AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #1 Skrevet 3. juli 2015 Har opplevd et stort hårtap de siste halvåret, og det sluttet for nøyaktig en uke siden. Antar jeg har mistet rundt 40% av håret (diffust). Og jeg er rimelig sikker på at det skyldes en stor vektnedgang og kraftig kaloriunderskudd. Hele selvbildet mitt er ødelagt pågrunn av dette, og jeg har aldri vært så langt ned i kjelleren som dette før. Har sluttet å se meg i speilet, og selvtilliten er helt på bunn. Andre som har opplevd noe av det samme?Anonymous poster hash: 11d6f...857
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #2 Skrevet 3. juli 2015 Jeg har det siste året opplevd å få mye tynnere hår (og jeg er 20, så det er ikke alderen det går på). Har alltid mistet litt hår i dusjen, men har aldri merket noe til det før nå. Håper det gir seg snart, hvis ikke blir jeg jo skallet! Føler allerede at jeg kan se hodebunnen tydeligere fremme. Har du sjekket om du har jernmangel? Det kan føre til hårtap. Det var ikke det for meg, så jeg vet ikke.... Anonymous poster hash: 9ca29...ff4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #3 Skrevet 3. juli 2015 Alopecia er jo en mulighet... Anonymous poster hash: ca5a7...118
Florence Skrevet 3. juli 2015 #4 Skrevet 3. juli 2015 Du må begynne å spise ordentlig og næringsrik mat. Ta en prat med legen din så dere kan jobbe sammen om å gjøre det riktig.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #5 Skrevet 3. juli 2015 Jeg har det siste året opplevd å få mye tynnere hår (og jeg er 20, så det er ikke alderen det går på). Har alltid mistet litt hår i dusjen, men har aldri merket noe til det før nå. Håper det gir seg snart, hvis ikke blir jeg jo skallet! Føler allerede at jeg kan se hodebunnen tydeligere fremme. Har du sjekket om du har jernmangel? Det kan føre til hårtap. Det var ikke det for meg, så jeg vet ikke.... Anonymous poster hash: 9ca29...ff4 Ja har tatt alt av blodprøver og alt fint. Anonymous poster hash: 11d6f...857
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #6 Skrevet 3. juli 2015 Skal absolutt få i meg mere mat. Har levd veldig kalorifattig, vært redd for å legge på meg. Føler dette tar sånn tid. Og jeg har utviklet en depresjon av hele greia, aldri trudd det skulle være så tøft. TSAnonymous poster hash: 11d6f...857
Florence Skrevet 3. juli 2015 #7 Skrevet 3. juli 2015 Som sagt, snakk med legen din angående kostholdet og be om henvisning til psykolog samtidig. Dette er ikke bra for deg, verken fysisk eller psykisk. Det skal ta tid for å gå ned i vekt fordi det må gjøres på den sunne måten.
Pringle Skrevet 3. juli 2015 #8 Skrevet 3. juli 2015 Ja har tatt alt av blodprøver og alt fint.Anonymous poster hash: 11d6f...857 Det der er jo litt betenkelig. Jeg tok også blodprøver (pga noe helt annet) og verdiene var strålende. Men jeg spiste elendig og hadde mangeltilstander likevel. Håret satt fremdeles på, men jeg var konstant slapp, alltid fysen på alt mulig usunt, tåneglene mine var sprø, og jeg fikk veldig lett digre blåmerker. Jeg tror ikke normalverdier av næringsstoffer i blodet gjenspeiler tilstrekkelig god næringsstatus, og noen vil kunne være enda mer følsomme for underskudd.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #9 Skrevet 3. juli 2015 Som sagt, snakk med legen din angående kostholdet og be om henvisning til psykolog samtidig. Dette er ikke bra for deg, verken fysisk eller psykisk. Det skal ta tid for å gå ned i vekt fordi det må gjøres på den sunne måten. Du har helt rett. Men nå har jeg kommet på bedre tanker, og bryr meg ikke mye om hva jeg spiser lenger. Før var det veldig "striks" på alt jeg spiste. Nå har jeg bla begynt med brødmat igjen! Vil si jeg var anorektisk tynn en periode. Nede i 74 kg høyde nærmere 190 cm. Spiste ikke omtrent, bare trening. Anonymous poster hash: 11d6f...857
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #10 Skrevet 3. juli 2015 Det der er jo litt betenkelig. Jeg tok også blodprøver (pga noe helt annet) og verdiene var strålende. Men jeg spiste elendig og hadde mangeltilstander likevel. Håret satt fremdeles på, men jeg var konstant slapp, alltid fysen på alt mulig usunt, tåneglene mine var sprø, og jeg fikk veldig lett digre blåmerker. Jeg tror ikke normalverdier av næringsstoffer i blodet gjenspeiler tilstrekkelig god næringsstatus, og noen vil kunne være enda mer følsomme for underskudd. Har hørt at hårtap sees uansett type man slanker seg på. Om man spiser protein/vitaminrikt etc så har ikke det noe å si, da slanking er slanking og man likevel får i seg næringsstoffer. Ettersom hårtap ikke var ditt problem hos legen da, tok du sikkert ikke tester som gikk på det. Anonymous poster hash: 11d6f...857
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå