Gå til innhold

Ta opp fag som privatist - hvordan går jeg frem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til høsten skal jeg begynne å jobbe som lærling, og i denne toårige perioden tenkte jeg å ta opp fag som privatist for å få den studiekompetansen jeg trenger for å utdanne meg videre.

Jeg er litt usikker på hvilke fag jeg må ta opp og hva slags pensum/bøker jeg skal følge, er det noen jeg kan henvende meg til? Får ikke kontakt med rådgiver/karriereveileder på skolen jeg gikk på nå i ferien dessverre.

Anonymous poster hash: 94ac9...41a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du finner ut hvilke fag og kombinasjoner du trenger for å få studiekompetanse. Melder deg opp til disse fagene. Kjøper bøker, leser. Tar eksamen.

Mulig du heller vil satse på 23/5-regelen, som sier at du kan søke på grunnlag av 5 års arbeid/praksis og ta kun seks fag?

Anonymous poster hash: 08ebe...fa7
Skrevet

Kontakt meg på pm så skal jeg fortelle deg da jeg nettopp har gjort det på samme måte som du skal til meg nå. Har også bøkene, notater osv.

AnonymBruker
Skrevet

Du melder deg opp på privatistweb.no

Hvilke fag du trenger kommer an på hva du har osv. Snakk med veileder over sommeren. Da kan du også høre med skolen hvilke bøker de bruker, kanskje du til og med får låne et par.

Læreplanmål finner du på udir.no. Sørg for at du kan alle læreplanmålene før eksamen. Les hver dag. 

Anonymous poster hash: 3710b...b01
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg er klar over hvordan jeg melder meg opp til eksamen, men er ikke helt 100 % sikker på hvilke fag og pensumbøker jeg skal bruke, så det hadde vært veldig greit om en rådgiver kunne hjulpet meg med dette.

Kontakt meg på pm så skal jeg fortelle deg da jeg nettopp har gjort det på samme måte som du skal til meg nå. Har også bøkene, notater osv.

Har sendt PM.

Anonymous poster hash: 94ac9...41a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...