Gå til innhold

Bunn til smørkrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bake kake til barnebursdag i dag. :bursdag: (Skal også lage en mørk sjokoladekake)

Kaka skal dekkes av grønn smørkrem. Har noen oppskrifter på bunner som kunne passe til dette. (Rekner med at barna ikke orker å spise så mye, slik at jeg må ha reste-fest for voksne siden. Så det hadde vært fint at det ikke ble helt kvalmende søtt. (Er litt redd for smørkremen når det gjelder dette.)

Gi meg deres beste oppskrifter, pliiis! :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en vanlig sukkerbrødbunn? Barnevennlig, ikke for søt eller kvalmende.

4 egg

140 g sukker

140 g hvetemel

½-1 ts bakepulver

Pisk eggedosis av egg og sukker. Bland i hvetemel og bakepulver. Hell i form (24 cm). Stek på nederste rille ved 165 grader i 30-35 miutter. Kaken skal ha trukket seg litt ut fra kanten når den er ferdig. La avkjøles litt i formen, før den hvelves på en rist og avkjøles helt.

Skrevet

Det blir ikke for kjedelig da? Liksom uten smak??

Skrevet

Du kan tilsette noe smak om du vil, ha i revet sitron-/appelsinskall eller vaniljeessens. Jeg tror ikke unger er så nøye på det, de er nok mest interessert i den grønne kremen.

Skrevet

Jeg fant forresten denne gode oppskriften, og jeg tror de røde prikkene under den grønne kremen vil slå an blandt barna.

Bringebær-hasselnøttkake

250 g smør

440 g sukker

6 egg

225 g hvetemel

1 ts bakepulver

110 g malte hasselnøtter

160 g rømme

300 g bringebær (gjerne frosne, og ikke tin dem først, frosne bær gjør at ikke hele kaken blir rosa)

Visp smør og sukker lett og luftig. Visp inn eggene, ett om gangen. Rør så inn mel, bakepulver, malte nøtter, rømme og bringebær. Fordel i en smurt og bakepapirkledt 22 cm springform. Stek ved 180-190 grader i ca 1½ time. La stå i formen 10 minutter før den legges på rsit for avkjøling.

Skrevet

Jeg så ikke denne Arkana. Men prøver det neste gang.

Valget falt på sukkerbrød, med hakket hvit sjokolade. Ikke den store smaken for voksne. Barna spiser knapt et stykke!!! Så her er det masse kake igjen!!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...