Gå til innhold

Mas om å arrangere "party", spiller på samvittigheten min.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste tiden har jeg blitt kontaktet av flere naboer og venner om å arrangere diverse "party".

Disse er da selgere for alt fra Golden, Mary Kay, Forever Living, Tupperware osv.

Jeg har sagt at dette ikke er aktuelt, og standardsvaret deres er da "men vil du ikke hjelpe meg i gang med min nye karriere?  Du vet jo hvor vanskelig det er med arbeidsmarkedet i dag, og hvordan vi sliter etter......  Det hadde vært godt å kunne spe på økonomien med noen kroner.  Du er helt sikker på at du ikke kan hjelpe meg da?".

Jeg har så lyst til å si: "nei, jeg vil ikke hjelpe deg i gang med din nye karriere. 

Jeg vil ikke invitere en gjeng hjem til meg, og bruke tid, penger og energi på å vaske, rydde, bake, og være vertinne, når jeg knappest står på beina.

Jeg vil ikke kjøpe produkter jeg ikke tåler, ikke trenger, eller ikke har råd til, bare for at de skal få solgt sine produkter".

I stedet sier jeg: "selvsagt håper jeg du klarer deg bra, og at du får solgt mye, men det passer dessverre ikke å arrangere noe akkurat nå.", og så føler jeg meg som en dritt etterpå.

Jeg vet at jeg ikke burde ha dårlig samvittighet for å si nei, men når de spiller slik på samvittigheten min får jeg det likevel.

Jeg kjenner jo disse menneskene.   Jeg vet hvordan de har det med jobb, med små barn, trang økonomi osv.

Hvordan håndterer dere slike forespørsler?

Får dere dårlig samvittighet når dere sier nei?

Anonymous poster hash: 6fffe...352
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt jævlig pissed om noen av mine venninner prøvde å tjene penger på meg.

Anonymous poster hash: 8b1b3...440

Skrevet

Hei, jeg var en sånn som aldri sa nei men med alderen finner man ut at dette er noe man må lære seg og et sted må man begynne. Det er ikke sånn at man skal si nei til alt for det er fremdeles mye man gjør uten at man har lyst for å være en god venn eller søster eller hva som helst.

Sånne forespørsler som det er et veldig fint utgangspunkt for å begynne å øve seg på å si nei. Ikke si at det ikke passer akkurat nå; si heller bastant at det ikke er interessant så de må spørre noen andre. Du kan si: "det kjenner jeg virkelig at jeg ikke har lyst til så beklager å måtte skuffe deg men sånn er det". Dersom du sier at det ikke passer akkurat nå vil du jo bli spurt om og om igjen.

Jeg skal fortelle deg at det ikke er så veldig gøy å bli invitert til sånne ting heller for det forventes virkelig at man kjøper noe og jeg jeg synes det er mer enn nok av kjøpekjøpe i samfunnet ellers. Og jeg synes også det går med idiotisk bruk av tid når interessen er minimal. Du kommer sikkert til å synes det er ubehagelig til å begynne med men øvelse gjør mester.

Gjest pelikanen
Skrevet

Haha....folk inviterer ikke meg.Når jeg hører snakk om disse partene gir jeg beskjed.

Det er overpriset varer. Et argument er: det er bare hos oss du får kjøpt det

Mart kan. ..svindyrt, og det må du ha? Lover mer enn hva de har dekning for. Tupper. ..er så mye billige plastbokser å få kjøpt andre plasser. En gang i tiden..kanskje på 60 tallet hadde de ikke så mye annet å velge i. Dyrt. Krimskramsparty.....der det selges fat..lysestaker...det var vel det siste partyet jeg var på for x antall år siden. Kjøpte en lysestake.Dyr som bare det. Uken etter så jeg nesten kopi i en butikk til langt underchalve prisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...