Gå til innhold

Naboens volum på tv...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et ganske stort boligkompleks. Mitt problem er naboen. Det er ikke lytt her, men når det er sommer og varmt og vi begge har vinduer og balkongdør åpen, kan jeg høre ALT som foregår på tven hans. Akkurat nå kan jeg høre hvilken film han ser på. Volumet på tven er så høyt at jeg kan høre så godt som all dialog. Dette er irriterende. Veldig irriterende. At man hører naboene sine må man selvsagt regne med, men er det ikke litt voldsomt når jeg kan sitte inne i min egen leilighet å følge med på filmen han ser på? Men, jeg får meg ikke til å si ifra, jeg er usikker på om jeg synes det er innafor. Kanskje han hører dårlig, eller noe? Ville dere sagt ifra? I så fall hvordan?

Anonymous poster hash: 0a445...cbd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører dårlig, og har ikke sett på tv på nesten 10 år.

Men jeg hadde satt pris på om noen kom å sa i fra. 

Det er litt som å bli farts blind, du vet... du kjører i 100 km/t også må du ned til 60, og du merker ikke at du plutselig er opp i 100 igjen. 

Slik er det med lyden på TV'n også, du blir vandt til lyden også skrur du det litt og litt opp, og før du vet det så er det på maks og du merker det ikke selv. 

Synes du burde si ifra på en saklig og høflig møte. Om naboen ikke er en drittsekk, så kommer han nok til å sette pris på det. 

Jeg tørr ikke å se på TV, for jeg tørr ikke å spørre naboene om de kan si ifra om det blir for høyt. 

Anonymous poster hash: 5f4f0...36e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare sku på samme film som naboen, så har du surroundlyd

Anonymous poster hash: 7141c...116

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sånt må man vel nesten regne med når man bor tett i tett...

Anonymous poster hash: 2cb6a...eae
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bump

Anonymous poster hash: 0a445...cbd
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører dårlig, og har ikke sett på tv på nesten 10 år. Jeg tørr ikke å se på TV, for jeg tørr ikke å spørre naboene om de kan si ifra om det blir for høyt.  Anonymous poster hash: 5f4f0...36e

Har du høreapparater? Vet du at det finnes TV streamere? Da får du lyden rett på apparatene og kan styre selv hvor høyt du vil ha det, og om du ser på tv sammen med flere styrer de sin tv lyd med den vanlige fjernkontrollen.

Anonymous poster hash: 1de9a...6e3

AnonymBruker
Skrevet

Har du høreapparater? Vet du at det finnes TV streamere? Da får du lyden rett på apparatene og kan styre selv hvor høyt du vil ha det, og om du ser på tv sammen med flere styrer de sin tv lyd med den vanlige fjernkontrollen.

har alt for småe høreaparat, de kan ikke ha en liten knapp en gang. har for trange øreganger. 

Anonymous poster hash: 5f4f0...36e

AnonymBruker
Skrevet

har alt for småe høreaparat, de kan ikke ha en liten knapp en gang. har for trange øreganger.  Anonymous poster hash: 5f4f0...36e

Hvor gamle er de? Mange av de minste tar tilbehør og. Ville dobbeltsjekka det. Har fått mange høreapparatbrukere innom som sier de har fått beskjed av audiografen de fikk de av om at de ikke kan ha tilbehør fordi apparatene er så små at de ikke støtter det men som viser seg å være feil. Ring høreapparat produsenten, oticon, resound eller hva du enn har, de kan søke på navnet og se hva slags modell du har.

Også har du jo krav på nye hvert 6. år :-)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan snakke med nabo

Det er mange som sliter med hørsel. Ikke alltid høreapparat fikser alt.

Gamle folk eks vet ikke hva alt som finnes på markedet av tilbehør. De er ukjent i den tekniske verden.

Mange ser dårlig i tillegg.

Vi er ulike, og når du bor som du gjør må du regne med lyd.

Anonymous poster hash: c5373...959

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...