Gå til innhold

Skravlings Mars/April 2016

Kakaoen

Anbefalte innlegg

Gratulerer og velkommen mjauritz! :) Heldigvis er det verdt alt strevet mange må gjennom, men det er virkelig noe dritt mens det står på :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åssn går det med dere? Er dere i fullt arbeid?

Jeg har blitt sykemeldt 30% og det var nok egentlig på tide. Merkes godt i kroppen at dette er fjerde svangerskap, jeg føler meg rett og slett for gammel til å gå gravid :fnise:

Har ikke orket å gjort noen juleforberedelser. Har hengt opp adventstjerna og kjøpt julekaker. Mannen har vasket rundt (selv om det ikke akkurat ser sånn ut lenger :himle: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går rimelig greit her. Jeg er mye trøtt og sliten, har ganske mye kynnere. Jobbet 100% frem til 1. Desember, da søkte vi 50% svangerskapspenger pga mye kynnere og høy stressbelastning på jobb. Veldig godt å få jobbe bare halve dager, føler meg litt mer menneskelig. Må kunne fungere litt hjemme også når vi har et barn fra før.

Juleforberedelser ja, herregud. Har pynta til advent, hadde tenkt å bruke fridagene mine denne uka til å få vasket, men får se hvor grundig jeg orker å være :ler: Går nok for en vanlig husvask, vegger og tak får vente til en annen gang :P Men å få opp julepynten og slikt må vi få til. Har en toåring som er helt besatt av nissen, så jula i år blir morsom ;) Orker ikke bake noe, får litt kaker av mamma, resten finnes på rema 1000! :laugh: Handlinga gjenstår, gruer meg til den hvert eneste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 100% sykemeldt siden september.. :( Fryktelig kjedelig, og tiden snegler seg virkelig avgårde..

Nå går sykemeldingen min ut 03.01 så krysser både mine egne fingre, samboeren sine fingre og babyen i magen sine fingre på at jeg er fit for fight da! Det gjør i hvert fall at dagene går litt fortere, og man kommer seg litt mer ut av huset.

Ellers savner jeg magen :( Jeg har virkelig ikke mage i det hele tatt, og ser på andre som er like langt at de har en tydelig babybump. Kunne ønske jeg også hadde det. Siden det er første svangerskapet så føles alt jo veldig skummelt og kanskje litt uvirkelig, så hadde vært godt å ha en kosemage å prate til :fnise:

Og lurer på en ting. Jeg har ikke kjent noe til kynnere! Ikke i nærheten en gang! Aner ikke hvordan det skal føles ut, men har hørt at det er svært vanlig å kjenne fra sånn uke 15 ish? Er det normalt å ikke kjenne noe til dette? (Hysterisk, haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær glad du slipper kynnere Mjauritz :) Jeg hadde omtrent ikke kynnere i første svangerskap, men det har blitt mer og mer for hver gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er bare en plage :fnise: Det er sammentrekninger, livmora som "øver" til fødsel. Magen blir hard og tung, går som regel over om jeg får slappet av, men når det ikke går over er det ubehagelig. Til tider også vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet 80 % frem til ny, med en 20 % sykmelding som har vært fordelt utover morgenene fordi jeg spyr som en gal hvis jeg må stå opp klokken seks. Men i slutten av forrige uke gikk jeg over på 100 % sykmelding etter at kynnerne har tatt seg veldig opp (jeg er en av de som har hatt mye kynnere fra tidlig, men nå er de vonde og slitsomme og gjør at jeg ikke får sove). På slutten av jobbingen hadde jeg stort sett kynnere jevnt og trutt gjennom hele døgnet, men det hjelper når jeg kan ta det mer med ro! Likevel er det jo drepende kjedelig å bare være hjemme, så jeg håper jeg kan jobbe redusert fra januar i alle fall .. Vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 60%. Jeg har fortsatt et håp om å komme tilbake 100% igjen, men hverken legen eller fysio er enige i det. Og jeg merker at det er veldig deilig å ha to dager hjemme. Trenger det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen mjauritz! Jeg føler med deg. Hadde selv hyperemesis første svangerskap og kan garantere: Det er verdt det! Hvis ikke hadde jeg ikke vært halvveis med nr. 2 nå... Jeg hadde forresten aldri kynnere med nr. 1 og hun lever i beste velgående. Denne gangen var jeg skikkelig dårlig fram til uke 14-15, da begynte det verste å dabbe av, men sliter fortsatt med konstant hodepine og kvalme (selv om jeg ikke spyr mer enn annenhver uke ca) og sover dårlig. Er utslitt av de første ukene. Jeg jobber foreløpig bare 10% (20% i tid, 10% effektivitet) og vet ikke om jeg får lov til å øke noe særlig før permisjon. Må ta det mest mulig med ro for å prøve å unngå svangerskapsforgiftningen og det høye blodtrykket jeg endte opp med forrige svangerskap. 

Dagene mine går da til søvn, avslapping, litt jobb og julegavehandling på nett. Bilr ingen butikker på meg i år. Svigers, foreldre og butikkene står for julekakene og vi har satt opp sjuarmet stake i 3 vinduer og en stjerne. Bli jul enten en er klar eller ikke ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fortsatt 100%, og det er tungt. Blir nok noe tilrettelegging på nyåret, men da er det jo ikke så lenge igjen å jobbe så. Kunne helst tenkt meg en dag eller to i uka fri, men har dessverre en leder som er svært vanskelig å snakke med om sykemeldinger, og det blir veldig lett dårlig stemning pga. sykdom/plager. Har en stoffskiftesykdom som gjør at formen er litt dårligere enn hos enkelte andre også, men ikke nok til sykemelding tydeligvis! :P Skal til jordmor snart, skal høre med henne hva hun mener. Kjenner jeg ser veldig frem til juleferie iallfall!!! :bolledeig:

Syting og klaging over og ut! 

Babyen i magen er iallfall superaktiv! Det er mye rare, morsomme bevegelser! Veldig artig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bare elske ledere som tror man kan bestemme selv hvilke plager man får som gravid :hjerte: Det er jo aldri opp til leder om man skal være sykemeldt eller ikke, men om man vet at man har en dust til sjef er nok terskelen ganske høy for å skulle sykemelde seg selv om behovet er der :s

Bevegelser er så morsomt og fascinerende :rodmer: Særlig når de begynner å få et mønster, man kan få respons ved å dytte litt på magen osv. Stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere enn meg som sover dårlig? *Gjesp* Jeg kan ligge og vri meg i timesvis på natten, det er helt uvanlig for meg egentlig, men det er alltid noe som holder meg våken ... Kynnere hver gang jeg snur meg, ligamentsmerter, bekkenvondt, en baby som synes natten er den beste tiden å sette i gang sparkeshow på, eller bare at jeg rett og slett ikke.får.sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover dårlig ja. Sovner for så vidt greit, men våkner mange ganger i løpet av natten. Mye verk i rygg og bekken og mye drømmer og mareritt. Sover middagslur hver dag :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig å ikke få sove! Jeg sover heldigvis veldig godt, sett bort i fra at jeg er oppe ca 1 gang om natten for å tisse. Det har jeg aldri brukt før :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover også veldig dårlig :Gjesp: Mange tisseturer også sliter jeg gjerne med å sovne igjen. Vanskelig å finne god stilling også. Savner å sove på ryggen og magen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fortsatt fullt og trives godt med det. I hektiske perioder får jeg bekkenvondt og kynnere, men det roer seg med hvile. Termin har justert seg til 5. april, så går ut i permisjon 15. mars. Håper å være i ok form frem til det, det er jo ikke lenge igjen, men kjenner jo at det gradvis blir tyngre. Har akkurat fått en fin liten kul også - med klær vel å merke. Uten klær ser magen fortsatt bare lubben ut.

Hvordan ligger dere an med innkjøp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God jul! :nisse: Synes også tiden går ganske fort, men har jo litt mer å henge fingrene i nå for tiden da. Måtte tiden etter nyttår gå like fort, men kanskje ikke være like hektisk :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker - DET er en milepæl! God jul til alle dere flottinger! Snart er det nytt år - med alt det spennende det bringer med seg .... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...