Gå til innhold

Mine,dine og gravid...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn fra tidligere forhold, det samme har min samboer. Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, vi har overhodet ikke tenkt tanken på prevensjon. Min samboer sa "skjer det så skjer det"

Etter sjokket la seg litt for min del forteller jeg samboer at jeg er gravid. Han fikk nok sjokk selv... Han spør meg hva jeg tenker ifht graviditeten, jeg svarer at jeg er veldig forvirret og ikke vet helt hva jeg tenker samt at jeg trenger tid til å fordøye det hele. Han svarer at en graviditet nå ikke passer av hensyn til de andre barna.

Kjenner jeg ble helt satt ut av argumentet for en eventuell abort, som jeg oppfattet han at ønsker. Kjenner at jeg er lei meg. For at jeg er i denne situasjonen, og hans ønske.

Føler meg alene og kjempe forvirret av det hele. Mulig jeg tar på vei, det får så være...

Anonymous poster hash: cf18b...34d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke brydd seg om prevensjon, så da får han ta konsekvensen også...

Anonymous poster hash: 620db...461
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Her er det jo bare å egotrippe og gå kidden?

Staten kaster jo penger etter deg, og lommeboken hans vil de og hjelpe deg med å ta fullstendig kontroll over, så dette er da ett enkelt valg?

At barnet er uønsket og lett kan fjernes før det i det hele tatt er ett barn bør selvsagt ikke taes med i vurderingen.

Rasjonalitet hører selvsagt ikke hjemme i hodet til en gravid dame, hun er jo verdens sentrum!

Anonymous poster hash: b5da6...1ee

AnonymBruker
Skrevet

Dere tenkte ikke på prevensjon, til tross for at begge har to barn og vet godt hva som skjer hvis man ikke bruker prevensjon? Og etterpå fikk dere sjokk fordi du ble gravid? Jeg synes det er veldig dårlig å ta abort når dere ikke engang har prøvd å hindre graviditeten. Det virket ikke som om mannen din hadde noe problem med det da han sa "skjer det så skjer det"... Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg ville ha gjort i deres situasjon, men hvis jeg ikke hadde ønsket barn hadde jeg i alle fall brukt prevensjon...

Anonymous poster hash: 35439...009
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn fra tidligere forhold, det samme har min samboer. Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, vi har overhodet ikke tenkt tanken på prevensjon. Min samboer sa "skjer det så skjer det"

Etter sjokket la seg litt for min del forteller jeg samboer at jeg er gravid. Han fikk nok sjokk selv... Han spør meg hva jeg tenker ifht graviditeten, jeg svarer at jeg er veldig forvirret og ikke vet helt hva jeg tenker samt at jeg trenger tid til å fordøye det hele. Han svarer at en graviditet nå ikke passer av hensyn til de andre barna.

Kjenner jeg ble helt satt ut av argumentet for en eventuell abort, som jeg oppfattet han at ønsker. Kjenner at jeg er lei meg. For at jeg er i denne situasjonen, og hans ønske.

Føler meg alene og kjempe forvirret av det hele. Mulig jeg tar på vei, det får så være...

Nå har du akkurat funnet ut av det, så da har du sikkert noen uker å bestemme deg på? Kanskje du har noen du kan snakke med? En god venninne, fastlegen?

Jeg syns det er veldig merkelig han reagerer på den måten når han har vært med på å droppe beskyttelse. Er man med på leken får man tåle steken. Dere har to barn hver, så det er jo ikke som at han ikke vet hvordan dette fungerer. Det beste er jo om dere blir enige, men jeg syns i alle fall ikke du skal la deg presse til abort om du ikke føler at det er det du vil. Det tror jeg vil kunne gi deg mye problemer og sorg i ettertid.

Ønsker du dette barnet? Om ja, og du har økonomi, plass og kapasitet til å ta deg av det så er jo å beholde et godt alternativ. Veldig trist om det skulle ødelegge forholdet, men du må ta det valget som er riktig for deg og familien. Her spiller jo også barna dine inn, men jeg regner med du og mannen har vært sammen en god stund siden dere bor sammen allerede, og de begynner å venen seg på situasjonen. Hadde dette vært et helt nytt forhold kan jeg forstå at mannen syns det er tidlig for barna sin del, men da burde han virkelig også ha sørget for prevensjon.

Anonymous poster hash: 8e868...749

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Er det virkelig aktuelt med abort når dåkke med vilje gløymte prevensjon gang på gang? Dåkke har barn, dåkke veit kva som skjer når dåkke har dåkke uten prevensjon.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan det liksom komme som et sjokk når dere ikke bruker prevensjon? 

Anonymous poster hash: 255f4...366
  • Liker 5
Skrevet

Hva feiler dere egentlig??!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden kan to voksne mennesker bli sjokkert over å bli gravide når de ikke bruker prevensjon?

Anonymous poster hash: cdd79...f00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har 4 barn til sammen, men ble likevel sjokkert over at ubeskyttet sex kan føre til graviditet?!??

Hva forventet dere egentlig? Teknisk sett har dere jo forsøkt å få barn, enten dere har innsett det eller ikke.

Jeg vet forøvrig ikke om jeg hadde giddet å fortsette et forhold med en mann som blåser i prevensjon, og så krever abort når graviditeten er et faktum.

Anonymous poster hash: 7b6f9...8df

• Liker 4
Skrevet

Dere har droppet prevensjon og sagt at "skjer det, så skjer det". Jeg syns faktisk dere bør ta konsekvensen. At det ikke passer av hensyn for de andre barna skulle dere tenkt på tidligere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig aktuelt med abort når dåkke med vilje gløymte prevensjon gang på gang? Dåkke har barn, dåkke veit kva som skjer når dåkke har dåkke uten prevensjon.

"Dåkke"...ja visst.

Anonymous poster hash: cdae7...a9a

Gjest Belle âme
Skrevet

"Dåkke"...ja visst.

Anonymous poster hash: cdae7...a9a

Dykk, dykkar, dere, deres, dåkke, dåkkas, osv

Skrevet

Tenkte ikke på prevensjon og begge er i sjokk over at du er gravid....

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange idioter som får unger?

Anonymous poster hash: f152a...da8

Gjest Reza08
Skrevet

Når man velger å ikke bruke prevensjon under samleie, sier det seg selv at det kan medføre en graviditet. Hvis dere ikke ønsket et barn til akkurat nå, burde dere tenkt på dette mens dere hadde sex. Noe som heter p-piller og kondom. Vi lever tross alt i 2015, da er det fullt mulig å kunne gjøre noe i forkant av en slik situasjon.

Dere brydde dere tilsynelatende ikke om disse hjelpemidlene, da kan det umulig komme som noe sjokk at du en gang blir smelt på tjukka. Dere har vært med på gamet før, dere vet konsekvensene. Når man har vært med på leken, må man tåle steken. I denne situasjonen føler jeg ikke at abort er noe alternativ. Å være sitt ansvar bevisst er det noe som heter.

Skrevet

Litt seint å angre seg nå,når dere har øvd uten prevansjon en stund.

Eller var det mer sånn "lightning never strikes twice"- tankegang?

Skrevet (endret)

.

Endret av got2go

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...