Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hvis du etter ett år inn i forholdet fikk vite at typen din og ei venninne ( ikke beste venninne, men ei du kjenner ganske godt og har endel sosial omgang med) hadde hatt sex før dere ble sammen? Ingenting har skjedd etter at dere ble sammen, men ..altså et par måneder før dere treftes.

Er det rart av meg å bli litt sjalu i situasjoner hvor hun er tilstede?

Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje ikke så rart, men samtidig så er det ingen ting du kan gjøre med det da - gjort er gjort, og spist er spist. Prøv å glem det - som du selv sier du og kjæresten var ikke sammen da, ergo har dette ingen ting med deg å gjøre i det hele tatt.

Siden han er sammen med deg nå er det jo deg han valgte? Forsøk å tenk på det istedenfor å plage deg selv med noe som du uansett ikke kan få gjort noe med - fordi det allerede har skjedd.

Skrevet

Enig med Sheba. Det er nytteløst å være sjalu på fortiden hans - uansett om den inneholder bekjente av deg. Det er fortiden som har gjort ham til den du er glad i nå. Men at du kan ha det litt sårt nå når du blir vant til tanken, det skjønner jeg. Bare ikke fokuser for mye på dette.

Skrevet

Det er nok ganske naturlig å føle seg litt sjalu og utrygg. Men ikke gjør for mye ut av det. Det som har skjedd for han traff deg får ikke noen gjort noe med.

Det er jo deg han er sammen med og ikke hun andre. Det sier jo litt om hans følelser det vel! Så lenge han ikke viser noen spesiell interesse for henne, så kan du nok ta det helt med ro. Kjærster som er sjalu på ekser kan være ganske irriterede, men det er helt normalt.

At vedkommende er en bekjent av deg, er etter min mening ganske irrelevant.

Skrevet

Det er vel i grunnen ingen sjalusifølelse lenger ...bare en undring!! En undring over at man i grunnen aldri (!!) kan ha 100 % kunnskap om, eller kontroll over et annet menneskes fortid. ..eller fremtid for den saks skyld.

Ei venninne fortalte at da det ble slutt med typen fant hun ut at han hadde levd et dobbeltliv. Et liv med venner, sine egne perverse fantasier ( fant en del groteske ting på pc´n hans) og tanker. Dette ble jo et sjokk. så...av frykt for å virke banal i hovedinnlegget er det i grunne slike ting som undrer meg...vi tror vi kjenner våre venner , partnere, foreldre, men er det kun bruddstykker ??

Litt dyp her nå, men....blir litt filosofisk av meg av å sitte hjemme med dryppende nese og tett hals ( les: forkjøla!!) :-)

Skrevet

Fortid er fortid.

Jeg er bestevenn med en eks, 20 år siden det ble slutt, 20 år siden vi hadde sex, 20 med vennskap...

Håper aldri en av oss må oppleve å velge den andre bort pga sjalusi fra en partner. Aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...