da jeg gikk hos en fyr for vurdering ting.. husker ikke hva det heter, men er et tiltak. Anonymous poster hash: d026d...616 Jeg går også på AAP, og hvis jeg trykker "nei" på spørsmålet om jeg har fulgt opp aktivitetplanen/vært i tiltak, mister jeg all form for stønad for den perioden. Anonymous poster hash: 3ccd7...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #19 Skrevet 4. juli 2015 hvor får du det i fra?! Jeg trykker nei på alt, utenom det siste, og jeg får penger! Anonymous poster hash: d026d...616 Samme her. Anonymous poster hash: 2dbbf...d5e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #20 Skrevet 4. juli 2015 Jeg går også på AAP, og hvis jeg trykker "nei" på spørsmålet om jeg har fulgt opp aktivitetplanen/vært i tiltak, mister jeg all form for stønad for den perioden. Anonymous poster hash: 3ccd7...ac3 [/acronym Samme her. Jeg svarer nei, ja, nei, nei, ja Antar de vet at ikke all aktivitet er gjennomførbar om sommeren. Anonymous poster hash: 4b8cc...1e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå