Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Gjøvik + omegn

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har noe positivt eller negativt å fortelle derfra?

Vi skal kanskje flytte dit, men jeg er litt :-? ved tanken.

Hvordan er skolene? Er det lett eller vanskelig å få barnehageplass?

Er det plasser man bør "unngå" å bosette seg i området?

Hvordan er folk? Har bodd i Indre Østfold tidligere, innbiller meg at det noe av samme "bygdementaliteten".

Det er vel i alle fall masse fint turterreng i området, tenker, jeg, så det er jo en trøst...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hold deg unna, det kryr av muslimer der! Selv Alf Prøysen har påpekt dette, i sangen "Allah har en sushibar på Gjøvik"

Gjest Anonymous
Skrevet

Veeeeldig morsomt.

Noen som har noe fornuftig å komme med?

Skrevet

Hehe, morsomt Trøffelhelten.

Jeg har bodd på Gjøvik i 5 år nå, og har iallefall ikke fått noen negative historier å fortelle om stedet :)

Har inntrykk av at det er bra med barnehageplasser her og at de fleste skolene er bra (om enn nedleggelsestruet), men har aldri interessert meg for sånt da jeg ikke skal ha barn selv.

Om du skal jobbe på enten Gjøvik eller Raufoss, husk å plassere deg på "riktig" side av bommen, det kommer opp en veibom mellom Gjøvik og Raufoss om relativt kort tid og ingen liker vel å kjøre gjennom bomringer flere ganger om dagen.. Ellers er vel alle deler av Gjøvik bra, bor selv midt i sentrum og liker det :)

"Bygdementalitet" har jeg sett lite til, Gjøvik er hovedsaklig pensjonist- og studentby, med mer enn 2000 studenter fra hele landet (og noen andre land). (men du finner selvfølgelig folk som tror at Toten er verdens navle også her.. :roll: )

Masse fint turterreng ja, stort og fint kjøpesenter, bra kino, masse koselige områder også i sentrum (Pan-parken, Gjøvik Gård, Skibladnerbrygga, Fastland (digert utendørs badeområde) etc)...

Selvfølgelig er det mye mer spennende med større byer, men om det du er ute etter er en "typisk norsk"-by med landlige omgivelser og flotte oppvekstvilkår for barn, da er iallefall Gjøvik midt i blinken :)

Gjest Dolphina
Skrevet

Synes Gjøvik er bra jeg.

Passe stor by.

Har egen studentbarnehage. Bra skoler.

Her er en link:

http://www.turistinnlandet.no/

Dessuten har vi jo Mjøsa!

Klart vi er stolte av å være fra Toten, bra bygd!:) Hehe...

Bra med idrettsanlegg og fredlig by!

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for gode svar, tar gjerne imot flere!

Beklager også til Trøffelhelten at jeg var så kvass, men jeg har sett hvordan tråder kan utarte i bare tull og fjas, så jeg følte at det måtte til :fy:

Skrevet

Min svoger og svigerinne flyttet til Gjøvik for noen år siden, uten å kjenne særlig mange der eller i området rundt. De trives veldig godt, har fått to små gutter som går i barnehage og de har fått mange venner rundt om i nærområdet.

Tror absolutt Gjøvik er ett bra sted å bo jeg, men nå havnet altså vi i Indre Østfold og trives der også...

Gjest LoisLane
Skrevet

Har ikke noe veldig godt inntrykk av Gjøvik, liker bedre Lillehammer, men der er det vel dyrt. Men det er sikkert mange koselige folk der, om du blir kjent med dem. Veldig koselig å se Mjøsa, da, og CC Mart'n er et bra senter - om sånt er viktig.

Hvordan det er med barnehageplasser aner jeg ikke.

Skrevet

Hm flere fra Gjøvik her ja.... Kommer til å skuuule skikkelig fremover :tunge1:

Jeg bor også midt i sentrum. Trives veldig godt her jeg! Har vokst opp et par mil unna, men syntes det paste bedre å flytte til byen da skole, jobb og trening alt foregikk her. Nå jobber jeg og har ikke noe hastverk med å komme meg vekk egentlig. Man vet aldri hva fremtiden bringer...

Gjest Fra Toten je ......
Skrevet
"Bygdementalitet" har jeg sett lite til' date=' Gjøvik er hovedsaklig pensjonist- og studentby, med mer enn 2000 studenter fra hele landet (og noen andre land). [/quote']

Nåja - visst har vi både studenter og pensjonister her - men å si at byen preges av disse - er vel å overdrive!!!!

Er masse studietilbud her ja - noe som fører med seg jobber.

Gjøvik er ingen stor by - du kan bosette deg rett utenfor bykjernen - og føle at du bor på landet, men allikevel sentralt.

Mange boliger å velge mellom - både rekkehus og eneboliger. Bra koll.kommunikasjon.

Flotte turterreng - stort kjøpesenter - kort vei til Oslo

(ca 90-100 min).

Nå blir det noen ledige leiligheter i "mitt" borettslag med det første.............. Kanskje blir vi naboer :wink:

Skrevet
kort vei til Oslo

(ca 90-100 min).

Er ikke det litt for lite? Toget tar ihvertfall to timer, og det tar ca en time med bil fra Gran (hvor jeg kommer fra) til Oslo og fra Gran til Gjøvik

Skrevet

Flotte turterreng - stort kjøpesenter - kort vei til Oslo

(ca 90-100 min).

Wow, da kjører du fort.. Selv om vi bryter alle fartsgrenser klarer vi aldri å komme oss fra Gjøvik til Oslo sentrum på under 2 timer.

Skrevet
kort vei til Oslo  

(ca 90-100 min).  

Jeg bruker også så lang tid. Men nå bor også jeg på Toten og ikke Gjøvik. Er 15 min ekstra det.

Er opprinnelig fra Vestfold og havnet her for 2 år siden pga kjærligheten. Det har tatt tid å komme inn i miljøet, men nå føler jeg virkelig at jeg har slått rot her. Datteren min trives på skolen også. Bra barnehage dekning er det her også. Verd å tenke på om man trenger det.

Skrevet

Brukte under 2 timer i går til Oslo sentrum fra Gjøvik, med 2 stopp!

Gjest Trulselinemor
Skrevet
Synes Gjøvik er bra jeg.

Passe stor by.

Har egen studentbarnehage. Bra skoler.

Her er en link:

http://www.turistinnlandet.no/

Dessuten har vi jo Mjøsa!

Klart vi er stolte av å være fra Toten, bra bygd!:) Hehe...

Bra med idrettsanlegg og fredlig by!

Jeg er fullstendig enig med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...