Gjest Pjusk Skrevet 6. september 2004 #1 Del Skrevet 6. september 2004 Vel, jeg vet potetene må vaskes/skrelles og legges i langpanne med olje og krydder. Men hvor mange grader og hvor lenge?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 6. september 2004 #2 Del Skrevet 6. september 2004 225 grader, ca 1 time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 6. september 2004 #3 Del Skrevet 6. september 2004 Det kommer helt ann på hvor tykke du har dem. 225 grader til de er godt gylne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. september 2004 #4 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg synes 1 time høres altfor mye ut. Jeg pleier å steke dem på 225 grader i 30-40 minutter, da er de sprø utenpå og myke inni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 6. september 2004 #5 Del Skrevet 6. september 2004 Mmmmm.... Gleder meg! Spist slik på jobben i dag med laks og urtedressing. Potetbåtene var krydret med masse paprika, salt og pepper - og det var bare såååå godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 6. september 2004 #6 Del Skrevet 6. september 2004 Hmm, jeg skreller dem ikke. Synes skallet smaker godt og holder dem sammen i bunnen. Ellers hiver jeg dem bare i ovnen på 250grader og stikker i dem når de ser ferdige ut. Som regel rekker jeg å lage resten av middagen mens de koser seg i ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morild Skrevet 6. september 2004 #7 Del Skrevet 6. september 2004 Legg dem i en marinade med olje, hakket løk, evt. hvitløk, salt og pepper noen timer før du putter dem i ovnen. nam, nam... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 6. september 2004 #8 Del Skrevet 6. september 2004 Noen som har prøvd uten olje? I kokeboken min står det at det går fint uten olje også, man må bare legge dem på ett bakepapir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 6. september 2004 #9 Del Skrevet 6. september 2004 Noen som har prøvd uten olje? I kokeboken min står det at det går fint uten olje også, man må bare legge dem på ett bakepapir... Det går helt fint uten olje. det eneste som blir vanskelig er at krydderen ikke henger så godt på, men det er bare å pensle dem med litt vann før du krydrer dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2004 #10 Del Skrevet 6. september 2004 Åh, potetbåter! nam nam! Kjempegodt med 4-5 skivede hvitløksbåter, frisk rosmaring og rikelig med havsalt. yum yum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 6. september 2004 #11 Del Skrevet 6. september 2004 Rosmarin har jeg ikke, men det vil nok bli godt med andre typer krydder også. Hva bruker dere andre??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 6. september 2004 #12 Del Skrevet 6. september 2004 Rosmarin har jeg ikke' date=' men det vil nok bli godt med andre typer krydder også. Hva bruker dere andre???[/quote'] Det jeg har for hånden.. gjerne grillkrydder - hvitløk - paprika - havsalt etc. Og jeg bruker like gjerne litt av marinaden jeg bruker til kjøtt - eller barbeque saus el. - og legger potetbåtene i en liten stund før steking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. september 2004 #13 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg bruker litt forskjellig, men det som går igjen hver gang er hvitløk, chilipulver/tørket chili og paprikapulver. Oregano, rosmarin, løkpulver +++ er også veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 6. september 2004 #14 Del Skrevet 6. september 2004 Kanskje jeg rett og slett skal kjøpe rosmarin, det er en ledig plass i krydderhylla vår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2004 #15 Del Skrevet 6. september 2004 Kanskje jeg rett og slett skal kjøpe rosmarin' date=' det er en ledig plass i krydderhylla vår...[/quote'] Eller kjøpe en liten potteplante-rosmarin! De dufter himmelsk - og masse! I tillegg til å smake godt i maten, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 6. september 2004 #16 Del Skrevet 6. september 2004 Ah... Enda lurere Jeg har alltid basilikum og oregano på benken, kanskje på tide å utvide benke-beddet med enda en vekst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 7. september 2004 #17 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg velger alltid krydder etter hvilken mat potetene skal være til. F.eks. Helt nøytralt: Salt og pepper Grillmat/kylling: Grillkryddder Fisk: Timian salt, pepper, sitron Lam: Provancekrydder, salt og pepper osv. Det er det som er så fint med poteter, de passer til alt med bare små variasjoner i krydderet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå