AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #42 Skrevet 4. juli 2015 Det er slike innlegg fra en standard 19-åring som gjør at jeg blir helt satt ut når mannfolk som nærmer seg 30 år blir sammen med dem. VELDIG tydelig her at jenter på 19 år fremdeles er umodne, forventer spesialbehandling i hjemmet og har null planleggingsevne for fremtiden. Hva i huleste skal en godt voksen mann med dette? Ikke rart at de aller fleste har store fordommer mot slike alderforskjeller. Anonymous poster hash: 8e72b...604 Det er tydelig at du har en manglende refleksjonsevne. Tror du at alle 19-åringer er slik som TS? Basert på ett innlegg mener du det er "VELDIG tydelig her at jenter på 19 år fremdeles er umodne, forventer spesialbehandling i hjemmet og har null planleggingsevne for fremtiden"? Dette er jo temmelig logisk... Hvorfor mener du at dette er en standard 19-åring? Jeg fatter ikke hvorfor du i det hele tatt vinkler denne tråden over til å handle om dette. Du virker bitter. Anonymous poster hash: 93740...61f 4
waco Skrevet 4. juli 2015 #43 Skrevet 4. juli 2015 Det er slike innlegg fra en standard 19-åring som gjør at jeg blir helt satt ut når mannfolk som nærmer seg 30 år blir sammen med dem. VELDIG tydelig her at jenter på 19 år fremdeles er umodne, forventer spesialbehandling i hjemmet og har null planleggingsevne for fremtiden. Hva i huleste skal en godt voksen mann med dette? Ikke rart at de aller fleste har store fordommer mot slike alderforskjeller.Anonymous poster hash: 8e72b...604 Hvor kom dette her fra? 1
Jolene Skrevet 4. juli 2015 #44 Skrevet 4. juli 2015 Dette har du faktisk ingenting med å skrive. Du har ingen innsikt i situasjonen til TS eller hvorvidt hun bidrar i hjemmet eller ikke. Dette er heller ikke relevant til tråden. Jeg synes du skal holde deg for god til å skrive dette og komme med kommentarer som "å snylte på foreldre med å ikke bidra med noe annet enn latskap har jeg ingenting til overs for". Og du snakker om å være saklig? Det er så typisk at så mange kaster seg over TS som et eller annet byttedyr fordi hun 1. bor hos foreldrene og 2. er over myndighetsalder. TS har selv skrevet at noe skjedde for en liten stund tilbake noe som gjør at hun ikke har inntekt nå. Hun har også brukt litt lenger tid på skolegang. At du flyttet ut som 18-åring og bor nå med samboer har ingenting med tråden å gjøre. Og forresten... Tror du at TS går på toalettet når hun ikke må? Det er åpenbart at man går på toalettet kun når man må, og det er ikke slik at hun må holde seg fordi hun er redd for å lage lyder. Det må da være lov til å gå på toalettet når man ønsker, enten om det er på dag- eller nattestid. Det er faktisk svært mange som går på toalettet i løpet av natten, selv om de bruker natten på å sove. Å sette opp forbud om dobesøk i løpet av natten er helt hinsides, og det synes jeg ikke er OK av foreldrene uansett om det er deres hus eller ei. Anonymous poster hash: 93740...61f Jo, jeg skrev nettopp det. Det har med situasjonen å gjøre, fordi det er stor forskjell på å bo hjemme og faktisk bidra, kontra å bo hjemme og ikke bidra. Foreldre synes som regel ikke noe om å ha hjemmeboende barn som ikke gjør noen ting for fellesskapet annet enn å lage bråk. Noe TS' foreldre tydeligvis synes hun gjør. Å bo hjemme uten å bidra på noen måte er faktisk å snylte på sine foreldre, det kan også være en årsak til at de ikke tolererer at hun bråker. Jeg nevnte meg selv fordi jeg anså det som relevant for tråden. Hvorfor? Fordi det er altfor mange unge som ikke bidrar på noen måte, verken hjemme eller ellers. Dette kan igjen skape irritasjon for de man bor sammen med. Å bare bo med noen uten å løfte en finger hjemme er ikke et sunt boforhold. Jeg har heller ikke skrevet noe om forbud for å gå på toalettet, men det sier seg selv at en går oftere på do som våken, enn som sovende. Nettopp fordi man da gjerne inntar mer væske, som igjen gjør at man går på toalettet hyppigere. Nettopp derfor stiller jeg spørsmål ved om hun bidrar hjemme og når hun står opp. Fordi det kan være en av årsakene til at foreldrene lar seg irritere av unødvendig støy på nattestid. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #45 Skrevet 4. juli 2015 Jo, jeg skrev nettopp det. Det har med situasjonen å gjøre, fordi det er stor forskjell på å bo hjemme og faktisk bidra, kontra å bo hjemme og ikke bidra. Foreldre synes som regel ikke noe om å ha hjemmeboende barn som ikke gjør noen ting for fellesskapet annet enn å lage bråk. Noe TS' foreldre tydeligvis synes hun gjør. Å bo hjemme uten å bidra på noen måte er faktisk å snylte på sine foreldre, det kan også være en årsak til at de ikke tolererer at hun bråker. Jeg nevnte meg selv fordi jeg anså det som relevant for tråden. Hvorfor? Fordi det er altfor mange unge som ikke bidrar på noen måte, verken hjemme eller ellers. Dette kan igjen skape irritasjon for de man bor sammen med. Å bare bo med noen uten å løfte en finger hjemme er ikke et sunt boforhold. Jeg har heller ikke skrevet noe om forbud for å gå på toalettet, men det sier seg selv at en går oftere på do som våken, enn som sovende. Nettopp fordi man da gjerne inntar mer væske, som igjen gjør at man går på toalettet hyppigere. Nettopp derfor stiller jeg spørsmål ved om hun bidrar hjemme og når hun står opp. Fordi det kan være en av årsakene til at foreldrene lar seg irritere av unødvendig støy på nattestid. Nei, det har faktisk ikke noe med tråden å gjøre. TS må sitte her og drive å forsvare alt det hun gjør hjemme, fremtidsplaner og hennes snylting av foreldrene på grunn av at hun skriver et innlegg her på KG om at foreldrene kritiserer henne for støy på nattestid (les: gå (for å hente seg drikke for eksempel), se på TV med moderat lydnivå, gå på toalettet). Det er heller ikke riktig å anta at hun snylter på foreldrene sine og ikke bidrar hjemme, noe som andre her i tråden har gjort. Dette skaper en ekstremt uhyggelig stemning i tråden. Når det gjelder forbud for å gå på toalettet på nattestid siktet jeg til foreldrene. "Å sette opp forbud om dobesøk i løpet av natten er helt hinsides, og det synes jeg ikke er OK av foreldrene uansett om det er deres hus eller ei. " Anonymous poster hash: 93740...61f 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. juli 2015 #46 Skrevet 4. juli 2015 Det finnes sånne trådløse hodetelefoner som sikkert kan kobles til tven. Da slipper du å vekke dem om natta 1
Jolene Skrevet 4. juli 2015 #47 Skrevet 4. juli 2015 Nei, det har faktisk ikke noe med tråden å gjøre. TS må sitte her og drive å forsvare alt det hun gjør hjemme, fremtidsplaner og hennes snylting av foreldrene på grunn av at hun skriver et innlegg her på KG om at foreldrene kritiserer henne for støy på nattestid (les: gå (for å hente seg drikke for eksempel), se på TV med moderat lydnivå, gå på toalettet). Det er heller ikke riktig å anta at hun snylter på foreldrene sine og ikke bidrar hjemme, noe som andre her i tråden har gjort. Dette skaper en ekstremt uhyggelig stemning i tråden. Når det gjelder forbud for å gå på toalettet på nattestid siktet jeg til foreldrene. "Å sette opp forbud om dobesøk i løpet av natten er helt hinsides, og det synes jeg ikke er OK av foreldrene uansett om det er deres hus eller ei. " Anonymous poster hash: 93740...61f Kjære ab, du har ingen rett til å fortelle meg hva jeg kan mene og ikke mene Når TS ikke virker som om hun kan forstå at det er plagsomt med støy på natten, da får TS tåle de svarene som eventuelt kommer. Det er ikke vanskelig å: Kjøpe hodetelefoner som kan kobles til TVn Kjøpe en ledning for å forlenge ledningen mellom TV og hodetelefon Ta med seg drikke/mat inn på rommet før foreldrene legger seg. Ikke fly rundt i huset. SNAKKE med foreldrene angående situasjonen slik at alle kan uttrykke seg fritt. Det kalles å ta hensyn, hvilket de aller fleste voksne mennesker er nødt til å utvise. TS bor i foreldrenes hus, ergo må hun tilpasse seg de reglene som gjelder, eller så kan hun bare flytte ut. Min grunn til å trekke frem det å snylte på foreldrene, er så enkelt som at dette kan være en kilde til irritasjon. Dersom man bare går hjemme uten å løfte en finger, skjønner jeg enhver som hadde blitt irritert på det. Det er heller ikke alltid man tenker over at det man gjør kan være til irritasjon for andre. 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #48 Skrevet 4. juli 2015 Dine foreldres hus - Deres regler. Så enkelt er det faktisk. Jeg hadde i alle fall aldri funnet meg i at en arbeidsledig 19-åring skulle holdt meg våken hele natta. Skru ned lyden på tv'en etter at de har lagt seg i sitt eget hus. Det er normal folkeskikk. Anonymous poster hash: 47dd7...02e 3
Gjest Vena Cava Skrevet 4. juli 2015 #49 Skrevet 4. juli 2015 Foreldrene mine kan iblant være litt ivrige på å komme med kjeftbruk og overdramatisere ting. Nå som jeg f. eks har ferie, bruker jeg å være oppe litt lenger enn vanlig. Benytter på en måte anledningen til det. Jeg blir da litt irritert på dem for at de da skal komme å mase, og eventuelt lage en stor scene. Er tross alt over myndighetsalder (19 år), og føler egentlig at jeg også har rett til litt privatliv. De klager over at jeg er så bråkete etc., men det er ikke slik at jeg har holder på å rive ned huset pga. ekstremt høyt støynivå. Man må kunne ha på lyden på et slik nivå at man hører hva som f. eks blir sagt på tv. Eller bevege seg vanlig i huset, hvis man må på do eller skal hente seg litt drikke. Vil ikke se på det som unormalt eller spesielt hensynsløst. Prøver bare å slappe av litt, men det blir som sagt slitsomt når de ikke gjør annet enn å klage. De tåler heller ikke å høre mitt syn av saken, da kommer de bare med masse usakligheter og "jeg har bestandig rett"-mentalitet. Hvis jeg påpeker åpenbare uvaner ved dem, skjer også det samme. Er så lei at det bestandig skal bli et rabalder ut av ting, og at de selv tydeligvis ikke tåler noe. Mens jeg må finne meg i alt mulig. Liker ikke å diskutere så mye på en slik måte, men jeg gidder heller ikke ta imot så mye kjeft og klaging fra dem. Hva skal jeg gjøre?Anonymous poster hash: 4223d...314 Så lenge du lever i dine foreldres hus er det vel deres regler du bør følge? Hvis ikke er det jo ingenting i veien for at du kan skaffe deg en jobb og flytte for deg selv. Du er 19 år og voksen. På høy tid å klippe navlestrengen
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #50 Skrevet 4. juli 2015 Så lenge du lever i dine foreldres hus er det vel deres regler du bør følge? Hvis ikke er det jo ingenting i veien for at du kan skaffe deg en jobb og flytte for deg selv. Du er 19 år og voksen. På høy tid å klippe navlestrengen Du "hakkepeiling" du. Det er ikke alltid like enkelt å bare flytte. Det kan være hun går på videregående enda. Det kan være hun sliter med noe, eller er syk. Det finnes mange forskjellige grunner til at voksne barn bor hjemme. Anonymous poster hash: fc4d8...eb3 1
wintergirl Skrevet 4. juli 2015 #51 Skrevet 4. juli 2015 Du "hakkepeiling" du. Det er ikke alltid like enkelt å bare flytte. Det kan være hun går på videregående enda. Det kan være hun sliter med noe, eller er syk. Det finnes mange forskjellige grunner til at voksne barn bor hjemme.Anonymous poster hash: fc4d8...eb3 Sant det! 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #52 Skrevet 4. juli 2015 Kjøp deg hodetelefoner og slutt å vandre rundt i huset etter foreldrene dine har lagt deg. Anonymous poster hash: 98460...416 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #53 Skrevet 4. juli 2015 Hva faen er greia med denne fly-rundt-i-huset greia folk babler så hysterisk om? Anonymous poster hash: 4223d...314
Leini Skrevet 4. juli 2015 #54 Skrevet 4. juli 2015 Hva med å se på nettflix via data etter at de legger seg? Bruk hodetelefoner, så er det ikke noen sjenanse ved det. Kanskje kan du ha litt drikke på rommet ditt i en kjølebag, så er det enda en ting du ikke plager dem med. Husk, selv om DU har ferie, så er det ikke dermed sagt at de har det. Eller at de faktisk liker å legge seg tidlig. Faktum er at det er deres hus, og de har rett til å ønske nattero. Men som tenåringsmor selv: Ikke gå inn for å krangle. Prøv å være saklig og bli enige om tider. At det er greit å se på tv til 10-11 om kvelden, og så kan du heller prøve å se på data eller noe etter det. Jeg sliter med å sove selv, og jeg får ikke sove om jeg hører mye lyder.. så jeg må innrømme at jeg skjønner foreldrene dine, samtidig at jeg skjønner at du ikke er et barn mer og vil være oppe lengre når du kan. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #55 Skrevet 4. juli 2015 Du "hakkepeiling" du. Det er ikke alltid like enkelt å bare flytte. Det kan være hun går på videregående enda. Det kan være hun sliter med noe, eller er syk. Det finnes mange forskjellige grunner til at voksne barn bor hjemme. Anonymous poster hash: fc4d8...eb3 Men det er ikke til å komme bort i fra at så lenge hun bor hjemme må hun følge foreldrenes husregler. Anonymous poster hash: 573fe...935
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #56 Skrevet 4. juli 2015 Når du skal opp tidlig selv, og hører at noen går rundt å lusker i stua og på kjøkkenet ditt og brummende stemmer og slitsomme lyder fra rommet ved siden så skjønner jeg godt at de vil at du skal ta hensyn til at de må sove. Det er du som bor hos de og må ta hensyn til dem, bruk høretelefoner. Seriøst - møt folk litt på midtveien og ikke krev rød løper og alt skal dreie seg om DIN verden (NÅ vil du se på TV, NÅ har du ferie og vil være lenge oppe). Anonymous poster hash: 173eb...96c 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #57 Skrevet 4. juli 2015 Hva er planene dine fremover da? Hva skal du starte med til høsten og har du sommerjobb i mellomtiden? Eller forventer du å slenge hjemme og snylte på ubestemt tid, da hadde jeg vært eksyremt frustrert som din forelder.Anonymous poster hash: 70aa4...aec Hva vet du om min situasjon? Det er en grunn til at jeg ikke kan jobbe og gå på skole. Foreldrene mine forstår min situasjon og støtter meg. Selvfølgelig hjelper jeg til hjemme, men når jeg ikke har jobb og fast inntekt kommer jeg meg ingen steder. Anonymous poster hash: f50cf...ef7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #58 Skrevet 4. juli 2015 Du "hakkepeiling" du. Det er ikke alltid like enkelt å bare flytte. Det kan være hun går på videregående enda. Det kan være hun sliter med noe, eller er syk. Det finnes mange forskjellige grunner til at voksne barn bor hjemme.Anonymous poster hash: fc4d8...eb3 Men da bør i det minste TS være takknemlig nok for at foreldrene stiller opp for henne og følge deres regler da, inntil hun er istand til å klare seg selv. Punktum. Anonymous poster hash: ace39...41f 5
Gjest Vena Cava Skrevet 4. juli 2015 #59 Skrevet 4. juli 2015 Men da bør i det minste TS være takknemlig nok for at foreldrene stiller opp for henne og følge deres regler da, inntil hun er istand til å klare seg selv. Punktum. Anonymous poster hash: ace39...41f Kom borti anonymknappen, var ikke med vilje. Det var meg.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #60 Skrevet 4. juli 2015 For mange år siden opplevde jeg det samme som deg TS. Måtte flytte hjem til mine foreldre noen måneder i påvente av at leiligheten min skulle blir ferdig. Fikk beskjed om at jeg "gikk for hardt på gulvet" og diverse liknende ting. Endte med at jeg "la meg" samtidig med foreldrene mine og i stedet leste på senga i mange timer før jeg fikk sove. Var en lettelse den dagen jeg kunne flytte for meg selv. Forstår ellers ikke at folk er så avhengige av å ha det helt stille om natta. Jeg bor i by og er vant med lyder selv om jeg sover. Det er utrolig sjelden jeg våkner av lyder utenfor, da er det i tilfelle en alarm el som går i nærheten av meg. Mine venner og familie er helt like og vi kan alle sove både med lyder rundt og med lys i rommet. Derfor kan vi fint reise på turer sammen i inn- og utland uten at vi som er våkne må liste oss rundt for ikke å vekke dem som har lagt seg. Flere av mine venner/familie har barn og barna sover med lyder rundt seg fra de er bittesmå. De er ikke avhengige av verken å skru av ringeklokka på ytterdøra eller å liste seg rundt i huset selv om barna har lagt seg. Barna er heller ikke avhengige av at det er helt mørkt for at de skal sove. Det må vel være utrolig slitsomt å våkne av hver minste lille lyd? Hvor bor disse folka siden det normalt er helt stille når de sover? Jeg har hytte langt ute på landet, men selv der er det lyder om natta altså. Anonymous poster hash: 330c9...914
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå