Gå til innhold

Dama behandler katten som en baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min hadde katt før vi flyttet sammen. Denne adopterte henne når hun jobber som frivillig på et slikt kattehjem, og katten ble funnet som kun noen dager gammel etter mora var blitt påkjørt -altså har hun vært "mamma" for denne katten hele livet dens, da hun tok katten hjem da den kun var 2 uker. (Med tett oppfølging, selvfølgelig) dama var bare 18 år når hun adopterte den.

Nå er katten snart 3 år og vi har sett den forandre seg fra en sky og rar katt, til en mer levende og normal pus som er utrolig sosial og god. Jeg vet ikke om dette er er problem, men føler det blir litt mye katt her. Katten sover ved siden av henne på puta, den følger henne til butikken om hun skal dit, og mjauer myee om hun ikke er hjemme. Jeg er også god med katten og den er ofte på fanget mitt, men når hun kommer hjem så bokstavlig talt hopper den i armene på henne og er med overalt. Den ligger over skulderen hennes mens hun lager mat, og klorer febrisk på døra om hun lukker den og er på et annet rom.

Dette høres kanskje veldig sprøtt ut, men dama og katta har et veldig nært forhold... Katten er både inne og ute, blir børstet hver dag og sjekket for flått, har god oppfølging med veterinær (vaksiner etc) og får god mat fra dyrebutikken... Men jeg vet ikke om dette er noe å reagere på? Syntes dere det virkelig litt mye?

Anonymous poster hash: 70386...e16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt normal adferd for en normalt god katteeier og et tegn på at hun faktisk bryr seg om katten og tar ansvaret sitt seriøst. 

Om du takler det i lengden er noe helt annet.

Anonymous poster hash: d468c...c3c
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes bare hun høres ut som en god katteeier, jeg. Vi trenger flere slike! :)

Anonymous poster hash: 277ae...d4f
  • Liker 11
Skrevet

Tror dette er typisk atferd for en katt som har blitt tatt fra moren altfor tidlig. Jeg forstår at det kan virke litt mye for en som er litt "utenfor", men det er å forvente fra katter som ser på eier som erstatning for sin mor.

Vår ene katt ligger forresten mellom hodeputene til samboer og meg om natten. Han er tatt fra mor i leveringsklar alder, vi synes bare det er koselig. :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om pus har det fint med dere :)

Anonymous poster hash: dee58...2ba
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok litt som henne. Jeg elsker katten min over alt på jord. Men når kjæresten er på besøk sover ikke katten sammen med oss om natten. Han kan komme inn om morningen siden han er veldig vant med å sove med meg om natten. Han kan mjaue litt utenfor døren for å komme inn om natten, men jeg vil ikke ha ham i sengen under visse aktiviteter :P Ikke i rommet heller! :P 

Jeg prøver veldig godt å vise kjæresten min at jeg er glad i ham. Heldigvis er han veldig glad i dyr og katten min. Han sier at noe av det han liker best ved meg er min kjærlighet for dyr, så jeg tror ikke det blir noe problem. 

En xkjæreste var sjalu på katten min. Han sa at jeg var mer glad i katten enn ham. Jeg nektet, men jeg løg. Det var nok fordi han ikke var noen god kjæreste. 

Anonymous poster hash: 415ca...41e
  • Liker 4
Skrevet

Jeg vet at en del (dårlige) katteeiere skaffer seg katt og bare mater den og gir den et sted å bo, og at det blir ansett for å være normalen. At man bare lever sammen med katten, uten å ta spesielt mye ansvar for den. katten går inn og ut, og den dagen den blir påkjørt så skaffer man seg bare en ny.

Det du beskriver er sånn det burde være. Kanskje litt uvanlig at katten sitter på skulderen eller blir med på butikken, men det handler strengt tatt bare om kattens adferd og personlighet. Den eieren du beskriver er ansvarsfull og snill med et dyr som hun elsker, og jeg går ut i fra at denne pusen både er chippet, kastrert og får veterinærsjekk og vaksiner.

For å si det sånn: dette er helt normalt for en hundeeier. Jeg håper det en dag blir helt normalt for katteeiere også, og jeg heier på de som går foran med denne holdningen til kattene sine!

• Liker 9
Skrevet

Her sover alle tre (!) kattene i senga med oss til tider, hun ene er hvertfall i senga hver natt, vi prioriterer god mat til de over god mat til oss, og de er babyene våre :ler: Kjæresten din er helt normal, TS. Høres mer ut som om du har vært borti mange dårlige katteeiere.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at en del (dårlige) katteeiere skaffer seg katt og bare mater den og gir den et sted å bo, og at det blir ansett for å være normalen. At man bare lever sammen med katten, uten å ta spesielt mye ansvar for den. katten går inn og ut, og den dagen den blir påkjørt så skaffer man seg bare en ny.

Det du beskriver er sånn det burde være. Kanskje litt uvanlig at katten sitter på skulderen eller blir med på butikken, men det handler strengt tatt bare om kattens adferd og personlighet. Den eieren du beskriver er ansvarsfull og snill med et dyr som hun elsker, og jeg går ut i fra at denne pusen både er chippet, kastrert og får veterinærsjekk og vaksiner.

For å si det sånn: dette er helt normalt for en hundeeier. Jeg håper det en dag blir helt normalt for katteeiere også, og jeg heier på de som går foran med denne holdningen til kattene sine!

Helt enig!

Katten min var et familiemedlem og kommer aldri til å kunne erstattes. Det er et spesielt bånd, og selv om det snart er ett år siden hun døde så tenker jeg på henne omtrent hver dag og savner henne.

Anonymous poster hash: c3d79...2e2

• Liker 3
Skrevet

Jenta di høres ut som en herlig og omsorgsfull jente :) Ta godt vare på henne. Syns det er fint at mennesker behandler dyra sine så godt. Og alle dyr setter pris på kjærlighet og omsorg :)

• Liker 5
Gjest Dårris
Skrevet

Er du sjalu på katten eller? Dama di behandler katten akkurat sånn som den fortjener å behandles og skal behandles. Katter er fantastiske dyr og fortjener bare det beste!

• Liker 4
Skrevet

Synes overskriften er litt misvisende. Hun behandler kattene som katter som hun er veldig glad i. Ikke noe galt med det.

• Liker 3
Skrevet

Samboeren min hadde katt før vi flyttet sammen. Denne adopterte henne når hun jobber som frivillig på et slikt kattehjem, og katten ble funnet som kun noen dager gammel etter mora var blitt påkjørt -altså har hun vært "mamma" for denne katten hele livet dens, da hun tok katten hjem da den kun var 2 uker. (Med tett oppfølging, selvfølgelig) dama var bare 18 år når hun adopterte den.

Nå er katten snart 3 år og vi har sett den forandre seg fra en sky og rar katt, til en mer levende og normal pus som er utrolig sosial og god. Jeg vet ikke om dette er er problem, men føler det blir litt mye katt her. Katten sover ved siden av henne på puta, den følger henne til butikken om hun skal dit, og mjauer myee om hun ikke er hjemme. Jeg er også god med katten og den er ofte på fanget mitt, men når hun kommer hjem så bokstavlig talt hopper den i armene på henne og er med overalt. Den ligger over skulderen hennes mens hun lager mat, og klorer febrisk på døra om hun lukker den og er på et annet rom.

Dette høres kanskje veldig sprøtt ut, men dama og katta har et veldig nært forhold... Katten er både inne og ute, blir børstet hver dag og sjekket for flått, har god oppfølging med veterinær (vaksiner etc) og får god mat fra dyrebutikken... Men jeg vet ikke om dette er noe å reagere på? Syntes dere det virkelig litt mye?

Anonymous poster hash: 70386...e16

Katter er sånn.

Null stress.

De er rojale dyr som bestemmer hvordan de vil ha det og hvem de legger sin elsk på.

Enkelte katter mjauer og klager så snart de ikke får det nøyaktig sånn de vil og krever masse oppmerksomhet, mat, snacks, å få sove i den mest behagelige senga olign.

Andre katter gir mer F i folk og bedriver tiden med å sove, pusse pelsen og patruljere nabolaget. De tar ikke fem øre for å sove på en stabel med bildekk, i stedet for å gå inn.

Det viktige for dem er at de har mat og vann, så bryr de seg lite om kosing.

Jeg hadde neppe lit en katte på skuldrene mens man lagde mat, så du kan jo ta en prat med henne om sånne litt mere sære ting.

Men jeg tviler på at du får den katten ut igjen av senga om nettene...

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe veldig galt med samfunnet når noen oppretter en tråd på et diskusjonsforum for å spørre om det er "noe å reagere på" at noen tar seg av kjæledyret sitt på en ansvarsfull og kjærlig måte. Tenke seg til, katten får veterinæroppfølging og kvalitetsmat, det er jo virkelig sprø greier! Og den blir børstet og kost med, kjæresten din kan ikke være helt normal! Vet du TS, jeg håper at du bare er veldig uvant med ansvarlig dyrehold, og at du ikke i fullt alvor mener at katter ikke har rett på alminnelig god omsorg. 

Anonymous poster hash: 3c69e...3c2
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette her er det jo kattemora selv som har skrevet, det kommer veldig tydelig frem i teksten.

Uansett så synes jeg det høres tipp topp og helt normalt ut. Her ligger hunden ved siden av meg i sofaen og snorker og jeg synes det er trist å tenke på folk som eier sosiale dyr som de ikke lar være en del av familien.

Fortsatt med det du gjør og hvis typen din har noe i mot det får han ta seg ei bolle.

Anonymous poster hash: 49e9e...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...