AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Del Skrevet 2. juli 2015 Månen er utrolig vakker i dag. Jeg sitter og ser opp på den. Men hva er de mørke flekkene, "kontinentene"? Er det fjell? Det er jo ikke noe vann på månen, så jeg skjønner ikke. Det virker rart at vi kan se helt bort til månen, mange hundre tusen min? Ser så nært ut men er så fjernt. Jeg har drukket litt rødvin og er i det filosofiske hjørnet, men håper dere forstår hva jeg mener. Anonymous poster hash: 14c3f...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #2 Del Skrevet 2. juli 2015 Ta uansett en titt ut av vinduet og se på månen i kveld! Den er finere enn på lenge. Anonymous poster hash: 14c3f...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PURE/HONEY Skrevet 3. juli 2015 #3 Del Skrevet 3. juli 2015 http://space.stackexchange.com/questions/2122/what-are-the-dark-areas-on-the-moon Det står noe om det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #4 Del Skrevet 3. juli 2015 http://space.stackexchange.com/questions/2122/what-are-the-dark-areas-on-the-moon Det står noe om det her. Kan du ikke skrive det da, alle kan google Anonymous poster hash: f5b20...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PURE/HONEY Skrevet 3. juli 2015 #5 Del Skrevet 3. juli 2015 Kan du ikke skrive det da, alle kan google Anonymous poster hash: f5b20...59d Da kunne jo du ha googlet selv, isteden for å lage en tråd om det her på et sted der folk mest sannsynligvis ikke vet så mye om månens utvikling osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 3. juli 2015 #6 Del Skrevet 3. juli 2015 Jeg vil anta at det er fjell og kratere vi ser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #7 Del Skrevet 3. juli 2015 Da kunne jo du ha googlet selv, isteden for å lage en tråd om det her på et sted der folk mest sannsynligvis ikke vet så mye om månens utvikling osv Jeg er ikke Ts Anonymous poster hash: f5b20...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 8. juli 2015 #8 Del Skrevet 8. juli 2015 Månen er utrolig vakker i dag. Jeg sitter og ser opp på den. Men hva er de mørke flekkene, "kontinentene"? Er det fjell? Det er jo ikke noe vann på månen, så jeg skjønner ikke. Det virker rart at vi kan se helt bort til månen, mange hundre tusen min? Ser så nært ut men er så fjernt. Jeg har drukket litt rødvin og er i det filosofiske hjørnet, men håper dere forstår hva jeg mener. Anonymous poster hash: 14c3f...0e0 De mørke flekkene er gammel størknet lava, og ble tolket som hav før i tiden (derav navnet "månehav/maria") Avstanden til månen er mellom 3 og 400.000km, men så har jorda også en forholdsvis stor måne til å være en ussel steinplanet (man må over til gasskjempene for å finne måner i denne størrelsesorden). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest i am who i am Skrevet 8. juli 2015 #9 Del Skrevet 8. juli 2015 Salt lakris ..det er lov å drømme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uhumskheter Skrevet 8. juli 2015 #10 Del Skrevet 8. juli 2015 Salt lakris ..det er lov å drømme Hauger av Hockeypulver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 8. juli 2015 #11 Del Skrevet 8. juli 2015 Salt lakris ..det er lov å drømme Hauger av Hockeypulver! Hva hadde dette gjort med prisene på lakris og hockeypulver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 14. juli 2015 #12 Del Skrevet 14. juli 2015 Set lyse er fjell, of set morke er lavland/sletter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 20. juli 2015 #13 Del Skrevet 20. juli 2015 De flekkene er inntørket ketsjup, sennep, og hamburgerdressing på skjorta etter at månen var på ei heidundrande rotbløyte og endte opp på den bensinstasjonen natterstid for en fylleburger. Tydeligvis har månen glemt å kjøpe inn Omo Flekkfjerner. Vær glad for at du ikke kan se baksiden av månen. Han sovnet av etter å ha spist og hadde et "lite" uhell med løs mage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 21. juli 2015 #14 Del Skrevet 21. juli 2015 De flekkene er inntørket ketsjup, sennep, og hamburgerdressing på skjorta etter at månen var på ei heidundrande rotbløyte og endte opp på den bensinstasjonen natterstid for en fylleburger. Tydeligvis har månen glemt å kjøpe inn Omo Flekkfjerner. Vær glad for at du ikke kan se baksiden av månen. Han sovnet av etter å ha spist og hadde et "lite" uhell med løs mage. tror du har for mye fritid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 21. juli 2015 #15 Del Skrevet 21. juli 2015 tror du har for mye fritid. Jo, litt. Var akkurat på ferie og da hadde jeg mye tid å bruke på tullball og tøvball. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå