AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #1 Skrevet 3. juli 2015 Har akkurat fyllt opp bufferen min til 150 000, og tenker derfor å nedbetale alt ekstra i mnd på lånet mitt. Lurer litt på dette med fondssparing. Hvordan fungerer egentlig det? Vurderer å sette av 500 i mnd i en femårsperiode. Evt begynne å spare til pensjon i tillegg, og sette av 500 kroner i mnd. Hva er risikoen til forskjell fra å plassere i bankkonto? Noen som kan fortelle meg litt om dette? Er 30 forresten.Anonymous poster hash: 62696...ddf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #2 Skrevet 3. juli 2015 Har akkurat fyllt opp bufferen min til 150 000, og tenker derfor å nedbetale alt ekstra i mnd på lånet mitt. Lurer litt på dette med fondssparing. Hvordan fungerer egentlig det? Vurderer å sette av 500 i mnd i en femårsperiode. Evt begynne å spare til pensjon i tillegg, og sette av 500 kroner i mnd. Hva er risikoen til forskjell fra å plassere i bankkonto? Noen som kan fortelle meg litt om dette? Er 30 forresten.Anonymous poster hash: 62696...ddf Haha, forumtroll. Anonymous poster hash: f60b0...89b
Cashbah Skrevet 3. juli 2015 #3 Skrevet 3. juli 2015 Kan du ikke snakke med banken din om hvilke fond de kan anbefale? Avtal et møte med dem, det gjorde jeg
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #4 Skrevet 3. juli 2015 Les litt på nette om det. Det er morsomt og spennende. Men det du sier er kjempe smart Anonymous poster hash: b99eb...328
Østlandet Skrevet 3. juli 2015 #5 Skrevet 3. juli 2015 Ja...det er lurt med (veldig) langsiktig fondsparing. Men... ikke snakk med banken. De er selgere (mangler masse kunnskap om dette) og mange andre kan lettere anbefale. Les deg opp selv. Masse nettsider og diverse forum å lese om dette. På den måten lærer man litt om både mikro og makroøkonomi også.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #6 Skrevet 3. juli 2015 Ja...det er lurt med (veldig) langsiktig fondsparing. Men... ikke snakk med banken. De er selgere (mangler masse kunnskap om dette) og mange andre kan lettere anbefale. Les deg opp selv. Masse nettsider og diverse forum å lese om dette. På den måten lærer man litt om både mikro og makroøkonomi også. Ja, akkurat derfor jeg ikke spør i banken. Kanskje noen her inne vet om noen greie nettsider om dette?Anonymous poster hash: 62696...ddf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #7 Skrevet 3. juli 2015 Haha, forumtroll. Anonymous poster hash: f60b0...89b Fordi?Anonymous poster hash: 62696...ddf 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #8 Skrevet 3. juli 2015 Det har vært ganske mange tråder om sparing i fond, søk i dem. Man blir litt lei av å skrive det samme om igjen og om igjen. Anonymous poster hash: 1ce36...fb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå