Gå til innhold

katten min har forsvunnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den forsvant onsdag kveld og har ikke kommet tilbake. Den er ikke en typisk utekatt men er som regel kun borte 2 timer før hun kommer tilbake igjen. Gikk rundt i går flere ganger og ropte på henne og ristet med yndlings kattegodteriet hennes uten respons. Har lagt ut annonser på et par nettsted og facebook. Har laget flyveblader som jeg skal gi ut idag.

Må si jeg begynner å bli alvorlig bekymret. Bekymret for at hun har blitt skadet og gått og gjemt seg og lider en lang og pinefull død. Hun kan også ha blitt sperret inne et sted og med tanken på varmen som er nå så er jeg redd for at hun skal dø uten å få i seg drikke. Hun kan også ha blitt påkjørt og bare dumpet et sted. Har allerede ringt alle dyreklinikker her og de har ikke fått inn noe katt. Den er ide merket men jeg tenkte å dobbelsjekke.

Så noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spurt naboene dine? Kan jo hende at hun bare har slått seg til et sted der de har gitt henne mat...

Katter er litt utro sånn innimellom.  +    http://dyrebar.no/savnetfunnet

Vi får tro at den finner veien tilbake fra sin lille sommerferie. :)

Skrevet

Regner med at den er kastrert og chippet?

Sett inn annonse i avisa, kontakt dyrebeskyttelsen.

Ring kommunen og sjekk om de har hentet inn en katt som passer din beskrivelse fra veiskulderen. 

Rop og legg øret inntil garasjene i nærheten, kanskje er den innesperret?

Skrevet

Har du spurt naboene dine? Kan jo hende at hun bare har slått seg til et sted der de har gitt henne mat...

Katter er litt utro sånn innimellom. + http://dyrebar.no/savnetfunnet

Vi får tro at den finner veien tilbake fra sin lille sommerferie. :)

Snakket med de naboene jeg så ute i går uten hell. Skal ut å levere flyveblad som jeg lagde i går til postkassene rundt her nå idag og be folk sjekke garasjer, boder etc.

Har tenkt på det at hun kan ha fått mat et annet sted og er der men hun er ganske sky. Har jeg besøk av andre enn kjæresten tørr hun ikke gå nærmere enn 5 meter unna. Så hun liker ikke fremmede mennesker noe særlig.

Har vært inne på dyrebar siden men min katt ligger ikke der. Har prøvd å legge ut annonse der også men det fungerte ikke da mange funksjoner på siden der ikke fungerer. Så registrerte den på fb i steden. Har sendt mail til lokal avisa også men den trykkes nok ikke før til uka.

Tenkte å sendte mail til dyrebeskyttelsen også

Skrevet

Det som hjalp meg da min forsvant i 2 måneder var etterlysning på Facebook. Anbefaler virkelig det

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler virkelig å gå rundt og hør om du hører pus i garasjer og boder. 

Min katt var innestengt i nesten to uker i en garasje! Men vi vet ikke hvor lenge han var der, for før det så hadde noen sparket og slått han. For han hadde brukket noen ribbein, hadde store sår og det var tydelig at noen hadde mishandlet han. 

En dag dukket han opp på døren og var tynn og spinkel. Han hadde da krøpet inn i en garasje og gjemt seg, for han kom seg ikke hjem pga skadene. Han som eide garasjen var ikke der inne på flere dager, og kom å sa ifra til oss hvor han hadde vært. Garasjeporten var litt åpen og han hadde da bare lukket den helt, uten å sjekke først. 

Anonymous poster hash: ab2c2...8a7
Skrevet

Om du bor litt skoglig så sjekk trær! "Mistet" katten min til et tre, hvor hun sikkert hadde løpt opp fordi hun ble jaget av en annen katt/hund og kom seg ikke ned.. Fant hun heller ikke fordi hun var såpass høyt oppe! Når jeg fant hun var det stor Gjennsynsglede :)

Skrevet

Det som hjalp meg da min forsvant i 2 måneder var etterlysning på Facebook. Anbefaler virkelig det

Har lagt ut etterlysning på facebook, og alle i området jeg bor i har fått flyers med bilde på at katten har forsvunnet. Bedt de sjekke garasjer kjellere osv. Men ingen tips har kommet inn enda. Den blir annonsert i avisen til uken også. Jeg håper egentlig at hun er trygg et sted og at hun ikke går rundt og er redd. I det ene øyeblikket har jeg håp om at hun kommer hjem i det neste gråter jeg fordi jeg tror hun er innesperret eller skadet eller at hun ikke finner veien hjem igjen fordi hun har blitt skremt bort.

Det verste er at jeg føler at jeg svikter henne siden jeg ikke finner henne. Jeg er meget glad i hun og har vært på flere gå turer rundt her disse dagene hun har vært borte og tittet under verandaer, og andre steder jeg kan se uten og lykkes. Har ropt navnet hennes og ristet med yndlingsgodteri hennes men jeg finner hun altså ikke. Om hun er blitt skadet så vet jeg at katten mest sannsynlig vil gjemme seg men føler jeg svikter hun da også siden jeg ikke kan finne henne og ta henne med til dyrlegen.

Hennes bror døde i fjor og jeg føler at dette er som å gå gjennom sorgen på nytt igjen på et vis men at det gjelder henne og ikke han. Om hun så har blitt påkjørt ville jeg likt å vite. Hun er chipmerket men en del som kjører på dyr stikker bare fra ansvaret eller kaster det fra seg der det passer seg. Jeg synes det verste er uvitenheten.

Skrevet

Anbefaler virkelig å gå rundt og hør om du hører pus i garasjer og boder.

Min katt var innestengt i nesten to uker i en garasje! Men vi vet ikke hvor lenge han var der, for før det så hadde noen sparket og slått han. For han hadde brukket noen ribbein, hadde store sår og det var tydelig at noen hadde mishandlet han.

En dag dukket han opp på døren og var tynn og spinkel. Han hadde da krøpet inn i en garasje og gjemt seg, for han kom seg ikke hjem pga skadene. Han som eide garasjen var ikke der inne på flere dager, og kom å sa ifra til oss hvor han hadde vært. Garasjeporten var litt åpen og han hadde da bare lukket den helt, uten å sjekke først.

Har gjort dette flere ganger uten respons..

AnonymBruker
Skrevet

Kan det ikke være noen som har gitt hun mat? Kanskje hun da kommer hjem snart?

Håper det løser seg til slutt  :hug:

Skrevet

Om du bor litt skoglig så sjekk trær! "Mistet" katten min til et tre, hvor hun sikkert hadde løpt opp fordi hun ble jaget av en annen katt/hund og kom seg ikke ned.. Fant hun heller ikke fordi hun var såpass høyt oppe! Når jeg fant hun var det stor Gjennsynsglede :)

Det skjønner jeg veldig godt. Nei bor ikke i et skogsområde. Det er jo noen trær her så har kikket opp i dem men uten hell. Jeg vet snart ikke hva mer jeg kan Gjøre egentlig. Jeg kan ikke forstå at ingen har sett henne. Det er som hun har sunket i jorden. Jeg vil hun skal komme hjem og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å leve med at jeg ikke får noen svar. Føler som sagt at jeg svikter hun fordi jeg ikke finner henne.

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt ut etterlysning på facebook, og alle i området jeg bor i har fått flyers med bilde på at katten har forsvunnet. Bedt de sjekke garasjer kjellere osv. Men ingen tips har kommet inn enda. Den blir annonsert i avisen til uken også. Jeg håper egentlig at hun er trygg et sted og at hun ikke går rundt og er redd. I det ene øyeblikket har jeg håp om at hun kommer hjem i det neste gråter jeg fordi jeg tror hun er innesperret eller skadet eller at hun ikke finner veien hjem igjen fordi hun har blitt skremt bort.

Det verste er at jeg føler at jeg svikter henne siden jeg ikke finner henne. Jeg er meget glad i hun og har vært på flere gå turer rundt her disse dagene hun har vært borte og tittet under verandaer, og andre steder jeg kan se uten og lykkes. Har ropt navnet hennes og ristet med yndlingsgodteri hennes men jeg finner hun altså ikke. Om hun er blitt skadet så vet jeg at katten mest sannsynlig vil gjemme seg men føler jeg svikter hun da også siden jeg ikke kan finne henne og ta henne med til dyrlegen.

Hennes bror døde i fjor og jeg føler at dette er som å gå gjennom sorgen på nytt igjen på et vis men at det gjelder henne og ikke han. Om hun så har blitt påkjørt ville jeg likt å vite. Hun er chipmerket men en del som kjører på dyr stikker bare fra ansvaret eller kaster det fra seg der det passer seg. Jeg synes det verste er uvitenheten.

Uff, håper det ordner seg. :hug:

Har du prøvd å gå ut nå om natten, og rope på henne? Hvis ikke ville jeg prøvd det. Hvis den er sky, og noe har skremt den, eller den kanskje har skadet seg litt, så kan det hende hun gjemmer seg for deg også, spesielt hvis det ikke er skumring/mørkt. Ta en runde rundt huset ditt, i kanskje 100 meters radius, og rop og lytt. Katter holder seg stort sett innenfor territoriet sitt, så mest sannsynlig er den en eller annen plass i nærheten. Og hvis katten er litt sky, så har den sannsynligvis ikke et så veldig stort territorium.

Så mye mer enn det er det ikke å gjøre, i tillegg til alt det andre du har gjort. Og gjør som de sa oppforbi her, og sjekk garasjene. Mange som er reist på ferie nå. Det er ikke din feil, og du svikter ikke katten. Det er bare sånn som kan skje. Og det blir ikke bedre av at du forestiller deg det verste, så prøv å la være å gjøre det, og ikke ta sorgene på forskudd.

Anonymous poster hash: 64e11...7d7

Skrevet

Uff, håper det ordner seg. :hug:

Har du prøvd å gå ut nå om natten, og rope på henne? Hvis ikke ville jeg prøvd det. Hvis den er sky, og noe har skremt den, eller den kanskje har skadet seg litt, så kan det hende hun gjemmer seg for deg også, spesielt hvis det ikke er skumring/mørkt. Ta en runde rundt huset ditt, i kanskje 100 meters radius, og rop og lytt. Katter holder seg stort sett innenfor territoriet sitt, så mest sannsynlig er den en eller annen plass i nærheten. Og hvis katten er litt sky, så har den sannsynligvis ikke et så veldig stort territorium.

Så mye mer enn det er det ikke å gjøre, i tillegg til alt det andre du har gjort. Og gjør som de sa oppforbi her, og sjekk garasjene. Mange som er reist på ferie nå. Det er ikke din feil, og du svikter ikke katten. Det er bare sånn som kan skje. Og det blir ikke bedre av at du forestiller deg det verste, så prøv å la være å gjøre det, og ikke ta sorgene på forskudd.

Anonymous poster hash: 64e11...7d7

Ja har vært ute når det er mørkt også men kan ikke rope veldig høyt da pga naboer. Ikke mange garasjer her.. har sjekket der også. Hører ingenting. Hun pleier ikke å gå mer enn maks 100 til 150 m fra huset sitt. Frister snart å løfte opp hver eneste kjeller lem bortover her men det er jo ulovlig. Har jo bedt folk sjekke men er redd for at folk ikke gidder å se.

AnonymBruker
Skrevet

Min katt forsvant for noen år siden. Satte annonse inn i avisa, oppslag på butikker og flyers i postkasser..Var veldig mange som ringte etterhvert, når de så lignende katter, og jeg dro ut for å se om det var min. Mange fine folk der ute, og man blir avhengig av hjelpen til andres øyne. 

Jeg fant min etter 1 og 1/2 måned, da kom den rette telefonen. Han var langt unna hjemmet og i et område jeg ikke hadde gått i. Han var også en sky katt, visste at han ville komme om han hørte stemmen min, han var veldig knyttet til meg.

Jeg så han ikke når jeg kom dit..gikk ned en skogsvei og ropte navnet hans..ingenting..og så gikk jeg ned der en gang til..og da kom en usikker, tynn og sliten katt ut av skogen, full av flått.   :rodmer:

Finnes noen forum på nett som gir tips om hvordan man finner bortkomne dyr. Katter er nattedyr, når de er bortkomne og folkeskye har de en tendens til å ligge å gjemme seg om dagen og være ute om natten. 

Ikke gi opp, håper du finner katten din snart! Vet det er fælt når de er borte.  :hug:

Anonymous poster hash: 7aabf...a9e
Skrevet

Min katt forsvant for noen år siden. Satte annonse inn i avisa, oppslag på butikker og flyers i postkasser..Var veldig mange som ringte etterhvert, når de så lignende katter, og jeg dro ut for å se om det var min. Mange fine folk der ute, og man blir avhengig av hjelpen til andres øyne.

Jeg fant min etter 1 og 1/2 måned, da kom den rette telefonen. Han var langt unna hjemmet og i et område jeg ikke hadde gått i. Han var også en sky katt, visste at han ville komme om han hørte stemmen min, han var veldig knyttet til meg.

Jeg så han ikke når jeg kom dit..gikk ned en skogsvei og ropte navnet hans..ingenting..og så gikk jeg ned der en gang til..og da kom en usikker, tynn og sliten katt ut av skogen, full av flått. :rodmer:

Finnes noen forum på nett som gir tips om hvordan man finner bortkomne dyr. Katter er nattedyr, når de er bortkomne og folkeskye har de en tendens til å ligge å gjemme seg om dagen og være ute om natten.

Ikke gi opp, håper du finner katten din snart! Vet det er fælt når de er borte. :hug:

Er det at hun er litt sky som jeg frykter. Selv om folk sjekker garasjer og kjellere og roper på henne så betyr det ikke nødvendigvis at hun tørr å komme fram eller respondere siden det er fremmede mennesker. Ja jeg ser at jeg er avhengig av hjelp rundt fra naboene snart for å finne henne. Jeg har levert flyvers. Hva mer kan jeg Gjøre. Ringe på hos folk å spørre om jeg kan gå inn i kjelleren til folk?

AnonymBruker
Skrevet

Er det at hun er litt sky som jeg frykter. Selv om folk sjekker garasjer og kjellere og roper på henne så betyr det ikke nødvendigvis at hun tørr å komme fram eller respondere siden det er fremmede mennesker. Ja jeg ser at jeg er avhengig av hjelp rundt fra naboene snart for å finne henne. Jeg har levert flyvers. Hva mer kan jeg Gjøre. Ringe på hos folk å spørre om jeg kan gå inn i kjelleren til folk?

Hun som så min katt..så han i en nabohage, der huset stod tomt..hun ga han litt mat der og da stakk han. Han ville kun komme til meg. Hvis katten din er innestengt vil den kanskje mjaue..men det er jo ferietid nå også...

Katter kan forflytte seg over lange strekninger når de først er borte. Etter noen dager er de kanskje ikke lengre i lokalområdet.  Annonse i lokalavis blir sett av veldig mange, var det jeg fikk mest telefoner på. Jeg hadde bildeannonse, koster den gang rundt 400 kr eller så. Og oppslag på matbutikker i et bredt område. 

Du kan jo spørre naboene..jeg fikk tilgang til en bod, der en katt var blitt sett..krøp rundt i mørket med lommelykt..Jeg var også og fikk lånt human felle...til å fange dyr i..lokke med mat inni..og så lukkes porten. Fikk lånt hos en viltvokter. Jeg satte den der en lik katt ble sett. Jeg fanget en katt i den som var lik min. Fant eierne, hun hadde vært savnet i 9 måneder. Så hun kom også hjem.

Om du googler: "How to find a missing cat" Så kommer mange sider opp. 

Her er et forum som jeg brukte: https://groups.yahoo.com/neo/groups/MissingCatAssistance/info 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også utlyst belønning for å finne katten min. Kanskje det også hjalp. Jeg ble helt gal av at han var borte. Men alt var verdt det, når jeg fant han igjen. 

Skrevet

Jeg hadde også utlyst belønning for å finne katten min. Kanskje det også hjalp. Jeg ble helt gal av at han var borte. Men alt var verdt det, når jeg fant han igjen.

Jeg har en belønning jeg også

Skrevet

Pus er tilbake ☺

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pus er tilbake ☺

Så fint! :hoppendeglad: Håper du forteller oss hva som skjedde og hvordan du fant henne? 

Anonymous poster hash: ad2e8...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...