Gå til innhold

Svir i skjeden etter sex :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har vært et par ganger nå etter jeg og kjæresten har hatt sex så begynner det å svi etterpå i skjeden. Og enda værre er det når jeg går å tisser, da svir det enda mer :(... Skjønner ikke hva dette kan komme av, noen som har opplevd lignende og vet hva det kan være? Vil helst unngå å gå til legen siden legen er en god familievenn...

Anonymous poster hash: 9e8a8...044
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, sliter med det samme. Vet ikke hva det er, men har bare "funnet" meg i det. Sexen er verdt det, på en måte... Har tenkt at det kan være sæden jeg reagerer på, så det svir ikke fullt så mye om han ikke kommer inni meg. Det funker også å dusje seg nedentil med lunkent vann, da går det litt over. Håper noen andre vet hva det er:)

Anonymous poster hash: 70ba7...a9c

Skrevet

Det kan være en soppinfeksjon. Det er en pille du får reseptfritt som heter diflucan som hjelper mot det. Om det ikke går over etter en ukes tid må du gå til legen. Du kan evt. vente hele dagen på legevakta og håpe du har flaks og de har tid til deg så du får en annen lege.

Og om du ikke føler du kan gå til familielegen må du faktisk bytte lege. Ikke at det på noen måte er flaut sånn egentlig, men det er viktig å ha en lege man er komfortabel med. 

• Liker 2
Skrevet

Jepp, sliter med det samme. Vet ikke hva det er, men har bare "funnet" meg i det. Sexen er verdt det, på en måte... Har tenkt at det kan være sæden jeg reagerer på, så det svir ikke fullt så mye om han ikke kommer inni meg. Det funker også å dusje seg nedentil med lunkent vann, da går det litt over. Håper noen andre vet hva det er:)

Legen vet kanskje hva det er? Du er en liten blodprøve unna å finne ut om du er allergisk mot sæd :) Og for all del ikke ha sex om det gjør vondt. Da kan du ende opp med vestibulitt, kroniske smerter ved sex, og det er veldig vanskelig å bli kvitt. For hver eneste gang du har sex når du har vondt, jo vanskeligere blir det å bli frisk. Gå til legen! 

Skrevet

Exen min slet med det en stund. Hun gikk til legen, og det var sopp. 

Du kan jo prøve med canesten krem, det får du vel uten resept.

AnonymBruker
Skrevet

Legen vet kanskje hva det er? Du er en liten blodprøve unna å finne ut om du er allergisk mot sæd :) Og for all del ikke ha sex om det gjør vondt. Da kan du ende opp med vestibulitt, kroniske smerter ved sex, og det er veldig vanskelig å bli kvitt. For hver eneste gang du har sex når du har vondt, jo vanskeligere blir det å bli frisk. Gå til legen!

Gjør ikke vondt under sex, bare etterpå :) har hatt både vestibulitt og vaginisme (vært frisk i to år nå), og dette er ikke det samme. Tror nok det kan være noe allergi. Sopp er det nok ikke, har prøvd soppbehandling før uten hell. Men skal ikke kuppe tråden til ts:)

Skrevet

Jeg får svie dersom jeg ikke er våt nok og vært for dårlig med lube, på grunn av for mye friksjon. Særlig hvis vi bruker kondom, siden den gjør det enda tørrere. Tor at jeg i tillegg er litt allergisk mot lateks. Kan hende du er det samme? ellers opplever jeg også av sperm svir, da særlig hvis jeg er litt sår fra før. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har vært et par ganger nå etter jeg og kjæresten har hatt sex så begynner det å svi etterpå i skjeden. 

Skjeden?

Anonymous poster hash: 05e32...cfa

AnonymBruker
Skrevet

Skjeden?

?

Er det et ord du ikke forstår?

Anonymous poster hash: 133e4...a65

AnonymBruker
Skrevet

?

Er det et ord du ikke forstår?

Bare uvant. Alle sier fitta.

AnonymBruker
Skrevet

Bare uvant. Alle sier fitta.

I en seksuell setting, ja. Men ikke når man snakker "klinisk", om sykdommer/plager nedentil. Ingen går til legen sin og ber om råd mot "svie i fitta" :P

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I en seksuell setting, ja. Men ikke når man snakker "klinisk", om sykdommer/plager nedentil. Ingen går til legen sin og ber om råd mot "svie i fitta" :P

Hehe, dama mi gjorde faktisk det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er vondt når du tisser så er det garantert urinveisinfeksjon. Det trenger antibiotikabehandling, men kan dempes/forhindres i fremtiden ved å tisse godt rett etter sexen (ja, det er helt vanlig at jenter går ut på do rett etter sex, ikke vær flau eller tenk at du ødelegger stemningen fordet) og drikke juice og mye vann dagen(e) etter.

Hvis det ikke er så vondt i urinrøret men mere utenfor tissen så kan det være soppinfeksjon, som kan behandles med å bare kjøpe en krem eller tablett på apoteket reseptfritt.

Begge deler kommer av at hans bakterier og dine bakterier ikke er vant til hverandre enda sånn at de irriterer hverandre når de kommer i kontakt med hverandre. Jeg hadde Urinveisinfeksjon etter hvert samleie i flere år fordi jeg hadde så sjeldent sex så underlivs"floraen" min tålte det ikke. Bare gikk på legevakta eller sexklinikken og fikk kur samme dag, gikk ikke til fastlegen. Kanskje du har en ungdomshelseklinikk i nærheten av deg?

Anonymous poster hash: 73f3c...349
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

^ PS: "floraen" da mener jeg, bakteriene fra sexen blir presset opp til urininngangen, derfor er det viktig å tisse ut etterpå selvom man egentlig ikke må tisse engang! for hvis ikke kryper de opp urinrøret og gir urinveisinfeksjon som kan være ekstremt vondt.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, dama mi gjorde faktisk det.

Hun er enten nordlending eller har mangel på sosiale antenner :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er enten nordlending eller har mangel på sosiale antenner :P

Hun er fra Bodø.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er fra Bodø.

Haha, fetta da. Går seriøst ungdom rundt og sier fitte nå? Fitte var et skikkelig stygt ord, rett og slett et skjellsord når jeg var ung for 15 år siden.

Anonymous poster hash: c1634...5a1

AnonymBruker
Skrevet

TS, kom deg til legen. Hvis du har ubehandlet UVI kan du få nyreinfeksjon. Selv om det bare er sopp er det greit med en sjekk. Sopp kan behandles reseptfritt. Kjøp kur på apoteket.

Anonymous poster hash: 3fade...684
AnonymBruker
Skrevet

Haha, fetta da. Går seriøst ungdom rundt og sier fitte nå? Fitte var et skikkelig stygt ord, rett og slett et skjellsord når jeg var ung for 15 år siden.

Anonymous poster hash: c1634...5a1

Hun sier fette, men det er jo samme ordet som fitte,bare på nordnorsk. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er vondt når du tisser så er det garantert urinveisinfeksjon. Det trenger antibiotikabehandling, men kan dempes/forhindres i fremtiden ved å tisse godt rett etter sexen (ja, det er helt vanlig at jenter går ut på do rett etter sex, ikke vær flau eller tenk at du ødelegger stemningen fordet) og drikke juice og mye vann dagen(e) etter.

Hvis det ikke er så vondt i urinrøret men mere utenfor tissen så kan det være soppinfeksjon, som kan behandles med å bare kjøpe en krem eller tablett på apoteket reseptfritt.

Begge deler kommer av at hans bakterier og dine bakterier ikke er vant til hverandre enda sånn at de irriterer hverandre når de kommer i kontakt med hverandre. Jeg hadde Urinveisinfeksjon etter hvert samleie i flere år fordi jeg hadde så sjeldent sex så underlivs"floraen" min tålte det ikke. Bare gikk på legevakta eller sexklinikken og fikk kur samme dag, gikk ikke til fastlegen. Kanskje du har en ungdomshelseklinikk i nærheten av deg?

Dette er ikke nødvendigvis riktig. Jeg har hatt tilnærmet kronisk urinveisinfeksjon, og det svir ofte etter sex selv når jeg ikke har hatt UVI. Det kan sikkert stemme på mange, men å si "garantert uvi" er feil :) 

Noen blir såre etter sex, hos meg blir det verre av sperm og å gå på do etterpå. Tipper det er rifter, og sperm og urin blir "salt i såret". 

Anonymous poster hash: 04d96...8d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...