Gå til innhold

Kiwis holdbarhetsgaranti, benytter du deg av den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri gjort det, men har aldri gått inn for det heller. Syns reglene virker så innviklet.

Benytter du deg av det?

Er det mye styr?

Anonymous poster hash: 9181c...9e9

Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Nei, jeg bruker det ikke. Jeg leter ikke opp varer som snart går ut på dato for å få dem gratis.

Jeg er litt hysterisk på dette, så jeg leter i motsatt retning; altså etter varer som har lengst mulig holdbarhet slik at jeg er sikker på at jeg får brukt dem opp før de blir dårlige.

Når det er sagt: jeg bruker mine egne kritiske sanser på det jeg har i kjøleskap o.l. og kaster ikke nylig utgått mat med mindre det lukter dårlig, har endret konsistens eller smaker rart. 

Ellers synes jeg ikke at det virker så styrete. Man får varer som går ut på dato samme dag eller dagen etter, med enkelte unntak. Det mest styrete må være å lete gjennom alle varene i butikken for å finne noe å få gratis. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg bruker det ikke. Jeg leter ikke opp varer som snart går ut på dato for å få dem gratis.

Jeg er litt hysterisk på dette, så jeg leter i motsatt retning; altså etter varer som har lengst mulig holdbarhet slik at jeg er sikker på at jeg får brukt dem opp før de blir dårlige.

Når det er sagt: jeg bruker mine egne kritiske sanser på det jeg har i kjøleskap o.l. og kaster ikke nylig utgått mat med mindre det lukter dårlig, har endret konsistens eller smaker rart. 

Ellers synes jeg ikke at det virker så styrete. Man får varer som går ut på dato samme dag eller dagen etter, med enkelte unntak. Det mest styrete må være å lete gjennom alle varene i butikken for å finne noe å få gratis.

Jeg sjekker sjelden datoen. Har derfor ofte endt opp med varer som faktisk har vært gått ut på dato. Oppdager det når jeg kommer hjem. Men dette er da på rema butikk. De er ikke flinke å rydde i hyllene på den lokale remaen for å si det sånn.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg sjekker sjelden datoen. Har derfor ofte endt opp med varer som faktisk har vært gått ut på dato. Oppdager det når jeg kommer hjem. Men dette er da på rema butikk. De er ikke flinke å rydde i hyllene på den lokale remaen for å si det sånn.

Min lokale Rema har noe av det samme problemet, men der særlig på frukt og grønt. Kiwi er derimot veldig bra, så jeg regner med at butikken har gode rutiner selv, pluss at de får "hjelp" av de kundene som faktisk bruker holdbarhetsgarantien bevisst. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem på min kiwi...de er stort sett tomme på varer. Elendige rutiner på frukt og grønt.

Anonymous poster hash: 84887...611

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker alltid dato, uansett butikk. Nylig var jeg på Kiwi og skulle ha blant annet skinke, og siden jeg er gravid leitet jeg bakover etter bedre dato. Der fant jeg 7 pakker som var utgått på dato, så jeg leverte dem i kassen og plutselig ble alle varene mine gratis :P Regelen er jo at du får tilsvarende vare (er ikke lov å gi ut varer som er utgått på dato) eller pengene igjen, men jeg sa jeg skal ikke ha sju pakker skinke gratis så da slo de det bare i minus :)

Anonymous poster hash: 4f1b0...c82
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker alltid dato, uansett butikk. Nylig var jeg på Kiwi og skulle ha blant annet skinke, og siden jeg er gravid leitet jeg bakover etter bedre dato. Der fant jeg 7 pakker som var utgått på dato, så jeg leverte dem i kassen og plutselig ble alle varene mine gratis :P Regelen er jo at du får tilsvarende vare (er ikke lov å gi ut varer som er utgått på dato) eller pengene igjen, men jeg sa jeg skal ikke ha sju pakker skinke gratis så da slo de det bare i minus :)  Anonymous poster hash: 4f1b0...c82

Slo det i minus? Det er vel egentlig ikke sånn det skal fungere om de har syv gode skinkepakker?

Anonymous poster hash: a4e99...361

AnonymBruker
Skrevet

Min lokale Rema selver ferskvarer (kylling, pølser, annet kjøtt) til halv pris den dagen det går ut på dato. Er dette lov..?

Anonymous poster hash: f75c1...aa7
AnonymBruker
Skrevet

Min lokale Rema selver ferskvarer (kylling, pølser, annet kjøtt) til halv pris den dagen det går ut på dato. Er dette lov..?

Anonymous poster hash: f75c1...aa7

På utløpsdato er det lov ja. Du kan gjøre gode kjøp på den måten om du fryser det når du kommer hjem, og bruker det den dagen du tiner det.

Mye god mat som har blitt til her i huset på den måten.

Anonymous poster hash: 81912...674

• Liker 1
Skrevet

En vacker dag kanske matsmart kommer till Norge, de säljer varor med kortdatum och utgående varor. mycket går ju att äta fastän datumet har gått ut, nu pratar jag inte om färskvaror. 

AnonymBruker
Skrevet

Slo det i minus? Det er vel egentlig ikke sånn det skal fungere om de har syv gode skinkepakker?

Anonymous poster hash: a4e99...361

Du får tilsvarende vare, eller pengene tilbake om de ikke har tilsvarende vare. Her hadde de tilsvarende vare (i hvertfall noen pakker), men jeg sa jeg skulle bare ha en pakke skinke og derfor slo de inn de 7 skinkepakkene som retur slik at jeg fikk penger igjen for dem. Siden jeg handlet flere varer så endte det opp med å gå ca i null.

Normalt sett så skal de vel ikke gi pengene tilbake om de har tilsvarende vare, men de er ikke så streng på det. Jeg sa til dem at det holdt at jeg fikk en pakke gratis, men de slo inn retur på alle.

Skrevet

(er ikke lov å gi ut varer som er utgått på dato)

Er ikke lov å gi ut holdbar til varer, som kjøtt og meieriprodukter. Typiske tørrvarer og andre best før produkter kan de levere ut etter best før dato.

Til TS: Det er ikke så mye styr, men er det flere kasser å velge mellom velger jeg den med lengst erfaring. De må bruke returkort på hver vare, og det tar litt tid. Desverre ikke alle i Kiwi som er like god på rutinene for Dato varer.

Skrevet

Jeg sjekker alltid dato, men jeg leter ikke etter ting som holder på å gå ut på dato - jeg leter etter ting som har lengst holdbarhet, slik jeg vet jeg får brukt det opp før det går ut. 

AnonymBruker
Skrevet

På min kiwi blir de sure om man kommer med gamle varer. Man må vise legitimasjon, underskrive på flere papirer med fullt navn, adresse og telefonnummer. Garanti på frukt og grønt har de vist slutta med. Penger tilbake gir de ikke lenger, bare varer. Og da mens de skuler på deg og ser ut som de synes du er verdens kjipeste gjerrigknark.

Anonymous poster hash: 9dbb6...b35

AnonymBruker
Skrevet

På min kiwi blir de sure om man kommer med gamle varer. Man må vise legitimasjon, underskrive på flere papirer med fullt navn, adresse og telefonnummer. Garanti på frukt og grønt har de vist slutta med. Penger tilbake gir de ikke lenger, bare varer. Og da mens de skuler på deg og ser ut som de synes du er verdens kjipeste gjerrigknark.

Anonymous poster hash: 9dbb6...b35

Da sender du en tilbakemelding om at du som kunde blir behandlet på denne måten til Kiwi sentralt. Så skal du se stemningen kanskje endrer seg litt... For det er nok ikke på den måten Kiwi vil at deres kundebehandling skal være. (Det er nemlig en hjelp for dem at kundene fjerner utgåtte varer.)

Jeg er ikke så flink til å passe på dette selv, men jeg tenker ofte jeg bør bli flinkere.

Handler ofte ferskvarer som er nedpriset på grunn av kort dato både på Rema og Meny. Har blitt mye bra kjøtt i hus på den måten.

Anonymous poster hash: d91d9...6ad

Skrevet

Går ikke bevisst på leting, men tar med meg ting som har gått ut på dato hvis jeg har bruk for det. Har også levert tilbake frukt som var dårlig. Får ny frukt og pengene tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...