AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #1 Skrevet 3. juli 2015 Hei. Jeg og mannen går begge på AAP og har det rimelig trangt økonomisk. Han har leddgikt og jeg har fibromyalgi. Vi sliter begge med søvn pga smerter. Madrassene våre er 7 år gamle og er de billigste de hadde på Ikea når vi var studenter. Vi er begge to i arbeidstrening for tiden, men merker begge to at søvnmangel går heftig ut over arbeidsevnen og hva vi greier. Madrassene er så nedligget at det bare såvidt er noe polstring mellom oss og sengebunn. Vi fikk kjøpt oss en overmadrass med litt penger vi fikk til jul, men den også var veldig billig og er ikke veldig bra, hvertfall ikke med det underlaget som allerede er der. Fysioterapeuten til mannen har sagt i flere år at han må få seg bedre madrass, og mener at det burde vi få økonomisk støtte til med de sykdommene vi har. Men hvor er det vi skal henvende oss? Vår egen økonomi er så stram at vi ikke har noe til overs; feriepenger og skattepenger forsvant nå fordi vi hadde behov for elektrikerarbeid i leiligheten. Vi har sittet med finansrådgiver i NAV for å i det hele tatt få til å gå rundt som det gjør nå, har allerede kuttet ned på alt nødvendig. Det er ikke mye gøy å måtte be om hjelp til noe så enkelt som madrasser, men behovet begynner å bli veldig sterkt nå. Mannen spesielt kommer seg bare så vidt opp av senga om morgenen fordi han har så sterke smerter. Er det noen som vet om det er mulig å få, og hvor vi skal henvende oss isåfall? Anonymous poster hash: f304d...534
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #2 Skrevet 3. juli 2015 Den eneste muligheten som finnes er om en ergoterapeut søker om trykkavlastende madrass grunnet (fare for) liggesår. Jeg tror ikke dere vil få dette innvilget ettersom dere er i såpass form at dere er på arbeidsutprøving. Kjøp en brukt madrass? Anonymous poster hash: 7c468...d53 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 3. juli 2015 #4 Skrevet 3. juli 2015 Hei. Jeg og mannen går begge på AAP og har det rimelig trangt økonomisk. Han har leddgikt og jeg har fibromyalgi. Vi sliter begge med søvn pga smerter. Madrassene våre er 7 år gamle og er de billigste de hadde på Ikea når vi var studenter. Vi er begge to i arbeidstrening for tiden, men merker begge to at søvnmangel går heftig ut over arbeidsevnen og hva vi greier. Madrassene er så nedligget at det bare såvidt er noe polstring mellom oss og sengebunn. Vi fikk kjøpt oss en overmadrass med litt penger vi fikk til jul, men den også var veldig billig og er ikke veldig bra, hvertfall ikke med det underlaget som allerede er der. Fysioterapeuten til mannen har sagt i flere år at han må få seg bedre madrass, og mener at det burde vi få økonomisk støtte til med de sykdommene vi har. Men hvor er det vi skal henvende oss? Vår egen økonomi er så stram at vi ikke har noe til overs; feriepenger og skattepenger forsvant nå fordi vi hadde behov for elektrikerarbeid i leiligheten. Vi har sittet med finansrådgiver i NAV for å i det hele tatt få til å gå rundt som det gjør nå, har allerede kuttet ned på alt nødvendig. Det er ikke mye gøy å måtte be om hjelp til noe så enkelt som madrasser, men behovet begynner å bli veldig sterkt nå. Mannen spesielt kommer seg bare så vidt opp av senga om morgenen fordi han har så sterke smerter. Er det noen som vet om det er mulig å få, og hvor vi skal henvende oss isåfall? Anonymous poster hash: f304d...534 NAV tenker jeg, Ellers kan dere jo ønske dere nye madrasser i bursdagsgave feks.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #5 Skrevet 3. juli 2015 Normalt utstyr til bruk i egen bolig er eget ansvar, normalt sett. Om Nav sosialkontor/bistand kan gi dere hjelp her er en vurdering de må gjøre etter søknad fra dere. Trykkavlastende madrass på grunn av fare for eller forebygging av liggesår er eneste diagnosegruppe Nav Hjelpemiddelsentral kan fatte vedtak om hjelpemidler på. Altarnativet er til personer i terminalfasen, noe dere heller ikke hører inn under. Anonymous poster hash: 55b89...1f7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #6 Skrevet 3. juli 2015 Det er masse folk som har fibromyalgi, som er så dårlig at de ikke kan gå. Jeg kan si at du får ikke støtte. Hvordan det er med leddgikt, vet jeg ikke. Siden han er i arbtrening så er han ikke invalid. Vet om en som fikk det. Hun var i jobb men ble syk. Svulst på hjernen..og medisiner og div gjorde at hun veide 200 kilo. Mye ligger osv.Anonymous poster hash: 8d8fa...d61
SiMa Skrevet 3. juli 2015 #7 Skrevet 3. juli 2015 Dere må kontakte nav, det er mulig dere kan få støtte til nye madrasser på bakgrunn av den økonomiske situasjonen dere er i. Det kan være lurt å legge ved uttalelse fra lege og fysioterapeut for å dokumentere at behovet er større enn for friske, og at dere trenger en madrass av bedre kvalitet enn de billigste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå