AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #1 Skrevet 3. juli 2015 Jeg ble anbefalt denne boken av en fra FpU. Det er en murstein av en bok, men er det verdt innsatsen? Anonymous poster hash: f098e...d0f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #3 Skrevet 3. juli 2015 Stemmer du SV eller Arbeiderpartiet så vil du nok ikke like den. Forfatteren har ikke mye til overs for sosialisme, for å si det mildt. Anonymous poster hash: 66f5d...14c 2
Gjest Zeitgeist Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 Ja og nei, jeg fant den noe langdryg til tider. Foretrakk "The Fountainhead" og "Anthem" av samme forfatter.
debattanten Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 Holder på med den. Jeg vil vel påstå at den er verdt å lese uansett om man er sosialist eller ikke. Folk leser da om fascisme selv om de ikke er fascister selv. Lærerikt og nyttig å forstå andre synspunkter. Sosialismen burde møtes med mer kritikk mener jeg, og slik litteratur som dette belyser bra svakhetene ved nettopp sosialismen.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #6 Skrevet 4. juli 2015 “There are two novels that can change a bookish fourteen-year old’s life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs." Men helt serr, tror den boka er for spesielt interesserte. Den er hverken fugl eller fisk. Den er ikke en god filosofisk bok og den er ikke en god skjønnlitterær(du finner ikke ikke-liberalister som liker boka) bok. Finnes filmversjon av boka, går jo an å sjekke den ut. Fikk elendig kritikk, men ble likt av mange liberalister så at den fikk dårlig kritikk gjenspeiler nok at den bygger på en kjedelig bok og ikke at filmadapsjonen var dårlig. Anonymous poster hash: ef08a...931 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå