Gå til innhold

Katt som drar med dyr inn KONSTANT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har verdens flotteste pusejente, og i tidlig vår så flyttet vi fra Oslo og ut på landet på Sørlandet. Her har hun fri tilgang til å komme og gå som hun vil, og har kjempefine omgivelser. Men hun har vist seg å være en skikkelig jaktkatt, og så og si hver eneste dag ligger det en død mus, stor ( og da snakker vi stor!) edderkopp, eller en fugl inne i leiligheten... Vi bor i underetasjen på et hus, og katten får gå inn og ut som hun vil når vi er på jobb, så å holde hun inne er helt uaktuelt!

I dette sekundet får jeg ikke sove fordi hun dro med seg en levende mus inn, og driver å jager på den. Av erfaring vet jeg at det er best å la henne ordne opp i det selv, og jeg heller tar den når den er død, for ellers får jeg ikke tak i den og setter hele huset på hode nå midt på natten. Vi har unge her, så den musen må tas ut i natt, da hun er såpass liten at hun ikke ser helt forskjell på død mus og kosedyr :P

Har noen noe gode råd her? Kan ikke begynne å løpe etter den musen mens den enda lever, tar den med en gang pus er ferdig, for har blandet meg inn før og vekket alle fordi jeg løper rundt for at ikke musen skal gjemme seg i veggene... Men det er slitsomt, og ikke minst ekkelt, og ikke greit da det er unge her. Skjønner at hun har instinkter, men kunne hun ikke bare ha lagt de utenfor - eller i det minste tatt dem inn døde :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde holdt henne ute, ikke latt henne gå inn som hun vil med det hun har fanget....

Skrevet

Hei. Vi har samme "problemet". Vi har foreløpig løst det sånn at han bare har tilgang til en liten del av leiligheten og satt mat/vann/toalett der. I starten var han ganske frustrert over ordningen (mjauet høyt og skrapte på døren), men det har gått seg til. Hos oss virker det som jaktingen er i perioder. Han har katteluke og går ut/inn som han vil. 

Skrevet

bruke halsbånd med bjelle? at katten har bjelle gjør jo at mange dyr vil komme seg unna pga de hører katten og derav mindre av at katten drar inn dyr. Forsåvidt viktig å ha halsbånd med lås som åpner seg om katten setter seg fast osv.

Skrevet

Men ja beste løsningen er vel isåfall å holde dører lukket osv og åpne selv når hun vil inn.

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det samme og problemet løste seg da jeg tok fra puse jenta vår den levende fangsten og slapp den ut trygt sted, da ville hun ikke vise meg mer. Ble kjempesur osv.

Anonymous poster hash: e67d0...463

AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at noen har samvittighet til å ligge å høre et dyr bli pint ihjel når man enkelt kan stå opp og slippe den løs, men det er kanskje for "ekkelt"?

Anonymous poster hash: 919df...53c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...