Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har gjort det?

Jeg hadde endel egenkapital, men etter å ha lett etter bolig flere år uten å finne noe jeg hadde råd til/fikk lån til, valgte jeg denne løsningen. Og slik kom jeg meg inn på boligmarkedet. Klarer fint å betale lånet og forbrukslånet og fortsatt ha ok økonomi i tillegg.

Anonymous poster hash: 42a56...f41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymous poster hash: 17bae...08d
Skrevet

Fortalte du banken det?

• Liker 2
Skrevet

Troll?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvfølgelig fortalte jeg ikke banken om det!

Da hadde jeg jo ikke fått lånet.

Bare viste at jeg hadde nok egenkapital, de stilte ikke mer spørsmål om det.

Hvorfor skulle jeg være troll?

Jeg ønsker bare å høre fra noen fler som evnt. har gjort det samme, da det står meget lite om det på nettet. (Googlet før jeg gjorde det og fant veldig lite info)

Skrevet

Det kommer til å koste deg dyrt! Innen du er ferdig med å nedbetale forbrukslånet med den blodige renten, har du sikkert betalt det dobbelte av hva du lånte. Gjelda synker knapt hver måned når du betaler inn, fordi renteandelen av avdraget er så høy. Eneste rådet jeg kan gi er å betale doble avdrag minst, sånn at du får nedbetalt raskere, og derfor må ut med noe mindre renter totalt.

• Liker 2
Skrevet

Eller ts kan bake gjelda inn i boliglånet når/hvis verdien på boligen stiger. Det er det også mange som har gjort :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler selvfølgelig mer på lånet hver måned enn minstesum! Betaler alt det ekstra jeg får til hver måned

Fikk et lån med 12% rente og syntes ikke det var så ille!

Jeg mener dette var mye smartere enn å leie i flere år til for å spare i det uendelige for å få et bra lån!

Nå sitter jeg med en leilighet som stiger i verdi, og jeg føler at både lånet og forbrukslånet blir betalt til meg selv, i motsetning til da jeg leide og kastet penger rett ut av vinduet!

• Liker 1
Skrevet

Fint at du klarer det. Men å si at forbrukslån er å betale penger til seg selv, er en sannhet med modifikasjoner... du betaler blodpenger til finansinstitusjonen.

Sant at 12% ikke er den verste renten jeg har hørt om på et sånt lån, de kan jo ligge på oppimot 30%.

Stå på og prioriter å få betalt forbrukslånet aller først, før fornøyelser og nye klær. Det lønner seg.

Hvor stort forbrukslån tok du forresten? (husker ikke i farten om du har skrevet det i tråden)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tok 250 000.

Har tenk på å søke om avdragsfrihet på hovedlånet for å få nedbetalt det andre kjappere. Hva mener dere om det?

Og er det vanskelig å få avdragsfrihet innvilget? Aldri hatt det før.

Skrevet

Du har altså lurt banken og holdt tilbake opplysninger om annen gjeld.  Ikke bra!  Håper virkelig ingen her tar til seg dette som et tips.   

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg få spørre om hvor du fikk forbrukslån til 12% rente? Betaler du gebyrer og lignende i tillegg, eller er den effektive renten 12%? Har nemlig vurdert å gjøre det samme, men har ikke sett noen forbrukslån med så lav rente.

Anonymous poster hash: 30683...9a9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok opp forbrukslån for å pusse opp. Ikke helt samme sak, men allikevel. Blir jo veldig dyrt, og det er jeg jo klar over. Refinansierer nå som leiligheten har fått høyere verdi.

Kan ikke helt se at banken din taper på ikke å vite om dette. Skulle du ikke klare å betjene forbrukslånet så er det jo uansett banken som har førsteprioritet. De andre kreditorene må jo bare vente.

Anonymous poster hash: 4d9a6...9c3

Gjest Halvveis
Skrevet

Ser ut som Ya bank tilbyr forbrukslån uten sikkerhet fra 8,95%

Skrevet

Kan jeg få spørre om hvor du fikk forbrukslån til 12% rente? Betaler du gebyrer og lignende i tillegg, eller er den effektive renten 12%? Har nemlig vurdert å gjøre det samme, men har ikke sett noen forbrukslån med så lav rente.

Skal jeg tippe, så har finansinstitusjonen der hun lånte forbrukslånet, tatt sikkerhet i boligen hennes, og derfor kunnet gi lavere rente. Jo større usikkerhet og jo mindre sikkerhet for gjelda, jo høyere rente på sånne ting. Den "lave" (alt er relativt) renten tyder sterkt på at det er stilt sikkerhet i noe. Regner med at det er boligen.

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som Ya bank tilbyr forbrukslån uten sikkerhet fra 8,95%

Hvor finner du det? Står at den effektive renten er nesten 18 % når jeg ser på siden deres

AnonymBruker
Skrevet

Forbrukslån er aldri smart.

Anonymous poster hash: 30c83...876
AnonymBruker
Skrevet

Tok 250 000.

Har tenk på å søke om avdragsfrihet på hovedlånet for å få nedbetalt det andre kjappere. Hva mener dere om det?

Og er det vanskelig å få avdragsfrihet innvilget? Aldri hatt det før.

250000 i forbrukslån? Søke om avdragsfrihet i tillegg? Vet du hvor mye de kr vil koste deg?

Dette er helt ut på jordet....jeg har ikke ord

Anonymous poster hash: 10bf2...daf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ER ikke helt på jordet å søke om avdragsfrihet på et boliglån som har billig rente (kanskje 3%?) for å fortere greie å nedbetale den dyre gjelden på 12% rente. Dersom det er måten som skal til for å bli kvitt 12% lånet fortest mulig, så ser jeg ikke helt hvorfor det skulle være så galt?

Anonymous poster hash: 47491...9c6
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...