Gå til innhold

Potetbåter i ovn

Gjest Pjusk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes 1 time høres altfor mye ut. Jeg pleier å steke dem på 225 grader i 30-40 minutter, da er de sprø utenpå og myke inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm.... Gleder meg!

Spist slik på jobben i dag med laks og urtedressing. Potetbåtene var krydret med masse paprika, salt og pepper - og det var bare såååå godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg skreller dem ikke. Synes skallet smaker godt og holder dem sammen i bunnen.

Ellers hiver jeg dem bare i ovnen på 250grader og stikker i dem når de ser ferdige ut.

Som regel rekker jeg å lage resten av middagen mens de koser seg i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har prøvd uten olje?

I kokeboken min står det at det går fint uten olje også, man må bare legge dem på ett bakepapir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd uten olje?

I kokeboken min står det at det går fint uten olje også, man må bare legge dem på ett bakepapir...

Det går helt fint uten olje. det eneste som blir vanskelig er at krydderen ikke henger så godt på, men det er bare å pensle dem med litt vann før du krydrer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosmarin har jeg ikke' date=' men det vil nok bli godt med andre typer krydder også. Hva bruker dere andre???[/quote']

Det jeg har for hånden.. gjerne grillkrydder - hvitløk - paprika - havsalt etc.

Og jeg bruker like gjerne litt av marinaden jeg bruker til kjøtt - eller barbeque saus el. - og legger potetbåtene i en liten stund før steking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker litt forskjellig, men det som går igjen hver gang er hvitløk, chilipulver/tørket chili og paprikapulver. Oregano, rosmarin, løkpulver +++ er også veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg rett og slett skal kjøpe rosmarin' date=' det er en ledig plass i krydderhylla vår...[/quote']

Eller kjøpe en liten potteplante-rosmarin! De dufter himmelsk - og masse! I tillegg til å smake godt i maten, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg velger alltid krydder etter hvilken mat potetene skal være til.

F.eks.

Helt nøytralt: Salt og pepper

Grillmat/kylling: Grillkryddder

Fisk: Timian salt, pepper, sitron

Lam: Provancekrydder, salt og pepper

osv.

Det er det som er så fint med poteter, de passer til alt med bare små variasjoner i krydderet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...